Toon posts:

[router] FTP port forwarden wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...
ik heb een Edimax 6004+ met 4 gaatjes waar je direct een netwerk kabel in kan doen.

Ik wil een ftp server beginnen maar ik kan de port niet mappen of forwarden hoe je het ook noemt, kweet niet zo veel van routers enzo netwerkverbindingen (me broer heeft het ingesteld). eerst even hoe mijn netwerk eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~amin.e/zooi/router.gif

En dit is wat ik heb ingesteld, wat ik probeer iig
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~amin.e/zooi/routerzooi.gif

dus ik vind gewoon "FTP ( Port 21 )" aan en dan typ ik het eind van de IP adress in en de Poort No. en dan klik ik op save, en bij die onderste frame krijg ik dan een error message: Invalid Entry: Private Port...

edit: ik heb gedaan port 2000 ipv 21 want alle poorts onder de 1025 is door Quicknet (wat ik heb, kabel van quicknet) geblokkeerd dus ik dee maar 2000, weet ook niet waarm, het is iig neit onder de 1025 dus...

wat moet ik doen ?

echt heeeel heel heeeeeeeeeeuuuwwwll errrugg bedankt!!!!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mooie map... Maar wat jij wil gaat niet goed.

Wat je hier doet is aan de BUITENKANT (dus internet kant) poort 21 openzetten, en die doorverwijzen naar een LAN PC op poort 2000. Wat jij wil is net andersom: Poort 2000 aan de WAN kant open, en doorverwijzen naar LAN PC poort 21...

Probeer dat dus eens: Add new PAT
Poort 2000
Forward to 192.168.0.158 poort 21

Dan nog eens proberen :)

[Edit] Die invalid private port zal wel een melding zijn dat de firewall geen server op die poort 2000 kan vinden.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
keb het geprobeerd, en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~amin.e/adpat.gif
maar wat moet ik waar invulllen ?

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet ik die Forward To gedoe invullen ? je kan maximaal maar zo'n 5 letters plaatsen bij die 1ste vakje.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:20

lonkhuijzen

100% ADH

kan je niet gewoon de ftp aanvinken dan hethet ip invullen van de compu waar je de ftp server host en als port ook weer 21 invullen?

het schermpje snap ik niet helemaal ze hebben het daar over :192.168.168 en dan een hokje

maar ik dacht altijd dat het 192.168.0.* was of 192.168.1.* maarja zo zal je router wel werken

dus:

ftp 21 ...192.168.168.laatste ipnummertje van je server... port 21

ik neem aan namelijk dat je de ftp inter ook op port 21 host

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 00:28 schreef Pluk het volgende:
kan je niet gewoon de ftp aanvinken dan hethet ip invullen van de compu waar je de ftp server host en als port ook weer 21 invullen?
Quicknet heeft alle ports onder de 1025 geclosed dus 21 lukt niet. Dus ik dee maar 2000 want dat is zeker weten onder de 1025 :). Maar dan krijg ik die error message.

Verwijderd

Topicstarter
keb ff in de manual gekeken en daarin stond by error messages:

Invalid Entry: Private Port
The Private Port number entered is not valid. It must be a number in the range of 1 and 65535. Or, the use had entered a port number that is reserved or outside the legal range for TCP/UDP ports..

ik heb nu ipv 2000 65131 enzo geprobeerd maar hielp niets.

lijkt net alsof alle port geblockt zijn door quicknet!

Verwijderd

volgens mij klopt er iets niet dan,

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 01:46 schreef Dannyke het volgende:
volgens mij klopt er iets niet dan,
toen ik je reply net las ging ik dood van het lachuh ahahaaaamaahah

JAAHH DUUUUUHHHH!!!!!
dat wil ik juist uitzoeken en oplossen!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Ok. Vul nou eens "2000" (zonder quotes) in, in het nieuwe vakje wat je hebt gekregen. Vul daarna de volgende velden met 158 (blijkbaar jouw server, zoals je aangaf in je eerste post) en het daarop volgende vakje 21.
Als ik het programma een beetje doorheb zou ie dan
INTERNET:poort 2000 <--> 192.168.168.158:poort 21
moeten doen.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zondag 28 juli 2002 02:32 schreef VyperX het volgende:
Ok. Vul nou eens "2000" (zonder quotes) in, in het nieuwe vakje wat je hebt gekregen. Vul daarna de volgende velden met 158 (blijkbaar jouw server, zoals je aangaf in je eerste post) en het daarop volgende vakje 21.
Als ik het programma een beetje doorheb zou ie dan
INTERNET:poort 2000 <--> 192.168.168.158:poort 21
moeten doen.
Precies... Dat probeerde ik ook te vertellen. De services die jij daar ziet (al dan niet aangevinkt) zijn ze zoals ze zichtbaar zijn vanaf het internet. En omdat je provider alles beneden de 1024 blokt, heb je totaal niets aan de standaard services. Dus vul in (op die nieuwe regel): 2000 , 158 , 21

En test het vanaf een internet PC uit.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Okey dat heb ik net gedaan, dus ik klik op Save en er staat onder in het vakje: Save configuration succeeded en dan refreshed de pagina want ik heb gesaved en nu ziet alles er weer net als normaal uit, netals bij die screenshot die ik plaatse, dus gewoon alsof ik nooit op Add Pat heb geklikt.

en by the way: die 158 is mijn ip niet van de server...

edit: ik ga nog ff counter-striken ik lost het morgen wel op, oh wacht! het is al een paar uur "morgen"

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als een poort is geblocked door je provider dan wil dat niet zeggen dat je em niet kunt instellen/gebruiken op je router, maar alleen dat als alles goed ingesteld is dat het dan niet werkt omdat de poort niet gebruikt kan worden door de mensen vanaf internet. Foutmeldingen die je op je router krijgt hebben dus niets met door Quicknet gesloten poorten te maken!!

Druk dus gewoon op Add PAT, en dan vul dan achtereenvolgens in de 2 vakjes het volgende in:
2000 (poort die aan de buitenkant op staat)
158 (laatste getal van het IP van computer met de FTP server)
21 (poort waarop de FTP server zelf staat ingesteld).

Jij moet dus zorgen dat je onder die voorgeprogrammeerde poorten die je ziet (DMZ, 80, 21, 20, 23, 25, 110) je eigen poort (2000) zien te krijgen.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
okey nu heb ik dat:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~amin.e/zooi/pat.gif
dus als het goed is kan iemand die NIET op het netwerk is (en iemand die er wel op aangesloten is zoals mijn broer)aangesloten nu op mijn ftp server komen ?

dus stel je voor ik ben sjon en ik wil op de ftp van bn_bn dan moet ik dus die ip van die router intypen toch ? hoe kom ik erachter wat het ip is ?

• Ook

Ook

Yes I can!

Als jouw ftp server inderdaad op 192.168.168.159 zit aangesloten dan werkt dit inderdaad goed. Mensen die vanaf je LAN connecten (je broer bv) moet dan dus connecten naar 192.168.168.159, mensen van buitenaf ("sjon" in jouw vb) moeten je externe IP gebruiken. Dat IP kan je vinden in de status pagina van je router, of gewoon hier:
[url="http://www.whatsmyip.org"]http://www.whatsmyip.org[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 12:56 schreef Ook het volgende:
Als jouw ftp server inderdaad op 192.168.168.159 zit aangesloten dan werkt dit inderdaad goed. Mensen die vanaf je LAN connecten (je broer bv) moet dan dus connecten naar 192.168.168.159, mensen van buitenaf ("sjon" in jouw vb) moeten je externe IP gebruiken. Dat IP kan je vinden in de status pagina van je router, of gewoon hier:
[url="http://www.whatsmyip.org"]http://www.whatsmyip.org[/url]
thaankkks!!! je bent de booomm!! en ik dank jullie allemaal jullie hebben mij echt geholpen!!!

dus als iemand op me server wil zeg ik: xxx.xx.xxx.xxx:21<<<<< en geen 2000 he... ahhh thaankss!!!

• Ook

Ook

Yes I can!

Op zondag 28 juli 2002 13:03 schreef bn_bn het volgende:

[..]

thaankkks!!! je bent de booomm!! en ik dank jullie allemaal jullie hebben mij echt geholpen!!!

dus als iemand op me server wil zeg ik: xxx.xx.xxx.xxx:21<<<<< en geen 2000 he... ahhh thaankss!!!
NEE, dan zeg je xx.xx.xx.xx:2000

Je zei toch zelf al dat alle poorten onder de 1025 dicht zitten?? Dan kan iemand dus nooit op 21 connecten!
Je hebt dus nu server op poort 21 draaien (als het goed is), maar elke request die (van buiten) op poort 2000 komt wordt doorgelust naar poort 21 aan de binnenkant. Je broer moet dus connecten naar 192.168.168.159:21 en de rest van de wereld naar poort 2000.

Verwijderd

Topicstarter
ok... maar hoe kan ik 'm testen dan want alle pc's hier met internet zitten op het netwerk...
zij er nog vrijwillegers om mijn ftp te testen

• Ook

Ook

Yes I can!

We gaan morgen wel ff testen, eerst ff seinfeld/frasier kijken, dan kan jij in de tussentijd vast een accountje klaarzetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders had 'm net ff getest en hij kreeg een fout:
Socket nogwat failed.
Pagina: 1