• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik heb hier een psion 5 series liggen waarvan het scherm niks meer weergeeft. Er zit nog een zooi aan informatie in en die wil ik eruit halen en op me laptop zetten dmv infrarood. Ik ken het ding niet goed uit me hoofd maar is er misschien iemand die mij kan vertellen welke toetsencombinaties of iets dergelijks ik kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. De software cd ben ik overigens ook kwijt |:(
Ik heb wel op [url="http://www.psionplace.com/software-series5.html"]deze[/url] pagina een zooi aan LEGALE software gevonden die ik kan downloaden.
Iemand die kan helpen....?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pak je bijgeleverde datakabel en installeer de psion software op je pc.

• Johny58
Op zondag 28 juli 2002 14:42 schreef sebastius het volgende:
Pak je bijgeleverde datakabel en installeer de psion software op je pc.
Zoiets had ik zelf ook al geprobeert...
Heb de software cd overigens inmiddels al gevonden.
Kheb alleen het idee dat ik iets moet aanzetten op die psion om verbinding te kunnen maken met de pc?

Iemand die dit weet?

Zo niet dan sloop ik hem open, kijken of ik het scherm aan de praat kan krijgen

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zodra je hem op je PC hebt aangesolten heb je via de verkenner van windows toegang tot het interne gehuegen, je kan de bestanden er gewoon van plukken. Dus: software installeren op je PC, kabel aansluiten. Psion aanzetten, ("on" toets drukken) als hij verbonden is kun je via Psiwin hem gewoon vanuit WIndows verkenner benaderen ("My Psion" onder de schijven) en de bestanden kopie-eren.

PS: Jij hebt een vage nickname

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Bedankt voor de link naar die pagina met legale software, er valt veel te halen voor m'n pda! 8-)

• Johny58
Als ik de kabel trek tussen me pc en die psion dan zegt ie dat hij geen verbinding kan maken... ;(

Dan maar slopen 8-)

Tenzij dr iemand nog een goed voorstel heeft...
Laten repareren kost 200 gulden of euro weet ik niet meer zeker maar hij is het zeker niet waard, hijs al 5 jaar oud...

Verwijderd

zorg er wel voor dat je je verbinding aan hebt staan
zet m aan zorg ervoor dat je in je main ssystem zit zoniet druk dan een aantal maal op ctrl e ok je zit nu in het systeem druk op menu en druk nu 1 keer op je linker pijltjestoets druk vv 2 keer naar beneden en druk op enter als het goed is dan ben je nu in je communicatie venster en druk 1 keer op rechts en druk op enter als het goed is dan heb je nu je communicatie aangezet suc6

• Johny58
Op zondag 28 juli 2002 17:25 schreef Bamie_salamie het volgende:
zorg er wel voor dat je je verbinding aan hebt staan
zet m aan zorg ervoor dat je in je main ssystem zit zoniet druk dan een aantal maal op ctrl e ok je zit nu in het systeem druk op menu en druk nu 1 keer op je linker pijltjestoets druk vv 2 keer naar beneden en druk op enter als het goed is dan ben je nu in je communicatie venster en druk 1 keer op rechts en druk op enter als het goed is dan heb je nu je communicatie aangezet suc6
Kijk dit was nou precies de reactie waar ik naar op zoek was... Precies op tijd, was net bezig met me tweede schroefje er met geweld uit te slopen. Ik ga het zo proberen. Bedankt en wat mij betreft kan er een slotje op.

Verwijderd

Is er iemand die ook weet hoe je het probleem met het scherm kan oplossen?

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 13:04:
Is er iemand die ook weet hoe je het probleem met het scherm kan oplossen?
http://www.psion-store.de

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het repareren van een beeldscherm? Ik heb namelijk zelf het probleem dat het beeldscherm niet goed meer functioneert, maar ik zou het wel willen repareren. Als er goede suggesties zijn hoor ik dat graag.

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 14:58:
Heeft iemand ervaring met het repareren van een beeldscherm? Ik heb namelijk zelf het probleem dat het beeldscherm niet goed meer functioneert, maar ik zou het wel willen repareren. Als er goede suggesties zijn hoor ik dat graag.
Je kan het scherm niet zelf repareren, het probleem is de zwakke displaykabel die altijd kapot gaat, dat is bij jouw ook het probleem, deze moet vervangen worden en ik denk niet dat jij er daarvan nog een paar hebt liggen?

Verwijderd

Overigens kun je het bij een s5 nog wel zelf proberen als je een beetje handig bent en een kabel bestelt in duitsland (www.psion-store.de). Bij de s5mx is de constructie van mobo-kabel-scherm net wat anders, waardoor je dat echt niet zelf hoeft te gaan proberen.

Verwijderd

Bij mij gaat het om een series 5 (van volgens mij zo'n 4 a 5 jaar geleden). Bestaat er een guide hoe je dit zou moeten doen? En welk onderdeel heb ik precies nodig? Alle hulp is welkom.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-03 19:20

jvdb1975

tsja.........

Ik heb al een tijdje een psion5mx liggen hier, alleen op de een of andere manier wil ie niet onder windows 2000 connecten, heb al allerlei updates geinstalleerd van psion, maar weinig resultaat.... anyone?

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
jvdb1975 schreef op 21 augustus 2002 @ 08:13:
Ik heb al een tijdje een psion5mx liggen hier, alleen op de een of andere manier wil ie niet onder windows 2000 connecten, heb al allerlei updates geinstalleerd van psion, maar weinig resultaat.... anyone?
Misschien dat het werkt met de Ericsson software van de MC218 (kloontje zeg maar) Daar kan ik iig onder XP mee connecten.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-03 19:20

jvdb1975

tsja.........

waar kan ik dat vandaan halen?
Pagina: 1