Toon posts:

Netwerk probleem tussen 2 XP machines

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 XP machines (host UK en client NL)hier en die zijn met elkaar verbonden via een netwerkkaart (beide kaarten staan op full-duplex...half duplex ook geprobeerd). Beide machines zijn geformatteerd met NTFS. Internet verbinding delen werkt prima op beide machines. Ook kan de pc met de internet verbinding mijn hele computer zien en sharen. Ik zie de andere computer ook maar krijg GEEN toegang tot de harde schijf en de rest van de schijf (C:). Het rare is dat ik wel toegang krijg tot a: en dvd speler....maar c:......ho maar.

Ik krijg dan altijd de volgende foutmelding:

\\Conny\C is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als U wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Ik heb ALLES al geprobeerd.......de ip adressen staan juist, geen firewall aan, thuisnetwerk wizard gerund *op beide machines)etc etc......

WAT KAN DIT ZIJN ???? :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

TeeDee

CQB 241

misschien een simpel rechten probleem?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
JA misschien wel....maar waar kan ik die wijzigen en hoe ?????

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ligt aan dat NTSF ,aan de rechten die eraan zijn gegeven.

Doe maar eens op je C-schijf rechtermuisknop en dan proporties en dan de tab "security" aanklikken.

Dan bij everyone kijken wat voor rechten ze hebben ,als je wilt dat ze alleen kunnen lezen ,zet je bij "read" allow aanvinken.
Als je wil dat ze er ook files kunnen neerzetten ,dan zet je bij "write" allow etc.

BTW ,als je geen security tab ziet ,dan doe je folder options (bovenaan onder tools) en dan "view" en dan onderaan "use simple file sharing" afvinken.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

TeeDee

CQB 241

gebruikers en groepen (in w2k maar aangezien je xp hebt kan dit veranderen ;))
En de machtigingen op je shares na lopen.

Rechter muis op je mappie en daar staat iets van shares of delen. (ook in w2k)

Dit alles op de pc waar je geen verbinding mee kunt maken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die simple file sharing heb ik al eerder gelezen ......alleen heb ik die optie niet !!!!....wat nu dan ?????

Thanks

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

maak op beide machines een en dezelfde gebruiker aan

identieke username en wachtwoord combinatie

geef die user de goede rechten en dan heeft ie dat ook vanaf de andere machine

dit moet werken

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 28 juli 2002 14:34 schreef IG_100 het volgende:
Dat van die simple file sharing heb ik al eerder gelezen ......alleen heb ik die optie niet !!!!....wat nu dan ?????

Thanks
Huh ?
Raar ,ik heb hier de PRO versie van XP ,ik weet niet hoe het met de HOME EDITION zit ...
Maar volgens mij is het daar gewoon hetzelfde.

Welke XP-versie gebruik je ?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Home Edition......en ik heb alle updates opgehaald......hetzelfde gedaan op de andere machine.

Het is echt heel vreemd allemaal..

Hoe geef ik een externe gebruike (binnenkomend via het netwerk) dan de goede toegangsrechten in Windows XP ???. Alles ataat op sharen.

Verwijderd

Ik heb dit 3 dagen geleden ook gehad. En opgelost. ff alles aansluiten. (Lan, pc's en etc.) en toen heb ik de thuisnetwerk wizard gedraaid. En het werkte perfect. Probeer eens. Het is de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
In zowel de Engelse als in de Nederlandse versie zit de optie (simple file sharing) niet

Verwijderd

Topicstarter
Simple file sharing zit alleen in XP PRO....heb ik net gelezen........jakkie,........nu heb ik nog geen oplossing....maar wel bedankt voor de tip !

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

FF een mooie Help-pic gemaakt :+
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluh/got/filesharing.JPG
Jah ,ik heb nix te doen :)
Op zondag 28 juli 2002 14:48 schreef IG_100 het volgende:
Simple file sharing zit alleen in XP PRO....heb ik net gelezen........jakkie,........nu heb ik nog geen oplossing....maar wel bedankt voor de tip !
Grr ,nou heb voor nix die pic zitten maken :( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...........:).....maar het picje is wel bruikbaar......THANKS !!!!

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het guest acount is uitgeschakelt.
Moet je ff in gebruikersbeheer inschakelen.

suc6 :)
Pagina: 1