Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
bij mij wel iig
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
nop niet dezelfde schroeven. Als je goed kijkt dat de 'draad' bij de 'originele' schroeven dichter op elkaar zit (dat vertelde VlasBaard)Op zondag 28 juli 2002 01:00 schreef ETM het volgende:
jep idd zelfde schroeven
bij mij wel iig
Dit is omdat hd's over het algemeen veel trillengen veroorzaken en dus niet zo snel los getrilt moeten worden (wat in de praktijk eigenlijk niet voorkomt, tenzij je een een of ander Russisch model hebt ofzo
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Die van m'n CD-ROM-spelers, diskettedrives zijn kleiner dan van de case en HDD, maar van HDD en case zijn dus bij mij hetzelfde...Op zondag 28 juli 2002 01:00 schreef VlasBaard het volgende:
Nee die van de kast zijn een slag groter. Ik kan natuurlijk wel forceren, maar ik heb liever een 'nette' oplossing.
Check nog eens goed; niet per ongeluk scheef erin gedraaid?
Ik heb anders nog altijd ZONDER forceren of stevig aandraaien gewoon case-schroeven en HDD-schroeven kunnen uitwisselen...Op zondag 28 juli 2002 01:18 schreef LauPro het volgende:
[..]
nop niet dezelfde schroeven. Als je goed kijkt dat de 'draad' bij de 'originele' schroeven dichter op elkaar zit (dat vertelde VlasBaard)
Dit is omdat hd's over het algemeen veel trillengen veroorzaken en dus niet zo snel los getrilt moeten worden (wat in de praktijk eigenlijk niet voorkomt, tenzij je een een of ander Russisch model hebt ofzo![]()
)
Verwijderd
Verwijderd
zeker weten van niet... alles past en blijft passen zonder forceren (en ja, dat voel je echt wel), ook stevig heen en weer wisselen van schroeven levert geen rammelende schroeven op maar mooi sluitende schroeven.Op zondag 28 juli 2002 01:21 schreef dwerg het volgende:
Nee hoor. Maar je kan het vrij makkelijk forceren (je merkt het nauwlijks, alleen de schoefjes die er eigenlijk in horen passen erna niet meer). Dat heb jij waarschijnlijk gedaan
En dat niet bij 1 case, maar bij alle cases die ik tot nu toe heb gehad (en dat zijn er heel wat)
Voor zover ik weet, zijn er meerdere types schroeven (andere koppen, andere lengtes) maar met maar 2 typen draad/dikte van de schroef waarbij de dunne NET NIET dun genoeg is om in het gat van een dikke schroef te drukken
Het is echt maar een fractie van een verschil en dat merk je niet eens dat het 'moeilijk' gaat. Je zult wel merken dat je toch een schroeverdraaier nodig hebt (tenzij je al 10 keer aan het 'rossen' bent geweestOp zondag 28 juli 2002 01:19 schreef wfvn het volgende:
[..]
Ik heb anders nog altijd ZONDER forceren of stevig aandraaien gewoon case-schroeven en HDD-schroeven kunnen uitwisselen...
edit: beetje dubbelpost dit
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
en een fijne spoed voor het fijne werk !
2 soorten dus, de "grote" zijn voor de case e.d. en de "kleine" voor hdd's e.d.
Zo werkt het bij mij tenminste tot nog toe altijd...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Op zondag 28 juli 2002 01:33 schreef dwerg het volgende:
Het zijn jouw vieze windows dingen die mijn wachtwoord onthouden

1
| ^^ |
Hint
Die kooitjes zitten vaak met maar een schroef en een klem- mecanisme vast.
Lijkt me dat een case met een uitschuifbare tray dit ook wel heeft.
Waarschijnlijk had dus niet alles los gehoeven.
[sorry dat ik weer een beetje on-topic ga
Een cliche is ooit origineel begonnen
???, een HD is toch altijd zeker grof, fdd/ cdrom zijn fijn...Op zondag 28 juli 2002 01:38 schreef brammus het volgende:
Een grove spoed voor het groffe werk,
en een fijne spoed voor het fijne werk !
2 soorten dus, de "grote" zijn voor de case e.d. en de "kleine" voor hdd's e.d.
Zo werkt het bij mij tenminste tot nog toe altijd...
Verwijderd
Mar volgens mij heb ik wel eens een oud seagate schijfje gezien waar die fijne krengen inzitten. Dezelfde als in je CD-ROM / CD-RW
Verwijderd
ik gebruik ook dezelfde voor case en hddOp zondag 28 juli 2002 01:18 schreef wfvn het volgende:
[..]
Die van m'n CD-ROM-spelers, diskettedrives zijn kleiner dan van de case en HDD, maar van HDD en case zijn dus bij mij hetzelfde...
Check nog eens goed; niet per ongeluk scheef erin gedraaid?
in men cdr en dvd passen ze dan weer niet ...
Indeed...Op zondag 28 juli 2002 11:44 schreef badpinguin het volgende:
[..]
ik gebruik ook dezelfde voor case en hdd
in men cdr en dvd passen ze dan weer niet ...
er zijn gewoon 2 verschillende diktes die worden gebruikt, elk met eigen draad (duh
Alleen de lengte en de koppen willen nogal eens wijzigen; zeshoekige kop, ronde kop met plat gedeelte er rondomheen...
Maar van de dikke schroeven is de draad gewoon hetzelfde...
Die dunne worden trouwens ook gebruikt voor mobo in je kast schroeven (tenzij je klemmen hebt uiteraard)
Die dikke ook om je voeding vast te schroeven
* O.D.Smolik bedankt topicstarter voor de gouden tip
de cd-rom schroeven zeg maar (dit is m3)
En de kast en HD schroeven. Sommige hd's gebruiken ook m3, maar dat komt zelden voor.
Die kast en HD schroeven hebben een maat waar ik al langer naar op zoek ben om te kunnen tappen. Ik wil nl weten welke maat het is.
en als het dan toch M3 schroeven zijn [zoals bij je cdrom] ga dan ff naar de doe het zelf zaakOp zondag 28 juli 2002 01:00 schreef ETM het volgende:
jep idd zelfde schroeven
bij mij wel iig
daar hebben ze meestal wel wat M3s die je met de hand aan kunt draaien...
Verwijderd
- Koop een tapje met dezelfde maat en spoed als de thumbscrews.
- Draai daarna netjes nieuwe draad in je HD (werkt ook op CD roms, etc) gebruik evt. een oude of overleden HD om te oefenen...
- Draai daarna de thumbscrews in de HD, met evt een rubber ringetje ertussen tegen het lostrillen...
Het heet hier niet voor nix caseMODDING
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd

De zilverkleurige Akasa thumbschroeven die wel bruikbaar zijn staan op de [url="http'://www.conrad.nl/"]NL-Conrad[/url] website, DE-Conrad en de NL gedrukte gids [pag.26 - gids 2004]). Ze zijn in M3/ISO en Inch-draad verkrijgbaar én bestelbaar.
| ||||||
Maar ik denk dat na 2 jaar de duimschroefjes inmiddels wel gangbaar en ruimschoots leverbaar zijn
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 13:35 ]
Dit topic is gesloten.
![]()