Monitor Stuk?beeld krimp 1 cm en word dan weer ok

Pagina: 1
Acties:

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ha heb een IIyama 9017T van 4 jaar oud

sind een tijdje begint ie een beetje raar te doen

het beeld krimp plotseling 1 cm: Dus je buroblad word ahw 1 cm kleiner en dus een zwarte rand er omheen. Na een fractie van een seconde schiet ie weer terug en doet de monitor dus een rescan. Of te wel heteffect is hetzelfde als je van resolutie veranderd.

Weet iemand wat dit is en of mijn monitor nog lang mee gaat en of dit een dure reparatie word ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Repareren kun je met monitoren buiten de garantie eigenlijk altijd vergeten. Welke reparatie dan ook is bij een monitor eigenlijk altijd duurder dan een nieuwe kopen (of het moet een vette 21" monitor zijn).

Ik heb hier ook een monitor staan die dat doet trouwens, deed ie altijd al maar het werd erger toen ik een tijdje met de kleurintensiteit op voluit had gedraait. Geen idee waar het aan ligt, maar ik zou een nieuwe gaan kopen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
mmm maar het is nog niet zo erg irri
zo'n 5 of 6 keer als ie 12 uur achtereen aanstaat

maar nieuwe monitor heb ik nog niet echt zin in :-@

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

AxzZzeL

maakt oogsnoep

He vaag dat had ik ook met m'n oude monitor (14" Proview). Het beeld versprong hele tijd in de y-as. Alleen de hoogte was steeds afwisselend waarin het gebeurde. Soms heel weinig of soms werd het enorm hoog.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 22:10
Als het buiten de garantie valt dan moet de fabrikant 'm volgens mij toch maken (mischien moet je wel verzendkosten betalen) omdat een monitor wel langer dan 4 jaar mee hoort te gaan, dus dan hebben ze geen goed product geleverd..
Stel dat je maar 1 jaar garantie hebt en na 1 jaar en 3 maanden is ie stuk, dan mogen ze niet zomaar zeggen ja joh garantie verlopen jammer voor je!

Als consument heb je dan nog aardig wat recht volgens mij.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zondag 28 juli 2002 17:35 schreef Xtuv het volgende:
Als het buiten de garantie valt dan moet de fabrikant 'm volgens mij toch maken (mischien moet je wel verzendkosten betalen) omdat een monitor wel langer dan 4 jaar mee hoort te gaan, dus dan hebben ze geen goed product geleverd..
Stel dat je maar 1 jaar garantie hebt en na 1 jaar en 3 maanden is ie stuk, dan mogen ze niet zomaar zeggen ja joh garantie verlopen jammer voor je!

Als consument heb je dan nog aardig wat recht volgens mij.
In theorie wel. In de praktijk kost het halen van dat recht meer dan een nieuwe monitor.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1