Spam via domein -> veel undeliverable mail :(

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds gisteren wordt er opeens spam via een aantal emailadressen @mijndomein.nl verstuurd. Omdat die spam naar een flink aantal niet bestaande emailadressen wordt gestuurd, wordt er gereageerd met 'Undeliverable mail', 'Delivery failure' en dergelijke.
De gebruikte emailadressen @mijndomein.nl bestaan natuurlijk niet. Daarom komen al die replies binnen op info@mijndomein.nl :(
Vanochtend alweer 280 mails in de info-mailbox (gelukkig een snel lijntje :)). Is er ook maar iets dat ik hier tegen kan doen :?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zou alle mailtjes met "mail system error" in het onderwerp naar een andere map kunnen verplaatsen. Dan heb je een groot gedeelte er al uitgefilterd. Mailtjes van "postmaster" en "mail administrator" zou je ook tijdelijk naar die map kunnen filteren.

Waarschijnlijk een wraakactie van een spammer die je e-mailadres heeft gekregen van een abusedesk die zijn werk niet goed doet :(

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ultra
  • Niet online
Ja, ik ga zo idd wat message rules opstellen. Desondanks genereert dit een hoop verkeer.
Er worden niet bestaande emailadressen gebruikt en ik heb nooit wat over abuse verstuurd :(

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:16
Heb hier precies hetzelfde. Dit is gestart sinds zaterdag morgen 0u. Tussen zondag morgen 0u en vanmorgen 11u had ik er 290 van die mailtjes. Alle waren ze gericht aan:

suzie245
grt432
mike3356
25743
tomtha

@mijn domein.

Het waren allemaal spam mailtjes (uiteraard niet door mij verstuurd) die gebounced waren. Kennelijk ben ik het reply adres.

Ik heb bovenstaande adressen mijn server geblocked, meer kan ik niet doen. :(

Verwijderd

Open Relay op de SMTP uitzetten?

• The Source
Op zondag 28 juli 2002 11:17 schreef virtual het volgende:
Voor zover ik kan testen en zien niet. Maar voor de zekerheid heb ik nog een test lopen via ORDB.org. Maar dat is even afwachten.

Maar misschien is het een nieuw virus?

• Ultra
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 11:17 schreef virtual het volgende:
De emails worden niet verstuurd via de SMTP server van mijn provider. Helaas kan iedereen gewoon email versturen met een adres van een willekeurig domein :(

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 11:15 schreef The Source het volgende:
Heb hier precies hetzelfde. Dit is gestart sinds zaterdag morgen 0u. Tussen zondag morgen 0u en vanmorgen 11u had ik er 290 van die mailtjes. Alle waren ze gericht aan:

suzie245
grt432
mike3356
25743
tomtha

@mijn domein.

Het waren allemaal spam mailtjes (uiteraard niet door mij verstuurd) die gebounced waren. Kennelijk ben ik het reply adres.

Ik heb bovenstaande adressen mijn server geblocked, meer kan ik niet doen. :(
Ik wilde zojuist een topic gaan openen hierover! Ik heb exact hetzelfde en ook bovenstaande usernames. Heb inmiddels circa 600 undeliverable mailtjes gehad. ;(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ken het ook :( Weet niet of het een virus is of een <censtuur> spammer die aan het klooien is, maar irritant is het wel. Kijk eens of je uit de headers wat wijs wordt wie de lul is die de mails verstuurd.
En inderdaad je kan (zeker als je een eigen mailserber hebt) als afzender gebruiken wat je wil, dus ook die spammers en andere eikels :(
Is overigens niks nieuws, ik bedenk me dat ik ruim een jaar geleden (misschien ondertussen wel 2) weleens een mailtje heb gekregen waarom ik aan het spammen was. Ik teruggestuurd wat ie had ontvangen dan, en idd iemand was met die afzender aan het mailen :( Stond gelukkig in de headers wel wie er wat had verzonden (alleen kwam er nog niet eens een reactie van abuse@ terwijl het een gewone ISP was). Meer dan abuse@ mailen kun je volgens mij niet (ja dossen maar das weer niet helemaal legaal ;)).

