Toon posts:

Monitor modden met alu

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwijs hierbij naar mensen die duidelijk veel verstand hebben van bouwkunde en erg behendig zijn. Op [url="http://www.bit-tech.net/article/72/1"]http://www.bit-tech.net/article/72/1[/url] vind je een casemod die menigen al misschien eens gezien hebben.
Geen twijfel mogelijk. Deze man weet hoe zaken moeten worden gedaan. Wat mij misschien nou ook heel cool leek is om naast die case ook je monitor te modden! Je hebt tegenwoordig sterk glas of je kunt zelfs een ander materiaal gebruiken om cruciale punten te verstevigen.

Hetzelfde bij deze mod [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22711?&mode=thread&ParentID=562811&niv=-1"]http://www.tweakers.net/nieuws/22711?&mode=thread&ParentID=562811&niv=-1[/url]
Een alu monitor zou er zo ontzettend goed bijpassen.

De twee voorbeelden die ik heb genomen zijn erg goed in custom mod's. Voor hun zou een monitor modden toch ook niet moeilijk zijn?

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39
is niet zo heel erg moeilijk.
maar alu = $$$
Als dat geen probleem is, koop een plaat knipper en maak het :)
Probleem met Alu is wel dat je het TIG moet lassen, dus neem staal en daarna verven. :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op zondag 28 juli 2002 10:29 schreef Jfwiet het volgende:
maar alu = $$$
Als dat geen probleem is, koop een plaat knipper en maak het :)
Probleem met Alu is wel dat je het TIG moet lassen, dus neem staal en daarna verven. :P
of gewoon alu platen op plastic plakken...

Gregor van Egdom Krekr

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Je kan Aluminium natuurlijk ook LIJMEN!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is geen bouwkunde. Bouwkunde ben je architect ofzow.

Dit ontwerpen leer je bij IO, daar maken ze altijd van die geil uitziende dingen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Topictitel aangepast, was niet duidelijk.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ghe, succes met NETJES lassen als je dit niet kan :)

enneh, monitor zijn erg hoge spanningen + dat hij erg gevoelig is voor stoorvelden, daarom is er vaak nog een stuk van je mponitor extra afgeschermd...

maar het lijkt me wel erg strak...

Electronics development

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Epsilon

Op zondag 28 juli 2002 12:00 schreef 3lmowww het volgende:
ghe, succes met NETJES lassen als je dit niet kan :)

enneh, monitor zijn erg hoge spanningen + dat hij erg gevoelig is voor stoorvelden, daarom is er vaak nog een stuk van je mponitor extra afgeschermd...

maar het lijkt me wel erg strak...
hij bedoelt maybe om er alu overheen te plakken zeg maar.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
wat vet die link van bit-tech, hoe heeft die gast een venster in zn hd gemod?

[url="http://www.bit-tech.net/article/72/4"]http://www.bit-tech.net/article/72/4[/url]

Verwijderd

mja, kennelijk hebben jullie nog niet veel met aluminium gewerkt in je leven...

alu lassen? ooit geprobeerd? have phun trying... ik doe het zowat dagelijks, en ik garandeer je dat dat geen lachertje is.

en vergeet het maar helemaal om dat te lassen als het plaat is zoals die lian li's. Dat is namelijk geanodiseerde aluminium, en dat KAN je zelfs niet meer lassen!

het over je monitor plakken? vergeet dan ook niet om voldoende openingen te laten, want een monitor moet z'n warmte ook ergens kwijt kunnen, en door de dissipatie van de plaat alleen gaat dit niet lukken, dat garandeer ik je.

Nee, k stel voor dat je dan beter je scherm in een alugelijkende kleur opspuit, behoud je ook nog de functionaliteit van je scherm.

(of ging je die knoppetjes ook allemaal vervangen door alu exemplaren?)

Verwijderd

Als alternatief voor lassen zou je natuurlijk wel boutjes kunnen gebruiken, geeft ook nog een leuk tech effect ;) Omdat een monitor ook nog een aantal rondingen en lastige hoeken heeft lijkt het me erg lastig om 'm compleet van alu te maken...

