Is meer dan 1gig geheugen overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 13:10

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb nu 512mb (333Mhz) in m'n computer hangen (AMD XP 1800, Gigabyte Ga-7VRXP,GF3 GTS TI200, WinXp pro).
Nu wil ik daar 1 gig, of zelfs 1,5 gig van maken (fijn pc-prive project, hoera). Als het weer wat slechter weer wordt ga ik nl. behoorlijk veel 3D modeleren, dus ik denk hoe meer intern geheugen, hoe korter de render tijden etc.

Is 1 (1,5) gig intern zware overkill?

XBL: theArthurrrr

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb ooit een test gezien in een computerblad waar uit kwam dat meer dan 384 Mb. je prestaties al verlaagd. Maar doe je veel met fotosoep, of andere programma's die van geheugen houden dan maakt het niet uit. Dus; het is niet nodig maar wel leuk >:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik geloof niet dat die 384MB grens in nieuwere systemen (met nieuwere OS'en) nog aan de orde is. Wel lijkt het me dat iedere thuisgebruiker op dit moment voldoende heeft aan 512MB en meer dan voldoende aan één gieg. Ja, meer dan 1 gieg is overkill.

Als ik dit over 5 jaar teruglees schaam ik me kapot waarschijnlijk ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 28 juli 2002 12:09 schreef Spider.007 het volgende:
Ik heb ooit een test gezien in een computerblad waar uit kwam dat meer dan 384 Mb. je prestaties al verlaagd.
Dat was voor win98/winME.

Of het overkill is bepaald waar je het voor nodig hebt...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Stop er meteen 5gb in :D
Overkil is het niet voor 3d modeleren enzo maar wel voor Counter-Strike en Word :)
Investeer beter in een Dual Xp.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Search.
En 512MB is voor 99% van de PC users meer dan genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.