Exact expert nodig?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zondag 28 juli 2002 22:02 schreef Crazy_D het volgende:
Ik ken het ook :( Weet niet of het een virus is of een <censtuur> spammer die aan het klooien is, maar irritant is het wel. Kijk eens of je uit de headers wat wijs wordt wie de lul is die de mails verstuurd.
En inderdaad je kan (zeker als je een eigen mailserber hebt) als afzender gebruiken wat je wil, dus ook die spammers en andere eikels :(
Is overigens niks nieuws, ik bedenk me dat ik ruim een jaar geleden (misschien ondertussen wel 2) weleens een mailtje heb gekregen waarom ik aan het spammen was. Ik teruggestuurd wat ie had ontvangen dan, en idd iemand was met die afzender aan het mailen :( Stond gelukkig in de headers wel wie er wat had verzonden (alleen kwam er nog niet eens een reactie van abuse@ terwijl het een gewone ISP was). Meer dan abuse@ mailen kun je volgens mij niet (ja dossen maar das weer niet helemaal legaal ;)).
Dat bericht hangt er meestal gewoon als attachment aan bij undeliverable mail, dus ik denk dat hij al wel weet of het om een virus of om spam gaat.

/▌

• The Source
Het is wel verdacht dat het om onafleverbare spam gaat en meerdere gotters (met .nl domeinen?) er ineens ERG veel van ontvangen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zondag 28 juli 2002 22:30 schreef The Source het volgende:
Het is wel verdacht dat het om onafleverbare spam gaat en meerdere gotters (met .nl domeinen?) er ineens ERG veel van ontvangen.
Bij Ultra staat er niet eens een e-mailadres in zijn profiel, en bij de mensen waar dit wel zo is wordt dat weergegeven als afbeelding. Lijkt me dus erg lastig voor spammers om ze hier te verzamelen. En als het moeite kost beginnen ze er niet aan.

/▌

Verwijderd

Het is inderdaad erg toevallig allemaal. Ik heb inmiddels circa 1000 mailtjes gehad sinds gisteren. Ik heb even wat tijd gestoken in het onderzoeken van de mailheaders, maar er word zelfs niet eens continu gebruik gemaakt van dezelfde open relay mailserver en ik heb nog vreemder, zelfs een paar gehad waarin niet eens een ip stond, zelfs niet van de ontvangende smtp server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
From: suzie245@shockmedia.nl
To: euzunay@hotmail.com
Cc: cviar@hotmail.com, cvibrahim@hotmail.com, jy_5im@hotmail.com, 
    bnzw@hotmail.com, sammiejo10@hotmail.com, hotvaly@hotmail.com, 
    okoiki@hotmail.com, hotveedub@hotmail.com, ev11@hotmail.com, 
    tmvermillion@hotmail.com
Subject: Tan And Beautiful..
Date: Sat, 27 Jul 2002 22:57:50 -0400
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2650.21)
X-MS-Embedded-Report: 
Content-Type: text/plain;
    charset=&quot;iso-8859-1&quot;

Het lijkt er gelukkig wel op dat het ergste voorbij is inmiddels. Ik ontvang de laatste paar uur nog maar een stuk of 20 per uur...

• The Source
Bij mij worden ze door sendmail gereject, dus weinig omkijken naar. Maar het is wel verdacht zoineens. En ik vermoed dat wij niet de enige 3 zijn die er last van hebben. Enige tijd heb ik gezocht maar kon op andere forums en sites niets vinden.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:13
Bij het bedrijf qaar ik stage loop (advin in hoofddorp) heeft de email een week stilgelegen omdat het @advin.nl domein (heet dat zo?) werd gebombardeerd met mailtjes van allemaal verschillende adressen. Maar dan tienduizenden per uur, naar verschillende, verzonnen @advin.nl adressen.

Uiteindelijk heeft KPN een hele rits ip-adressen geblokkeerd, waardoor de mailserver het nu weer trekt. Men dacht dat het een virus was, wat na activatie (op een zeer bepaald tijdstip) losbarstte vanaf een hoop verschillende adressen.

waarom dat bedrijf trouwens gepakt werd, begrijp ik niet; niet echt een maatschappelijk of politiek doel ofzo. verre van dat.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb precies hetzelfde...
Alleen ik heb geen idee hoe ik het op ga lossen.

Ik heb ook die susie en die mike dinges en nog een paar..

Want ik heb namelijk zo ingesteld dat alle overige mail adressen naar mijn adres wordt doorgestuurd en vanochtend had ik er weer 100.

