Toon posts:

strobo in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het is een mod, maar eigenlijk niet van een case.
Een vriend van mij wil een strobo in zijn auto en heeft aan mij gevraagd of ik dat zou kunnen zodat hij met een schakelaartje de boel kan aansluiten.
Het schakelaartje is dus iets wat het kleinste kind zou kunnen, maar ik zou bij god nie weten waar ik de stroom moet gaan halen.
Zou ik da mogen aftakken van de stroom van het uurwerkje of de radio ofzo? Hebben de draden daar ook bepaalde kleuren als in een computer? Stroom in rood en uit zwart of is het anders?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

gewoon bij de hoofdschakelaar aftakken

niet bij zoiets als een uurwerk, dan brand de boel door

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me, maar ik ben een echte n00b op dit gebied. Waar zit de hoofdschakelaar?
Is die bij iedere auto dezelfde? Het gaat hier om een peugot 306.

Zit dat niet bij de zekeringen?

Verwijderd

ohhh damm trek hem tocg gewoon regstreeks van de accu met een 1 amp zekering dr tussen en klaar

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09
Op zondag 28 juli 2002 11:06 schreef krekrrr het volgende:
gewoon bij de hoofdschakelaar aftakken

niet bij zoiets als een uurwerk, dan brand de boel door
Lijkt me net andersom

hoofdschakelaar (contactslot) is vaak erg zwaar gezekerd (+30A)

en een radio op meestal op +-10 A

ik zou hem gewoon van de + van de radio of de + can je sigaretten aansteker pakken (met een zekeringetje er tussen)

Repareren doe je zo.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Beetje offtopic, maar ehhh, een strobo in een auto? Lijkt mij heel gevaarlijk. Je weet neem ik aan waarom.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 28 juli 2002 11:57 schreef internetinfo het volgende:
Beetje offtopic, maar ehhh, een strobo in een auto? Lijkt mij heel gevaarlijk. Je weet neem ik aan waarom.
Sluit ik me bij aan:

Mensen met epileptische neigingen zullen je vriend zeer dankbaar zijn als hij die stroboscoop lekker op z'n slaapkamer laat staan en NIET in de auto inbouwt

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45

Eraser127

Nijkerk

m'n buurjongen heeft dat ook in z'n koplampen, maar gebruikt ze alleen bij een meeting ofzow en niet gewoon onder het rijden.

My Discogs

• Sine
  • Laatst online: 19:09
Op zondag 28 juli 2002 12:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan:

Mensen met epileptische neigingen zullen je vriend zeer dankbaar zijn als hij die stroboscoop lekker op z'n slaapkamer laat staan en NIET in de auto inbouwt
*Agrees

Laats op een lan had ook iemand zo'n ding in z'n case

ERG irritant

Repareren doe je zo.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45

Eraser127

Nijkerk

snel knipperen is ook irritant, maar bv. 2x p/s vindt ik wel leip

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
voor die vriend is het ook alleen maar voor meetings of om bij een vriend eens te showwen, maar tijdens het rijden ligt die gewoon af.
Kzal hem die raad nog eens meegeven!

Waarvoor dient die zekering die je ertussen moet steken?
Is de + kant van die sigaretten aansteker makkelijk te vinden? Welke kleur heeft de draad? Ik heb namelijk nog nooit zo'n ding open gedaan en wil natuurlijk heel zeker zijn voor ik de elektriciteit van zijn auto naar de kloten help en dan mag opdraaien voor de kosten.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

het pinnetje vd aansteker (in het midden) is de +, daar zet je een zekering aan, dan je strobo en je schakelaar, en dan naar de massa (-)...

Electronics development

Verwijderd

Als je zo ontzettend weinig verstand van electronica hebt als jij (niet kwaad bedoeld, maar dat blijkt uit je mail) dan zou ik je ten sterkste afraden om ook nog maar iets aan welke auto dan ook te bedraden.
Kleine foutjes kunnen zeker bij auto's heel erg grote gevolgen hebben door de gigantische stromen die accu's kunnen leveren. (Honderden ampères als het moet). Brand en onbedoelde las-effecten liggen op de loer. Laat hem iemand zoeken die weet waar hij mee bezig is, of nog beter, laat het fijn helemaal achterwege...

Verwijderd

Daar sluit ik me bij aan! Ik zie trouwens het nut ook niet helemaal van een strobe in een auto... Om te showen? Get a live!
Als je trouwens fff zoekt op het net kan je trouwens genoeg info vinden over auto's en electronica, heb ik laatst ook veel info over opgezocht...

Verwijderd

Strobo in de auto?

Als ik die auto bij het stoplicht zou tegenkomen, heeft hij ineens geen strobo EN geen voorruit meer...

Auto's zijn geen disco's, het zijn rijdende doodkisten indien je niet 100% je aandacht bij het rijden hebt !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 03:36:
Als je zo ontzettend weinig verstand van electronica hebt als jij (niet kwaad bedoeld, maar dat blijkt uit je mail) dan zou ik je ten sterkste afraden om ook nog maar iets aan welke auto dan ook te bedraden.
Kleine foutjes kunnen zeker bij auto's heel erg grote gevolgen hebben door de gigantische stromen die accu's kunnen leveren. (Honderden ampères als het moet). Brand en onbedoelde las-effecten liggen op de loer. Laat hem iemand zoeken die weet waar hij mee bezig is, of nog beter, laat het fijn helemaal achterwege...
Ik heb wel een beetje verstand van elektronica, maar niet voor in de auto. Ik zal het dus niet zelf doen. Of die jongen het nog zal doen, daar kan ik niets aan veranderen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 06:19:
Strobo in de auto?

