133Mhz geheugen wil niet op 133Mhz?

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik heb hier een ECS K7S5A mobo + 128MB PC133 noname geheugen, als ik in de bios het geheugen op 133Mhz zet, dan loopt deze in WinXP al meteen vast, zet ik hem echter op 100Mhz dan is er niets aan het handje. Is dit nou typisch een voorbeeld ban brak geheugen?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
dat lijkt er wel op ja

Misschien kun je fsb van het hele systeem een beetje omhoog gooien en kijken of winXP dan nog steeds vast loopt

(pas wel op! Je kan je hardware beschadigen!!!)Dus alleen doen als je zeker weet wat je wil!

Verwijderd

het scheelt ook hoe je het geheugen instelt.
Je hebt er best kans van dat als je geheugen op clk van 2-2-2 zet, dat het op een FSB van 100 MHz loopt.
Zet je het clk op 3-3-3 dan heb je een goede kans dat je systeem wel loopt op een FSB van 133 MHz

Verwijderd

Dit moederbord bestaat in 5 verschillende uitvoeringen.
[url="http://www.ecs.com.tw/products/socketa.htm"]http://www.ecs.com.tw/products/socketa.htm[/url]

Heeft deze een jumper op het bord voor 100/133 FSB? Als je die hebt, maar via de BIOS 133 instelt terwijl de jumper nog op 100 staat, krijg je precies wat je beschrijft.

Verwijderd

Opletten met je bios instellingen.

ram (133) = host (133) is goed
ram (166) = host (133) + pci (33) is slecht.

Check ook je cas instellingen, zet die op 3 voor de stabiliteit / 2 voor tweaking.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Had ik ook. 1 Gb noname 133 mHz geheugen. Draait niet op 133 mHz in mijn ecs k7s5a, ook niet op de traagste instellingen. Heb het aan een vriend van me gegeven en daar draait het prima!

Tis een lastig bord denk ik ...

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

2 Oplossingen.

* soms is windows niet bij met overclocken. In jou geval de fsb van 100 naar 133 zetten. Bij mij van 133 naar 143. Je moet het dan in de bios goed zetten en dan windows opnieuw installeren

of

* sommige biossen (ofzo) vinden 133 niet leuk. Dan moet je de nieuwe OC-bios van ocworbench downloaden en flashen. Dan overclocken tot 137. Vaak werkt ie dan

En nog iets. Ik zou als ik jou was de je geheugen en je processor op hetzelfde zetten. Als je dat niet doet dan zou ik zeker de OC-bios downloaden. Dan kun je wat lagere instellingen proberen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ligt niet bij je geheugen ,dit mobo heeft me pa ook met een duron1200mhz erop.

Als hij het zo heeft staan met een duron:
fsb/mem 100/133
Is het instabiel ,terwijl het geheugen makkelijk op 133mhz kan lopen in andere pc's.

Maar als hij het zo heeft staan met een duron:
fsb/mem 100/100
Dan is ie rockstable.

En als je er een athlonXP indrukt en je zet het zo :
fsb/mem 133/133 is ie superstabiel!

Het probleem ligt volgens mij bij het moederbord ,die moeite heeft om het fsb asynchroon te laten lopen op de memory speed.
Als het allemaal synchroon is ,is er niks aan het handje.
Pagina: 1