Enig idee iemand wat ik hieraan kan doen ?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 29 juli 2002 06:26 schreef [Airwolf] het volgende:
Enig idee iemand wat ik hieraan kan doen ?
Blokken, wat wil je er anders mee doen?

• Attilla
Op maandag 29 juli 2002 09:13 schreef HGM het volgende:

[..]

Blokken, wat wil je er anders mee doen?
Mja duh :P

Maar mijn hosting provider (is een vriend van me) die is op vakantie :P

Dus ik weet niet hoe ik dat kan doen bedoel ik :).

• Ultra
  • Niet online
Ik heb ze gisteren ook laten blokken, scheelt wel zeg. Gelukkig werd er ook op zondag gewerkt ;)
Geen idee hoe ze er bij komen mijn .nl domein te gebruiken, ze zullen wel het internet hebben lopen afstruinen :+

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 29 juli 2002 09:48 schreef [Airwolf] het volgende:
Maar mijn hosting provider (is een vriend van me) die is op vakantie :P

Dus ik weet niet hoe ik dat kan doen bedoel ik :).
Dan is het een prutsprovider, via de search zal je genoeg vinden om dit op te lossen.

• The Source
mmmhh... naast eerder genoemde adressen krijg ik nu ook spam op users002@domein.nl. Ik hoor dat er veel mensen zijn die dit probleem hebben. Kunnen we eens kijken wat we gemeen hebben?

- heeft iedereen een .nl domein waar de spam aankomt?

• Ultra
  • Niet online
Yup, sinds gisteravond ook van users002 en een .nl domein.

Verwijderd

Ik ontvang het nu ook al op fidon@domein.nl. Ik wil trouwens best even kijken of er meer overeenkomsten zijn behalve dat het allemaal om een .nl domeinnaam gaat. Zijn er specifieke plekken waar men gelist staat?

http://www.sidn.nl/sidn/f...s_Categorie_I/index.shtml

Bijvoorbeeld?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij hebben precies hetzelfde met een van onze .nl domeinnamen. Ook met die suzie245 etc. Het is erg irri maar er is geen drol aan te doen. Lijkt er op dat een spammer een berg .nl domains geindexeerd heeft en nu maar spammed met From: velden met random .nl domains :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
* DJSmiley (nog) nix op z'n .nl domeinen langs zien komen :) zowel, dan gaan we gewoon blocken...
zien dan wel verder

• Attilla
HGM schreef op 29 juli 2002 @ 09:52:
[...]

Dan is het een prutsprovider.
Naja goed ik heb even gemaild, blijkt er gewoon een vervanger aanwezig te zijn.

En ik heb mijn domein gewoon voor de lol niks serieus ofzo dus dan maakt het me persoonlijk niet uit waar ik zit.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wou net een nieuw topic openen, maar ik heb dus precies hetzelfde sinds zaterdag (27/7/2002) Ik heb ook al zo'n 1000 reject emails van andere mailservers gekregen op m'n Domino server.

Heel toevallig is dat ik pas ben veranderd van provider, ik had het idee dat het daarmee te maken had, maar dat lijkt dus niet het geval te zijn.

Trouwens de gebruikte namen@domein.nl zijn dezelfde als eerder genoemd door The Source en vandaag veel users002@domein.nl rotzooi....

Mijn probleem is trouwens dat m'n Domino server weer de reject emails probeert terug te sturen wat soms een loop oplevert. Ik heb daarom maar de gebruikte emailadressen (users002) onder m'n eigen adres gezet, zodat ze gewoon worden ontvangen, deleten moet ik het toch....

• Quantor
  • Niet online
damn net weer ruim 400 reject emailtjes kunnen deleten, ga er maar een extra user voor aanmaken, dan hoef ik niet eerst alles te controleren op "echte" emails.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhinderen, gaat zo toch aardig wat bandbreedte enzo wegsnoepen, gelukkig heb ik net adsl laten installeren, maar toch...

Mij lijkt het een virus te zijn die gebruik maakt van een open relay (krijg namelijk ook nu meldingen binnen dat de email geweigerd wordt vanwege open relay status van de gebruikte emailserver) of zal iemand bewust zoveel emails spammen?