Als ik die auto bij het stoplicht zou tegenkomen, heeft hij ineens geen strobo EN geen voorruit meer...

Auto's zijn geen disco's, het zijn rijdende doodkisten indien je niet 100% je aandacht bij het rijden hebt !
Sluit ik me volledig bij aan !!!

Verwijderd

Ja, idd, strobo`s veelste riscie....maar blacklights onder je auto is vet !

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 06:19:
Strobo in de auto?

_/-\o_

* Kettrick zou er niet aan beginnen :{

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ja maar zon blackligt onder de auto zoals in de film fast and the furious mag ook niet in Nederland. Maar ziet wel vet uit, dan lijkt het niet of hij over de weg zweeft 's avonds

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:01:
Ja, idd, strobo`s veelste riscie....maar blacklights onder je auto is vet !
Blacklights eronder...uhmmm...zien er idd strak uit
Helaas dat mag ik niet van mijn baas (leaseauto), maar ja, ik mocht ook geen LM-velgen en die heb ik toch. })

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• 3p0x
  • Laatst online: 13:14
noob fragje: een strobo is een discolamp???

• 3p0x
noob vraagje: een strobo is een discolamp???

Verwijderd

Topicstarter
één keer is genoeg :p

dit is idd een dicolamp. Zoeen die heel snel knippert

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00
Afbeeldingslocatie: http://www.sound-station.be/images/mini%20strobo.jpg

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43
amd_at_primus schreef op 31 juli 2002 @ 11:35:
noob vraagje: een strobo is een discolamp???
is gewoon een opgefokte fotoflitser :)
ipv 1x smile knippertie gewoon nonstop

• 3p0x
sorry ik zat een beetje te kloten met IE

Verwijderd

ach , dan maar een blacklight onder de scooter... ook goed... ;) heb helaas geen pic's. .. .

• Rappie
  • Laatst online: 21-07 09:07
waarom blacklight ? volgens mij zie je dat nie zo goed ... kun je beter neon of CCFL nemen ...

en strobo in auto zal ie echt niet mooier van worden denk ik, of je moet het goed aanpakken .... wat dan weer niet voor een elektronoob is weggelegd

Verwijderd

Wolfje666 schreef op 31 juli 2002 @ 11:09:
[...]
Blacklights eronder...uhmmm...zien er idd strak uit
Helaas dat mag ik niet van mijn baas (leaseauto), maar ja, ik mocht ook geen LM-velgen en die heb ik toch. })
Opzich wel logisch dat je het niet mag, het is ook verboden hier in nederland :D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan je lelijk vergissen met zo'n strobo.
Je ziet dus fragmenten ... B) inde club is het altijd wel cool maar een bijeffect is het schokkerige beeld . sla ej dat ding aan hebt in de bocht dan zou je dat wel een lijk op kunnen breken.
of knne we dat gevoel niet dat je met strobo licht wel es wat makelijler iemand raken per ongeluk ............

Zou ook de drank kunne wezen natuurlijk 8)7

Iperf

Verwijderd

leuk idee, maar lijkt me errug onhandig, en vooral verschrikkelijk irritant!

maar nee, ik zou het ook niet weten hoor, hoe je die het best aansluit

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Sorry maar .. je hebt verstand van electronica .. maar je kunt geen 12 volt vinden in een auto .. hoe ver reikt jou verstand dan ?

Doe nou verstandig en begin er niet aan want je klinkt ( totaly no offense ment ) als een complete n00b wat electronica betreft.
Iemand met verstand van .. pakt zijn multi meter en meet ff .. en klaar ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ten eerste is de boete voor dat geintje heeeel hoog en ten tweede levensgevaarlijk op de weg.(meetings zijn uitzonderingen, dus stilstaand op grote afstand van een weg)

Dan heb ik nog een vraagje:
Is dit bedoelt om mensen vor de gek te houden? Politie nabootsen of zelfs een flitspaal nabootsen?

Als een agent je snaait als je die strobo gebruikt om mensen aan de kant te krijgen en hij heeft het op je gemunt dan kan je meer verwachten als alleen een boete.
Hij kan je aangeven omdat je je voordoet als politie...

Verwijderd

Topicstarter
lol!
mensen doen geloven dat ze geflitst zijn. Die vind ik wel goed. Moet leuk zijn!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Toen was het stil..... hehehehe >:)

• Nobby
  • Laatst online: 04:44

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:39:
lol!
mensen doen geloven dat ze geflitst zijn. Die vind ik wel goed. Moet leuk zijn!
Dat heb ik wel eens gedaan met een gesloopt wegwerp cameraatje, langs de weg met vrienden beetje flitsen op snelle auto's, was wel lachen >:) Ze reden in eens allemaal heel rustig :) (was een weg waar heel hard gereden wordt)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit heeft dus ff geen ene zier met PC's te maken; derhalve...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.