Toon posts:

Raid Data kwijt??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Abit KG7 een Raid controller zitten.
Nou had ik hier 2x 80GB op zitten Raid-0.

Nou is me gistere de computer gecrasht.
Ik starte opnieuw op en kreeg de melding dat er een Raid config is gevonden maar er een schijf gemist word.
De computer ziet alletwee de schijven gewoon maar hij ziet maar bij een schijf dat die voor een raid config was.

Is er een manier om die andere er toch weer bij te krijgen zodat mijn data niet weg is :(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik moet je teleur stellen! Nee, de array is verstoord en kan niet meer normaal worden opgestart. Dit is dus een van de risico's van een Raid-0 config. Tip: pak nog een (oude) HDD of twee erbij en maak een Raid0+1 ervan.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je hem al een keer koud opgestart? Wil wel eens helpen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[url="http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/raid_controller.htm#The%20Highpoint%20Controller%20is%20reporting%20a%20broken%20stripe%20set.%20%20How%20can%20I%20fix%20it?"]Hoe de Broken Stripe Set van de HPT370 RAID te herstellen[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 09:53 schreef RAID-0 het volgende:
Ik moet je teleur stellen! Nee, de array is verstoord en kan niet meer normaal worden opgestart. Dit is dus een van de risico's van een Raid-0 config. Tip: pak nog een (oude) HDD of twee erbij en maak een Raid0+1 ervan.
Dit is hard :( Hier staat heel veel belangrijke data op.

Kan ik niet software matig mijn data nog redden?

(ja ook koud opgestard)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 28 juli 2002 10:00 schreef Aznil het volgende:
Kan ik niet software matig mijn data nog redden?
^^^ Check mijn linkje ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 28 juli 2002 10:00 schreef Aznil het volgende:
Hier staat heel veel belangrijke data op.
Ik zal zachtjes schreeuwen:
WAAROM BACKUPT NIEMAND Z'N BELANGRIJKE STUFF????

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 09:58 schreef BalusC het volgende:
[url="http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/raid_controller.htm#The%20Highpoint%20Controller%20is%20reporting%20a%20broken%20stripe%20set.%20%20How%20can%20I%20fix%20it?"]Hoe de Broken Stripe Set van de HPT370 RAID te herstellen[/url]
\

heel erg bedankt!
Ik laat nog wel even weten of dit is gelukt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 09:58 schreef BalusC het volgende:
Damn, die link had ik 2 weken geleden hard nodig.

Let er wel op dat het de bedoeling is dat dit niet weer gebeurt. Ik heb dit zelf ook 2x gehad op een intel850 moederbord van abit (TH7II-Raid). De oorzaak bij mij was dat de Highpoint Raid controller een IRQ# deelde met de netwerkkaart.

De oplossing is bijster simpel: stop niets in het pci slot wat een irq# shared met je Highpoint controller. Bij mij was dit dus irq# 3.
Op zondag 28 juli 2002 10:06 schreef Varienaja het volgende:
Ik zal zachtjes schreeuwen:
WAAROM BACKUPT NIEMAND Z'N BELANGRIJKE STUFF????
Als je al je data wil bewaren kun je net zo goed raid 1 nemen. Data bewaren kost opslagruimte -> geld. Ik vind al mijn data overigens belangrijk :z.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

Croga

The Unreasonable Man

Op zondag 28 juli 2002 10:13 schreef wwillem het volgende:
Als je al je data wil bewaren kun je net zo goed raid 1 nemen. Data bewaren kost opslagruimte -> geld. Ik vind al mijn data overigens belangrijk :z.
1. Ja, data bewaren kost geld..... Data niet bewaren zorgt er voor dat je er toch voor moet betalen, maar dan in heeeeel erg veel tijd...

2. Ze hebben daar tegenwoordig een hele goeie oplossing voor: SoftRAID5. Aangezien de meeste RAID controllers die hier gebruikt worden van het softwarematige type zijn, kun je net zo goed in Win2K/WinXP/Linux een SoftRAID config aanmaken, is net zo snel, maar met RAID5 wel meteen beveiligd voor de kosten van 1 extra harddisk.....

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 10:25 schreef Croga het volgende:

[..]

1. Ja, data bewaren kost geld..... Data niet bewaren zorgt er voor dat je er toch voor moet betalen, maar dan in heeeeel erg veel tijd...
True.
2. Ze hebben daar tegenwoordig een hele goeie oplossing voor: SoftRAID5. Aangezien de meeste RAID controllers die hier gebruikt worden van het softwarematige type zijn, kun je net zo goed in Win2K/WinXP/Linux een SoftRAID config aanmaken, is net zo snel, maar met RAID5 wel meteen beveiligd voor de kosten van 1 extra harddisk.....
*Een dure pci raid controller is het snelst.
*Een onboard raid controller is redelijk snel (is geen sofware matige raid dus!).
*Software matige Raid kost behoorlijk wat cpu cycletjes en is minder snel.

Maar idd, raid 5 zou voor sommige mensen wel eens een oplossing kunnen zijn. Ik zelf brand zo af en toe een cd'tje met belangrijke data (mijn Queen verzameling bijv).

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 28 juli 2002 10:13 schreef wwillem het volgende:
Kijk, die Queen verzameling van je, die kan je wel opnieuw downloaden/rippen/whatever.

Er zijn zat mensen (ook hier op tweakers), die maandenlang aan het programmeren zijn, en hun code op een Raid-0 array (of gewoon op 1 HD) opslaan. De meeste code kan gezipt op 1 floppy. En dan toch backupt vrijwel niemand. Soms crasht een HD, en dan zijn ze hun gegevens kwijt: "mekker, schreeuw, jammer, huil". Dat soort verhalen komen hier maandelijks voorbij.

Als zo iemand dan z'n data kwijt is, dan denk ik bij mezelf: "wie z'n billen brandt..."

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelpost :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou weer aan het werken op mijn RAID config!!!
Het werkt dus perfect. B-)
Heel erg bedankt! :)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 28 juli 2002 10:50 schreef Aznil het volgende:
Ook al heb ik je niks verder geholpen:

Ik ben blij dat je hier even neerzet dat je eruit bent.
Ik ben blij voor je dat je je data nog hebt.
Ik hoop dat je vanaf nu belangrijke zaken op Tape of CD zet voor *echte* noodgevallen. :Y)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 28 juli 2002 10:50 schreef Aznil het volgende:
np :)
Pagina: 1