[Watercooling] Koelvloeistof beter dan water?

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60654

Topicstarter
Hey,

Later als ik mischien een watercooler ga gebruiken met het O/C kan je dan beter koelvloeistof gebruiken (dat van de auto of dan van de koelbox elementen) ?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

[url="http://www.waterkoeling.nl"]www.waterkoeling.nl[/url] >> hier staat het denk ik wel goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 13:26
Gewoon water moet je zowieso niet gebruiken want dat wordt op den duur ranzig (komt vies laagje op en gaat stinken).

Wat bij mij het beste werkt is 80% desti water en 20% koelvloeistof.

Als je alleen desti water gebruikt zou er toch nog weleens oxidatie in je wcblok kunnen optreden, en als je een open reservoir hebt wordt dat ook op den duur goor.

Alleen koelvloeistof koelt wel en voorkomt oxidatie, maar H2O koelt net ff iets beter dus is een mengsel van beide het best want dan krijg je geen oxidatie en je koelprestaties zijn goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:28

Epsilon

koelvloeistof heeft een lagere soortelijke warmte, dus koelt het slechter. Het heeft wel een lagere oppervlakte spanning, wat weer wel gunstig werkt.

Het is wel beter tegen corrosie, maar je kan ook desti water + waterwetter gebruiken om corrosie te voorkomen. Of natuurlijk alleen alu, of alleen koper gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26
Ik d8 toch dat DaBit dat een keertje getest had enzo? en dat het eigenlijk geen zak uitmaakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 28 juli 2002 19:52 schreef De_Bastaard het volgende:
Ik d8 toch dat DaBit dat een keertje getest had enzo? en dat het eigenlijk geen zak uitmaakte
Klopt alleen is dat topic niet meer te vinden :(

Turn it off and on again.

Pagina: 1