Toon posts:

Problems met Q3Radiant (hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ben een tijdje terug begonnen met level-editten voor Quake 3. