Toon posts:

Chieftec 340w vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec 340w power supply in mijn kast hangen welke low noise hoort te zijn. Probleem is alleen dat ik hem nou niet bepaald low noise vind. Ik hoor hem overduidelijk blazen, er komt een zachte hoge pieptoon vanaf, en hij zoemt.

Nu ben ik in het bezit van maar 1 kast, en heb geen vergelijkingsmateriaal om te kijken of dat nou zo hoort.

Ik heb alles in mijn kast gesilenced waaronder een Zalman cpu koeler op silence mode, welke tov de voeding dus echt niet te horen is.

RPM meting kabel is al los van het moederbord om Turbo stand te voorkomen.

Ik hoor dus sommige personen zeggen "ik moet mijn oor ernaast leggen om hem te horen". Ik hoor die van mij 2 kamers verderop nog zoemen, en vraag me dus sterk af of ik deze voeding voor een andere moet omruilen.

Wat is stil, bij deze Chieftec voeding, hoe is het geluid zoals het hoort te zijn? Met gezoem, zonder gezoem, met geblaas, zonder geblaas, etc.. :{

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 15:34
Bij de chietec word de snelheid geregelt bij die van mij iedergeval wel dus als me kast koud is dan draait de voeiding fan nieteens

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 00:10 schreef Synth het volgende:
Bij de chietec word de snelheid geregelt bij die van mij iedergeval wel dus als me kast koud is dan draait de voeiding fan nieteens
Ik heb een redelijke lage case temperatuur van 29c, maar ik merk geen verschil in geluid als de case gewoon kamertemperatuur 19c of in bedrijf 29c is.

De voeding blaast ook niet echt bijzonder warme lucht. Maar ik vind hem wel luidruchtig.

Overigens draait mijn voedings fan al vanaf het begin dat de pc wordt aangezet.

Maar kun je jouw voeding dan echt niet horen? Dus dat je ook echt ernaast moet hangen met je oor om geluid te horen? Er rekening mee houdende dat de rest van je PC niet het geluid van de voeding overstemt.

Overigens zal jij ook je RPM kabel niet hebben aangesloten van je voeding op het moederbord, toch? Want anders draait je voeding automatisch op turbo stand.

Verwijderd

Overigens zal jij ook je RPM kabel niet hebben aangesloten van je voeding op het moederbord, toch? Want anders draait je voeding automatisch op turbo stand.

Volgens mij juist niet. Je moet hem wel aansluiten bij mij draait ie ook niet casetemp is 27 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 01:00 schreef ScaboO het volgende:
Volgens mij juist niet. Je moet hem wel aansluiten bij mij draait ie ook niet casetemp is 27 graden.
Volgens onderstaande bron niet:
[url="http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm"]http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm[/url]

3-pin Fan Speed Monitor
Fan Speed Monitor connector* (3-pin) providing real time rotational speed of the power supply fan to the system. Most motherboard has at least one extra 3-pin fan connector in addition to the standard CPU fan connector.
turbo mode: Insertion of this connector to the motherboard automatically kicks the power supply fan to high speed.
Vandaar dus. Met de connector aangesloten, kon ik dus de RPM uitlezen, en die stond bij mij voor de voeding op 2280rpm.

Ik heb nu dus geen idee wat die aan rpm's maakt, aangezien ik de connector heb losgehaalt, wat overigens geen enkel verschil bij mij opleverde in geluid.

Mijn casetemp is momenteel 25c aangezien ik de airco erbij aan heb gezet en de fan draait bij mij :? Erg vreemd dus, hij hoort dus niet te draaien. Enige idee bij welke temperatuur de fan van de voeding aanslaat?

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein kickje, voordat de voeding echt moet worden omgeruild. Nog meer van dergelijke ervaringen met deze voeding?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ik heb die voeding sinds kort van FH binnen.
Ik zette dus mn pctje aan, maar ik heb geen hdd dus ik bleef in de BIOS naar het 'magic health' schermpje staren :)

Ik had dus geen enkele load (denk ik) en er verder alleen maar een cdrom in die ook niets uitvoerde.
Alleen de cpu cooler en de chipset fan deden iets.

Maar de fan in de voeding was bijna niet te horen. Ondanks dat ik die fangrill nog niet heb gefixt. Misschien zit bij jou de tempmeter niet goed? Of heb je die kabel met 2 draadjes op een 3pin plug misschien in je mobo geprikt? Ik weet niet waarvoor die is.

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Nou ik heb zelf ook een Chieftec 340W voeding, maar hij is echt zooo-stil :). Zelfs als case temp behoorlijk hoog is blijft-ie fluister stil.

Ik denk dat je maar beter terug kunt gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 19:28 schreef Bredend het volgende:
Ik heb die voeding sinds kort van FH binnen.
Ik zette dus mn pctje aan, maar ik heb geen hdd dus ik bleef in de BIOS naar het 'magic health' schermpje staren :)

Ik had dus geen enkele load (denk ik) en er verder alleen maar een cdrom in die ook niets uitvoerde.
Alleen de cpu cooler en de chipset fan deden iets.

Maar de fan in de voeding was bijna niet te horen. Ondanks dat ik die fangrill nog niet heb gefixt. Misschien zit bij jou de tempmeter niet goed? Of heb je die kabel met 2 draadjes op een 3pin plug misschien in je mobo geprikt? Ik weet niet waarvoor die is.
Die kabel (met die gele en zwarte draad) kun je op je moederbord bevestigen :) Hij is puur bedoeld om je fan te meten en niets anders. Alleen is mij nu niet precies duidelijk of de voedingsfan nou wel of niet op turbo stand gaat als je deze bevestigd.

Volgens de pagina van higpowersupply wel, maar aan de reacties van anderen, maakt dat dus niets uit. Mijn fan schijnt altijd op turbo te staan, en ik denk dat mijn voeding dus niet helemaal goed is. Die van mij komt ook van FH vandaan, en zat al in de Chieftec case gemonteerd.

Aangezien er gewoon nog garantie op zit, heb ik de voeding ook niet opengemaakt om te kijken of de temp meter wel goed is :)
Pagina: 1