ik heb een oude HP vectra gekregen van een oom, een series 3 xm 5/75 wel te verstaan. Er zit dan ook een p75 in en welgeteld 1 mb videoram. Volgens mij is dat ding ook niet echt te upgraden. Ik wil er Windows 95 opzetten, maar er blijken geen videodrivers bescjikbaar te zijn voor dat systeem. Er zit een socket 5 op het moederbord. Heeft iemand ervaring met het upgraden van deze dingen?
Hmmm, kun je nix op de www.hp.com site vinden?(nee dus, zelf ff gekeken...
)
Ik dacht dat, dat apparaat iig de S3 shitset gebruikte voor video, maar kijk ff in de doos, de chipset staat daar als het goed is ergens goed leesbaar. Voor het upgraden zal het wel lastig worden zonder that f**king manual, maar ach...
Mijn advies is: spendeer er niet te veel tijd aan. Het is immers 'maar' een P-75...
Ik dacht dat, dat apparaat iig de S3 shitset gebruikte voor video, maar kijk ff in de doos, de chipset staat daar als het goed is ergens goed leesbaar. Voor het upgraden zal het wel lastig worden zonder that f**king manual, maar ach...
Mijn advies is: spendeer er niet te veel tijd aan. Het is immers 'maar' een P-75...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik dacht, ik bouw er een internetbakkie van, maar als ik er niet eens win95 op kan zetten, kan ik 'm net zo goed integraal het raam uit gooien....
ik las trouwens ook dat er geen snellere processor ingezet kon worden, behalve een pentium overdrive (?). Wat zijn dat nou weer voor processors? Zijn vast nergens meer te krijgen...
ik las trouwens ook dat er geen snellere processor ingezet kon worden, behalve een pentium overdrive (?). Wat zijn dat nou weer voor processors? Zijn vast nergens meer te krijgen...
een overdrive proc. laat je cpu op 150mhz lopen (het dubbele van je huidige snelheid), zonder dat je er iets voor moet instellen.
met een p75 kan je wel een leuke linux bak maken voor inetdeling of web/ftp server
met een p75 kan je wel een leuke linux bak maken voor inetdeling of web/ftp server
Waar kun je nou nog zo snel een Overdrive halen? Ik kan me niet voorstellen dat die dingen nog ergens in een winkel te krijgen zijn (nieuw natuurlijk al helemaal niet
). Een 2ehands blad ofzo?
tnx, helaas was hij daar niet te vinden...:(
(daar stond een socket4 overdrive i.p.v. een socket5 overdrive...)
(daar stond een socket4 overdrive i.p.v. een socket5 overdrive...)
Heb je een product nummer dan zoek ik effe voor je verder....
Ja ja ja Nee !!
Kan je niet Win98 Lite erop zetten. Lijkt me stug, dat die geen standaard drivertje voor het display heeft, speciaal als het een S3 type betreft. Het 98 lite houdt het nog draaibaar op een P75 (http://www.98lite.net)
Past er niet gewoon nog een Pentium 133 op? Misschien kun je die voor een geeltje ergens krijgen?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Best kans, dat er een vaste multiplier op zit. Bus 50 Mhz en multiplier 1.5. Met mazzel wordt het dan bus 66 x 1.5 = 100 Mhz.
Verwijderd
Het klinkt misschien idioot, maar neem gewoon contact op met HP...
Ik heb een paar jaar geleden een heuse HP Vectra 286 gehad (was opruiming van een kantoor, die stapten toen over op 486's:) Ik had een 86, dus nogal :):):)). Ging alleen na een mand of 2 het Bios de mist in. Uit goed foutmelding lezen en rondvragen kwam ik erachter dat de bios-setup vanaf een floppy gedaan moest worden (ja, nog zo'n mooi phoenix-bios met setup-floppies).
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb toen naar HP Nederland gebeld, en binnen 3 dagen hadden ze me de bewuste floppies opgestuurt. Ik kreeg dus zelfs nog service op een computer die zij nog geen eens aan mij hadden geleverd en waar allang geen garantie meer op zat (was ik wel blij mee...).
Mijn advies: zeker bij HP is het het proberen waard!
Ik heb een paar jaar geleden een heuse HP Vectra 286 gehad (was opruiming van een kantoor, die stapten toen over op 486's:) Ik had een 86, dus nogal :):):)). Ging alleen na een mand of 2 het Bios de mist in. Uit goed foutmelding lezen en rondvragen kwam ik erachter dat de bios-setup vanaf een floppy gedaan moest worden (ja, nog zo'n mooi phoenix-bios met setup-floppies).
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb toen naar HP Nederland gebeld, en binnen 3 dagen hadden ze me de bewuste floppies opgestuurt. Ik kreeg dus zelfs nog service op een computer die zij nog geen eens aan mij hadden geleverd en waar allang geen garantie meer op zat (was ik wel blij mee...).
Mijn advies: zeker bij HP is het het proberen waard!
Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb de videokaart al werkend gekregen....
Windows herkende het ding (een Cirrus Logic GD5434) meteen, en het systeem draait nu dan ook naar behoren.
Maar ik heb al uitgezocht dat die nieuwe processor alleen een Pentium Overdrive kan zijn, met het typenummer (zet je schrap):
BP0DPMT60X180
De HP site meldt namelijk dat er geen snellere processor inkan dan een P75 die er nu inzit, behalve dan die overdrive.
Bussnelheid verhogen zit er ook niet echt in, aangezien daar niet eens jumpers voor op het moederbord zijn
. Het enige wat dus nog kan helpen is die Pentium Overdrive (op 125 Mhz overigens). Nou, als een van jullie die vindt, heeft hij wel een kratje bier verdiend
.
Mijn laatste vraag: is het nog mogelijk (stel die processor is spoorloos) om te internetten op een Pentium 75? Gewoon een oude Netscape ofzo erop. Mp3tjes afspelen tijdens het internetten gaat denk ik al niet echt meer lukken, maar alleen het internetten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Windows herkende het ding (een Cirrus Logic GD5434) meteen, en het systeem draait nu dan ook naar behoren.
Maar ik heb al uitgezocht dat die nieuwe processor alleen een Pentium Overdrive kan zijn, met het typenummer (zet je schrap):
BP0DPMT60X180
De HP site meldt namelijk dat er geen snellere processor inkan dan een P75 die er nu inzit, behalve dan die overdrive.
Bussnelheid verhogen zit er ook niet echt in, aangezien daar niet eens jumpers voor op het moederbord zijn
Mijn laatste vraag: is het nog mogelijk (stel die processor is spoorloos) om te internetten op een Pentium 75? Gewoon een oude Netscape ofzo erop. Mp3tjes afspelen tijdens het internetten gaat denk ik al niet echt meer lukken, maar alleen het internetten? Heeft iemand daar ervaring mee?
ik heb eens onder windows 3.11 (er bestond toen nog geen win95) geïnternet op een 386 (12mb ram) met een van de eerste netscapes geloof ik. Was met een hypermoderne 28k8 
en dat ging best... Op een amd k5-90 met win98 gaat het ook dus...
en dat ging best... Op een amd k5-90 met win98 gaat het ook dus...
I’m not like the OTTERS
Pagina: 1