Bas dreunt door naar beneden

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:58
Ik heb een Labtec APX-4620 aan me pc hangen die op me kamer staat. Nu is het probleem dat de bass uit dat subje enorm doordreunt naar beneden, hij staat nu op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    |___________|
    [  DIKKE DEKEN  ]
 [   SPAANPLAAT 16mm   ]
   []4 rubber voetjes[]
 [   SPAANPLAAT 16mm   ]
   []4 rubber voetjes[]

Tot zo ver te volgen?

Maar nog blijft de bas doordreunen, ik weet echt niet wat ik moet doen. De vloer dreunt niet meer mee (ik voel iig niks meer als ik er naast sta op blote voeten ;) ) maar de bas is beneden echt irritant hard als je tv zit te kijken (dus gezeur van m'n ouders enz.)

Iemand een suggestie of oplossing?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Plankkie aan de muur schroeven, en daar de basdoos op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan drie dingen doen:

[bron]Je kan het geluid zachter zetten, of proberen beter te isoleren. Probeer es spikes, of een plankje met drie scherpe spijkers. Spaanplaat is wel wat gammel trouwens. MDF geniet mn voorkeur. Als het dan nog doordreunt, dan heb je een zwakke vloer!

[verkeerde ontvanger]Je kan je ouders aanpassen dat ze geen last hebben, of je setje by-passen met een hoofdtelefoon! Heb je nog es de ultieme 3D ervaring ook! ;)

*heeft die Labtec niet dat basgat onder in het doosje? Misschien es op zn kant leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

kingfriko

100 % BULLY

Ik vind dat je toch al aardig je best hebt gedaan om ze het naar de zin te maken daar beneden , maar je zal wel van een stevig volume houden (net als ik)
Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn KEF subwoofer , die woofer zit onderop en staat dus 3 centimeter boven de vloer te blazen , ik neem aan dat dat ook wel doordreunt (heb tot nu toe nog geen klachtten gehad van de onderbuurman maar goed)
Misschien is dit wat :
onder de subwoofer die plaat houden , dan in plaats van die deken halve eierdozen ertussen , dan weer een plaat en daaronder die 4 pootjes . Misschien dat het helpt .
Er zijn ook mooie trillingsmatjes te krijgen maar ik denk dat je dan toch wel dat doordreunen blijft houden .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
:'( M'n pa heeft net even m'n sub in z'n handen gehouden (dus er is geen doordreunen meer door direct contact) maar het is nog steeds te horen :'(

Ben ik nu een hopeloos geval geworden?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je zult hem wel te hard hebben staan, je kunt je bas toch wel wat naar beneden bijstellen :?

Wat ik overigens ook wel heb gedaan is van die luchtkussentjes ertussen die je wel in enveloppen enzo vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

kingfriko

100 % BULLY

Het is wel erg gehorig daar bij jullie dan (houten vloer zeker) kan je hem niet aan het plafond bevestigen :)
Staat het volume dan erg hard bij het doordreunen of is het ook bij lagere volumes ?
Anders moet je toch maar eens afspraken gaan maken dat je bepaalde tijden van de dag effe flink kan knallen en de rest van de dag iets rustiger aan doet *D

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn sub en front speakers op tegels staan

onder de sub ligt een grindtegel (op z'n kop!) en onder m'n front speakers liggen normale stoeptegels

en dat verminderd het doordreunen naar beneden aanzienlijk
kon het verschil duidelijk horen omdat de tl-balk op m'n pa's werkkamer niet meer trilde (volume en dvd telkens hetzelfde laten en dan luisteren he)

verder staan m'n fronts ook nog eens op spikes en m'n sub staat op kleine rubberen dopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik denk dat het probleem niet bij de sub ligt, maar bij jullie huis. Waarschijnlijk werken er stukjes vloer/plafond als klankkast of resoneert er een stukje.

En nadat je de "vasthou" truuk hebt gedaan ben je idd een hopeloos geval geworden.

misschien kan je het huis volplakken met dynamat ? :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem bij ons huis is dat de vloeren van hout zijn!

in nieuwbouwwoningen met vloeren en muren van beton heb je volgens mij minder last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Hier zijn de vloeren ook van hout. Hmm, er zit dus niks anders op dan afspraken maken ;(

Pagina: 1