Toon posts:

Gezocht! IBM XT toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit zoek ik al een tijdje, zo echte ouwe IBM XT toetsen bord met van die toetsen die nog echt 'klik' doen als je er op drukt.
Waarschijnlijk liggen er 10tallen in afval containers, maar ja, moet je toevallig net 1 tegenkomen.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Heb nog wel een met een ps2 aansluiting weet niet of het een echt hele oude is maar hij klikt inderdaad wel erg.
ALS JE IN DE buurt woont kan ik je er misschien blij mee maken.
Zelf woon ik in de omgeving van groningen//assen

Verwijderd

Is dat zo eentje waar je de hackers mee uit je systeem kunt hakken??

ja die heb ik nog wel ergens voor je, kom m maar halen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Edgar, als-ie echt een XT-toetsenbord zoekt, dan moet hij toetsenbord hebben met een grote 5-polige DIN-aansluiting, en een key-mapping bedoeld voor 8-bits PC's. Deze zijn herkenbaar, ze hebben slechts 10 functie-toetsen, die aan de rechterkant van het toetsenbord liggen. Gemaakt voor de echte oorspronkelijke IBM PC en PC/XT, bouwjaar, vanaf 1977.
Wat jij bedoelt zijn PS/2-toetsenborden, voor de PS/2 modellen. Daar is weliswaar ooit een 8086-model van gemaakt (de PS/2 M30), maar dat was een fabeltastisch dure klanten-verneukerij van IBM, een 8086 uitgebracht toen de 80386 de norm was geworden. Maar ja, ik ken vele bedrijven die er voor idiote bedragen 10-tallen tot 100-en van hebben gekocht, 't moest wel goed zijn, want het was van IBM.

Boozy, ik heb er nog een stelletje liggen van toen ik een partijtje overnam en deze erbij moest nemen. Ik woon in Rotterdam, werk in Amstelveen, en kom in weekends vaak overal en nergens in het land. Mail me even als je echte een XT-toetsenbord wil, dan kijken we of je er eentje thuisbezorgd kan krijgen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik heb er ook nog wel 3 liggen, als je in de buurt woont kom ik hem wel brengen, zelf halen kan altijd. (1988)

Ik heb ook nog 2 8086 liggen, zie voor een gedeelte nog werken. Hierop gaat snake nog langzamer dan op je gsm.

Ik woon in haarlem

Verwijderd

Topicstarter
Thanx all!

Ik heb er nu 1.

/me is blij :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 17:42 schreef Boozy het volgende:
Dit zoek ik al een tijdje, zo echte ouwe IBM XT toetsen bord met van die toetsen die nog echt 'klik' doen als je er op drukt.
Waarschijnlijk liggen er 10tallen in afval containers, maar ja, moet je toevallig net 1 tegenkomen.[/quote]* witchdoc heb nog wel zo'n oud ps2 keyboard liggen van bij me IBM ps2 system30.. zit ik nu nog mee te tokkelen eigenlijk :)
is ondertss (als ik me niet vergis 11 jaar oud <- kan dit kloppen btw? ik dacht echt dat ie van 89 was)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb er hier nog eentje uit 1986, 't is wel een PS/2 aansluiting. Hij heeft ook nog zo'n XT/AT-omschakel knop. Doet het nog prima, ik gebruik hem nog regelmatig.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ja , maar hij heeft er al eentje, van mij. Een echte IBM uit 1985 met ps/2 aansluiting en omvormer tot Din. hij was er erg blij mee. In ruil daarvoor heb ik nu Win ME!!
Pagina: 1