Als combi bij die 2 voorbeelden die je gaf zat ik eerder te denken aan een TFT monitor, sommigen zijn al erg strak qua design en daar betaal je dan natuurlijk ook voor... Maar omdat we tweakers zijn zou je natuurlijk een cheap-ass TFT kunnen halen met een lelijke behuizing en daar een mooie alu case omheen bouwen *D

Ik ken overigens een aantal mensen die bij een botenbouwer werken, met MIG lassen wordt echt superstrak, mooie dikke lasnaden! :9~ Volgens mij is het niet zo'n probleem om fff naar een werkplaats o.i.d. te lopen om daar je final case in elkaar te laten lassen... Check je telefoonboek, er lopen nog zat aardige mensen rond op deze aardkloot, vinden het vaak ook leuk om fff wat tussendoor te doen...

Als final touch zou je die case daarna nog fff kunnen laten anodiseren, maar dat is meestal vrij kostbaar... Als je mazzel hebt kan je jouw spul tegelijk met een andere lading alu laten anodiseren, de kans is groot dat je dan een flinke korting kan scoren...

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 10:29 schreef Jfwiet het volgende:
maar alu = $$$
valt best wel mee 1x1meter is ongeveer net zo duur als plexi misschien wel goedkoper

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
Op maandag 29 juli 2002 06:48 schreef T-Mug het volgende:

[..]

valt best wel mee 1x1meter is ongeveer net zo duur als plexi misschien wel goedkoper
Precies. >:)

Misschien maak ik toch maar weer is tijd voor een modje :*

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Hey je hebt een leuk alternatief met die boutjes! Maar waarom doen jullie allemaal zo "moeilijk", aluminium kan je gewoon lijmen..... Dat wordt minstens zo strak , misschien wel strakker dan lassen, want je hebt geen lasnaad! Het lassen van aluminium is gewoon HEEL lastig onder andere doordat vloeibaar aluminium erg waterig is en wilt weg stromen, de altijd aanwezige oxide-huid niet geleidend is, terwijl je juist geleiding nodig hebt! Maar er zijn natuurlijk meerdere redenen!
Volgens mij is het lijmen van een aluminium nog de strakste oplossing.

Wat betreft dat anodiseren, je moet opletten dat dat process meerdere stappen bevat en het niet een bad is waar je je creatie in hangt (onvetten, beitsen, paciferen, etc.)
En tweede ding is dat je HEEL erg moet opletten wat voor anodiseer proces er gebruikt wordt, hard anodiseren, anodiseren van onderdelen die later geverfd of gelijmd worden, etc. Afhankelijk van welk anodiseer proces er gebuikt wordt verandert de kleur ook, je kan donker grijs krijgen, maar ook een goudkleurig gloed.

Dus effe anodiseren is er niet bij!!
Op maandag 29 juli 2002 02:39 schreef DIGIBOY het volgende:
Als alternatief voor lassen zou je natuurlijk wel boutjes kunnen gebruiken, geeft ook nog een leuk tech effect ;) Omdat een monitor ook nog een aantal rondingen en lastige hoeken heeft lijkt het me erg lastig om 'm compleet van alu te maken...

Als combi bij die 2 voorbeelden die je gaf zat ik eerder te denken aan een TFT monitor, sommigen zijn al erg strak qua design en daar betaal je dan natuurlijk ook voor... Maar omdat we tweakers zijn zou je natuurlijk een cheap-ass TFT kunnen halen met een lelijke behuizing en daar een mooie alu case omheen bouwen *D

Ik ken overigens een aantal mensen die bij een botenbouwer werken, met MIG lassen wordt echt superstrak, mooie dikke lasnaden! :9~ Volgens mij is het niet zo'n probleem om fff naar een werkplaats o.i.d. te lopen om daar je final case in elkaar te laten lassen... Check je telefoonboek, er lopen nog zat aardige mensen rond op deze aardkloot, vinden het vaak ook leuk om fff wat tussendoor te doen...

Als final touch zou je die case daarna nog fff kunnen laten anodiseren, maar dat is meestal vrij kostbaar... Als je mazzel hebt kan je jouw spul tegelijk met een andere lading alu laten anodiseren, de kans is groot dat je dan een flinke korting kan scoren...

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Pagina: 1