Toon posts:

Recom kast help..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een zwarte recom kast ontvangen, samen met moederbord (EPoX 8K3A) en voeding (Enermax nog wat..), maar nu zit ik met een loos probleem...

de aansluiting van de power knop en ledjes aan de voorkant heeft een andere aansluiting dan dat ik dacht..

het heeft namelijk zo'n 10-pins male connector, maar ik heb geen female connector om elkaar te verbinden.

oftewel, m'n powerknop en ledjes werken nog niet..

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 22:32

decramy

root@birdie:~#

tis mij nog niet erg duidelijk... Verklaar je nader... (BV met foto`s)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen digi camera :'(

maar ik zal het nog es proberen...

de ledjes aan de voorkant en de power en resetknop zijn bij elkaar verzameld en zitten aan één zo'n 10-pins connector.. die moeten dus naar het mobo, maar daar kan ik ze vanwege de connector niet op aan sluiten.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel van kan volgen!!

[edit]
snapte ik het toch goed.

Heb je geen mogelijkheid om ze los te halen (evt zagen of knippen)

ik denk namelijk dat er voor zoiets niet kant en klare verloopkabeltjes zijn.

anders zelf met draadje en soldeer gaan werken ofzo.

Hoe weet jij eigenlijk met zo'n blok (want dat zal niet zo groot zijn) welk stukje waar precies voor is (dus welke van de power of reset is)??

Verwijderd

Topicstarter
ik sanp niet wat jullie er nou niet aan snappen..

btw... het is ook een vaag probleem, maar beter kan ik het niet uitleggen.

Verwijderd

kan je nergens op internet een afbeelding vinden van die conector?

Heb je er geen handleiding ofzo bij gekregen? Kan je niets vragen bij de leverancier?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09
Op zondag 28 juli 2002 12:31 schreef Devilmorfose het volgende:
ik heb net een zwarte recom kast ontvangen, samen met moederbord (EPoX 8K3A) en voeding (Enermax nog wat..), maar nu zit ik met een loos probleem...

de aansluiting van de power knop en ledjes aan de voorkant heeft een andere aansluiting dan dat ik dacht..

het heeft namelijk zo'n 10-pins male connector, maar ik heb geen female connector om elkaar te verbinden.

oftewel, m'n powerknop en ledjes werken nog niet..
Recom ?? als in Regenboog computers ?? :X

Ot

Als hetnu een vrouwtje was kon je gewoon de bussen uit de connector halen krimpkousje er om en op je mobo prikken

Heb je niet nog uit een oude kast wat van die stekkertjes liggen ?? dan maak je zelf een verloopje

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
de handleiding is meer een omschrijving van de onderdelen die er in zitten (behalve van de kabels uiteraard)

en heb al ene mail naar de leverancier gestuurd.. moet nog antwoord krijgen, plaatje ben ik mee bezig

edit:
Ja Sine, zelfde kast en nee.. zo'n kabeltje heb ik niet in mn vorige, want daar zaten van die 4 pins dingetjes aan.

Verwijderd

Ik ken het probleem ja. Om het probleem voor andere nog eens duidelijk samen te vatten:

De ledjes, die normaal gesproken in een case los van elkaar zitten zijn bij de Recom kast gebundeld in een blok. In deze blok hebben de ledjes een vaste plaats! Dus als het led gedeelte van de mobo anders is, heb je pech.

Dit is het probleem als ik het goed begrijp?!
Volgens mij zijn er maar een paar opties. Of de kast terugbrengen, of ze uit elkaar halen en solderen.

Maar wat ook kan zijn is dat ze je een verkeerde exemplaar hebben opgestuurd. Op mijn werk hebben we een recom staan (tenminste als we het hier over een alu stealth black hebben). Ik zal eens morgen een kijkje nemen hoe het daar staat.

Verwijderd

kan het ook anders oplossen

koop ergens paar van die stekkertjes (hebt ze ook dat het steeds 1 draad is met vierkant klein zwart blokje en zo kan je combinaties maken en via meten kom je zo te weten welke op dat blokje wat is

dan heb je dus die gekochte kabels en dat blokje

sluit 1 eind van de kabel aan op het mobo bij de andere doe je er een dun ijzerdraadje in en prikt dat geheel in die grote blok van je kast en klaar
zo maak je dus zelf meer een overlopertje

sorry dat het zo vaag verhaal is lees het maar 2 (of 4) keer en je snapt het denk ik wel

• Sine
Op zondag 28 juli 2002 13:06 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
kan het ook anders oplossen

koop ergens paar van die stekkertjes (hebt ze ook dat het steeds 1 draad is met vierkant klein zwart blokje en zo kan je combinaties maken en via meten kom je zo te weten welke op dat blokje wat is

dan heb je dus die gekochte kabels en dat blokje

sluit 1 eind van de kabel aan op het mobo bij de andere doe je er een dun ijzerdraadje in en prikt dat geheel in die grote blok van je kast en klaar
zo maak je dus zelf meer een overlopertje

sorry dat het zo vaag verhaal is lees het maar 2 (of 4) keer en je snapt het denk ik wel
Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook

maar dan ipv kopen uit een 486 trekken :)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet het idd nog een paar keer overlezen :7

maar wat ik niet begrijp is dat dezelfde kast en (bijna zelfde) mobo in de pczone stonden en daar werd er niets over gezegd.

ik heb ook al op hun forum gepost, pczone.nl, maar nog geen replies :?

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 13:10 schreef Sine het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook

maar dan ipv kopen uit een 486 trekken :)
dat kan maar dat zijn vaak blokjes van 2 bij elkaar denk dat je beter los kan kopen van steeds 1 of idd ergens uit trekken maar zo duur zijn die dingen d8 ik niet dus als ie geen oude pc heeft kan ie ze zo kopen lijkt mij

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 13:10 schreef Devilmorfose het volgende:
ik moet het idd nog een paar keer overlezen :7

maar wat ik niet begrijp is dat dezelfde kast en (bijna zelfde) mobo in de pczone stonden en daar werd er niets over gezegd.

ik heb ook al op hun forum gepost, pczone.nl, maar nog geen replies :?
misschien hebben ze daar een andere uitvoering met dus standaard stekkertjes die op zo goed als iedere mobo passen :?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is er maar 1 uitvoering... dus als het goed is moet iedereen hetzelfde hebben.

Zijn er mensen die dit ook hebben/hadden met hun recom kast???

Verwijderd

Topicstarter
't is al opgelost mensen... allemaal bedankt voor jullie zinnige opmerking :9

• Sine
Op zondag 28 juli 2002 17:29 schreef Devilmorfose het volgende:
't is al opgelost mensen... allemaal bedankt voor jullie zinnige opmerking :9
Misschien wel eventjes handig om je oplossing met ons te delen ?

Repareren doe je zo.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ik hoop voor hem dat (als het kan) hij die kabel gewoon heeft gesplitst :)
Dus de 2 adertjes voor de LEDjes netjes losscheuren, anode,kathode uitzoeken, en prik!
Pagina: 1