[iiyama] Visionmaster Pro 413 geometry probleem

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een Visionmaster Pro 413 (HM703UT) gekocht en na 2 dagen met de geometry settings te hebben geknoeit is mijn beeld nog niet netjes vierkant.

Het probleem is dat linksboven en links beneden mijn monitor ingedeukt is (zeker 0.5 cm). Ik bedoel hier dus niet de )( en () instellingen. (Pincushion)

Mijn beeldscherm is dus links gewoon bijna 0.5 cm smaller dan rechts.

dit bedoel ik

Afbeeldingslocatie: http://www.flitspaal.nu/~mkleinman/monitor/monitor-kuren.jpg

onderin is hij duidelijk smaller, en bovenin is te zien dat de horizontale lijnen ook niet recht lopen naar naar boven afbuigen.

Ik heb inmiddels een andere vgakaart,voeding,kabel geprobeerd maar dit heeft tot niets geleid.

met welk geometry settings zou ik dit op moeten kunnen lossen of is mijn monitor gewoon niet goed en moettie omgeruild worden.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Als de setting hiervoor niet in je OSD/instelknoppen zit zou je met die wieltjes (of wat het ook zijn) in de monitor moeten gaan prutsen (ik zag een keer wat van die dingen zitten en het scheen dat ze waren om meer dingen in te stellen).

Monitor half uurtje laten opwarmen helpt ook niet?

Als je er niet verschrikkelijk veel last van hebt zou ik het toch laten zoals het is, dan neem je alleen maar het risico je monitor te beschadigen.

Je kunt garantie vragen, ik weet niet of je het voor 0.5 cm krijgt, ik heb geen idee of dat er erg irritant uitziet, mijn beeld is ook verre van een perfecte rechthoek.
Op zondag 28 juli 2002 14:36 schreef mkleinman64 het volgende:
Ik heb een Visionmaster Pro 413 (HM703UT) gekocht en na 2 dagen met de geometry settings te hebben geknoeit is mijn beeld nog niet netjes vierkant.
Je beeld hoort helemaal niet vierkant te zijn, maar een rechthoek!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00
gebruik ntest van nokia, kan je veel mee zien en corrigeren

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Op dat gedeelte van de monitor kun je geen invloed uitoefenen.
Dat is puur de afstelling in de fabriek.

Ik zou als je hem pas hebt, snel terug gaan naar de winkel en hem omruilen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik denk dat je een monitor hebt die niet 100% beeldvullend is :). Geen een monitor is dat of je moet buiten de randjes gaan spelen, maar als je het neit bevalt, neem contact op met iiyama. EN vraag wat zij normaal vinden en wat niet :?

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Keb hier exact hetzelfde beeldscherm (sticker zit er ook nog)....hier geen problemen :)
Gewoon blijven proberen.... :9
Pagina: 1