Toon posts:

ADSl of kabel zonder netwerk/switch/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mn pa wil overstappen op beter internet (ADSL of kabel) maar wil wel weten of je dat apart kan doen. Hij wil beneden met zn laptop daarmee dan internetten zonder dat ie op mijn computer staat aangesloten..
Het idee van isdn-internet, waarmee je overal in het huis kan internetten.
Kan dat met (breedband)kabel of adsl of geen van beide?

Alvast bedankt!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Yup ,dat kan ,alleen dan heb je een router nodig ! of een pc die het internet deelt ,maar dat wil je niet.

Je hebt software routers ,gewoon pc met 2 netwerkkaarten en routing-software en je hebt hardware routers ,een kastje die het internet deelt ,waar vaak een switch bij inzit.

Als ik jouw was zou ik gewoon zo'n linksys router nemen met 4ports switch !
Kost 110euro met 4port switch en zonder switch 95euro bij [url="http://www.dedicated.nl"]www.dedicated.nl[/url]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

jawel, dan mot je wel een losse router of hub of switch kopen.
ik weet niet hoe dat allemaal gaat, want heb zelf maar 1 comp op kabel en eigenlijk nog nooit geprobeerd.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En het is zo simpel...
Je koopt een router/switch-combi, je prikt je ADSL- of kabelmodem in de WAN-poort, je prikt je PC's/laptops in de aanwezige LAN-poorten, je logt via je browser of telnet in op je router, stel de hele zaak in (ook op je PC; DHCP is het makkelijkst) en viola: je hebt internet op alle bakken.

Verwijderd

@home nemen :)
Switch/hubje aan je modem :) 2de ip aanvragen :)

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Als ik jouw was zou ik gewoon zo'n linksys router nemen met 4ports switch !
Kost 110euro met 4port switch en zonder switch 95euro bij [url="http://www.dedicated.nl"]www.dedicated.nl[/url]
Prima ding en het goedkoopste in nederland.
Maandag besteld en betaald, woensdag in huis.
Een van de goedkopere hier te verkrijgen en toch ergens boven in de kwaliteits lijsten.
En vooral: erg simpel en veilig.
@home nemen Switch/hubje aan je modem 2de ip aanvragen
En dit kan dus niet meer bij @home. Aangezien de ip adressen op beginnen te raken is de dienst geschrapt.
Ze adviseren zelf ook al een netwerk aan te leggen.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 14:56 schreef Dannyke het volgende:
@home nemen :)
Switch/hubje aan je modem :) 2de ip aanvragen :)
@Home is gestopt met de 2e ip's.
Huidige gebruikers kunnen het blijven gebruiken, worden
geen nieuwe aanvragen meer behandeld.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan mxstream tegenwoordig kopen met een multi-PC modem, daar zitten 4 aansluitingen op, waarmee je met 4 pc's tegelijkertijd kan internetten (tot 250 met hubs btw).

Dat is misschien wel wat voor jullie? Lijkt mij ideaal, als je meerdere pc's wil internetten zonder extra kastjes enzo. (eigenlijk is het gewoon een afvanced modem met een hub ingebouwd).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1