Geen stroom op een mobo ms 6117

Pagina: 1
Acties:

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Topicstarter
ik hier een pc van een kennis meegekregen met de mededeling 'hij doet het niet'. Volgens de TD van de winkel doet ie het daar gewoon goed.

Nadat ik de pc aangesloten had kwam ik al snel tot de conclusie dat er geen stroom op het bord stond.

FF de handleiding van inet gedownload en gelezen te hebben, zag ik dat de powerbutton niet was aangesloten. Na aansluiting nog steeds geen stroom.

Andere voeding erin gehangen, weer geen prik.

Heeft iemand suggesties of tips, of weet iemand hoe ik kan testen of het mobo uberhaupt wel in leven is.

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uh, zit de stekker er wel in? :+

Serieuzer: kan gewoon zijn dat de power button brak is (overkomt mij constant). Probeer de twee power pinnetjes op de mobo met bijv een paperclip kort te verbinden. Als dat niets doet grover aanpakken: groen en zwart op de ATX connector kort verbinden en dan gaat zowieso de PSU aan, als de mobo ook iets doet weet je dat het daar niet aan ligt.

Oslik blyat! Oslik!

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Topicstarter
Okay beide psu getest en ze zijn alle 2 goed.

Maar de 2 pinnen voor de pwrbutton doorverbinden helpt niet.

De pdf vermeldt dit: Since the mainboard has the instant power on function........

betekent dit niet dat er altijd stroom op het bord staat als de psu prik levert?

En moet er niet ergens een ledje aanslaan op moment van prik. Op het bijgeleverde schema in de manual worden niet alle componenten aangegeven. Weet iemand of er op zo een MS-6117 wel een ledje zit?

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.