AT voeding voor fans en ccfls?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 14:15
Is het mogelijk om een AT voeding te gebruiken om m'n fans en ccfl's van stroom te voorzien? Ik wil namelijk me 300W ATX niet nóg zwaarder belasten, want hij hangt nu al helemaal vol (nog maar één stroom connector over).
En hoe kan ik die dan aansluiten op één kabel? Zo'n monitor uitgang op mijn ATX voeding (waar normaal de voedingskabel voor de monitor in gaat) doorlussen naar mijn AT voeding?? (ik heb me monitor toch direct op het lichtnet...)

Verwijderd

Dat je nog maar "1 stroom connector" over hebt maakt niet zoveel uit hoor, ik heb 6 splitters ofzo aan men voeding hangen en hij is nog stabiel. Dus ik betwijfel of het veel zin heeft...

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 14:15
Op zondag 28 juli 2002 11:36 schreef Lomu het volgende:
Dat je nog maar "1 stroom connector" over hebt maakt niet zoveel uit hoor, ik heb 6 splitters ofzo aan men voeding hangen en hij is nog stabiel. Dus ik betwijfel of het veel zin heeft...
Kan je ook splitters splitten zeg maar? :P Dat ik thus me molex split, en dan die weer split?

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 11:39 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Kan je ook splitters splitten zeg maar? :P Dat ik thus me molex split, en dan die weer split?
Ja hoor dat kan, maar als je teveel aansluitingen zwaar gebruikt (HD, cdrom) dan heb je de kans dat je voeding dát niet zo leuk vind, maar als je er bijv. fans op aan sluit, dan moet het kunnen.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je moet ff het vermogen berekenen...

ik heb zelf een at voeding voor men mod+WC, een relaistje ingebouwd, en die op de 12 V van men ATX

Electronics development

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik heb mijn fanbus op 1 molex gebouwd. 7 fans en 3 cffl's hangen dus aan die ene molex. Gaat gewoon goed hoor 8-)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ik heb gewoon een 350w atx voeding als 2e voeding, heb em alleen niet nodig omdat de grootste stroomvreters, 120hp's, zijn doorgeroest (keer nat gewordena) die dingen vreten gewoon 3A op 12v.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 22:32

decramy

root@birdie:~#

er kan uit 1 molex evenveel komen als de voeding aan kan. De draden die op je molex zitten zijn wel zo dik dat ze geen zwak punt zijn.

En of je voeding t wel aan kan hangt af van je systeem. Heb je een stroomvretende AthlonXP of gewoon maar een PIII??
Als je bijv. op die andere alleen maar HD`s hebt, dan kan je voeding t idd wel zwaar krijgen.

Maar meestal nemen een paar fan`s niet zoveel hoor...

K weet eigenlijk niet hoeveel een CCFL neemt... (ongeveer gelijk aan een CDROM?)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

ik was eens iets aan't testen, heb dit gedaan:

1 voeding, 300W:
via allemaal spitters op dezelfde kabel dit aangesloten:

2x80mm casefan, 1xhd, 2xcdrom (dvd, rw), 1x sblivedrive.

ging perfect

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op zondag 28 juli 2002 12:44 schreef decramy het volgende:
er kan uit 1 molex evenveel komen als de voeding aan kan. De draden die op je molex zitten zijn wel zo dik dat ze geen zwak punt zijn.
w8 maar tot je sluiting krijgt op je 5V lijn, is niet altijd zo goed beveiligd, gaat er ff 22 A lopen, da`s een hoop hoor...
K weet eigenlijk niet hoeveel een CCFL neemt... (ongeveer gelijk aan een CDROM?)
ga ik ff meten...

400 Mah, dus 0,4 A

Electronics development

Pagina: 1