• Quantor
  • Niet online
Update: laat nu al die emailtje naar een emailbox lopen en daarop heb ik een agent gezet die elk nieuw email verwijderd :) Echter daarmee blijft het probleem wel bestaan, dat ons domeinnaam "malicious" gebruikt wordt...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Quantor schreef op 01 augustus 2002 @ 11:56:
Echter daarmee blijft het probleem wel bestaan, dat ons domeinnaam "malicious" gebruikt wordt...
En daar kun je helaas bar weinig aan doen :(

Exact expert nodig?

• The Source
Tsja helaas moet ik dit oude topic weer omhoog kicken. Deze ochtend had ik weer ~ 300 e-mails in mijn mailbox in de vorm van undeliverable mail gericht aan kristie@domein.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Return-Path: &lt;MAILER-DAEMON@www.domein.nl&gt;
Received: from omr-m03.mx.aol.com (omr-m03.mx.aol.com [64.12.138.3])
    by www.domein.nl with ESMTP id h0QH9xv17322
    for &lt;kristie@domein.nl&gt;; Sun, 26 Jan 2003 12:09:59 -0500
Received: from  rly-xe04.mx.aol.com (rly-xe04.mail.aol.com [172.20.105.196]) by
 omr-m03.mx.aol.com (v90_r1.1) with ESMTP id RELAYIN2-0126061046;
 Sun, 26 Jan 2003 06:10:46 -0500
Received: from localhost (localhost)
      by rly-xe04.mx.aol.com (8.8.8/8.8.8/AOL-5.0.0)
      with internal id GAC10038;
      Sun, 26 Jan 2003 06:10:46 -0500 (EST)
Date: Sun, 26 Jan 2003 06:10:46 -0500 (EST)
From: Mail Delivery Subsystem &lt;MAILER-DAEMON@aol.com&gt;
Message-Id: &lt;200301261110.GAC10038@rly-xe04.mx.aol.com&gt;
To: &lt;kristie@domein.nl&gt;
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
    boundary=&quot;GAC10038.1043579446/rly-xe04.mx.aol.com&quot;
Subject: Returned mail: User unknown
Auto-Submitted: auto-generated (failure)

Alle e-mail wordt verstuurd naar kristie@domein.nl maar komt van verschillende webmasters, domeinen, etc af. In bovenstaande geval van een aol mailserver.
Iemand anders weer last van dit virus of van deze spammer???

[ Voor 12% gewijzigd door The Source op 26-01-2003 12:19 ]

• Attilla
The Source, ja ik heb er ook last van.

Het is heel irritant, maar ik heb nu gewoon een extra pop-box aangemaakt en daar alles heen gezet wat op ross@domein.nl binnen komt. Nu krijg ik in mijn eigen mailbox iig niks meer binnen, dit scheelt zoiezo al een heleboel.

Iets anders zit er helaas niks op om te doen.

• The Source
Ik heb het adres geblocked op mijn server, echter helpt dat enkel totdat ze zich weer richten op een andere account :(

Verwijderd

Ik krijg ze ook sinds vandaag weer, op khadijah@ en laleel@.... :/

Verwijderd

/me heeft nog niets binnen gehad op mijn .nl .... hoopt ook niet dat hij ze gaat krijgen :P

• The Source
isabelle@ zijn ze ook aan de gang... :(

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
je hebt niet een forum geinstalleert gehad en mass messaging gedaan ofzo en dat die adressen gewoon oud waren die erin stonden? heb ik namelijk ook pas gehad :)

Verwijderd

Kun je die mailserver van aol.com (waar blijkbaar die mail vandaan komt) niet blocken in je firewall ?

• The Source
Phantium > nop, is gewoon at randam spam

CowMike > nop komt steeds van andere mailservers af

Wat imho aan de gang is is het volgende. Iemand zit naar tien/honderduizende mensen te spammen, als return address geeft hij isabelle@mijndomein.nl op. Er zijn mailservers die het bericht niet accepteren omdat de user waaraan de spam gericht is niet bestaat... dus de mail wordt terug gestuurd als undeliverable. Aangezien mijn return address erin staat komen al die mailtjes (vele honderden) bij mij aan. Daarbij wordt door de spammer verschillende return adressen gebruikt, alle .nl voorzover ik kan nagaan.

• Xandrios
  • Laatst online: 05-08 20:24
Oud topic.

Dit is een vervelend verschijnsel, maar er valt weinig tgen te doen. Het blocken op de server, of direct in je mailclient, zijn de enigste oplossingen.

[ Voor 89% gewijzigd door Xandrios op 27-01-2003 18:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.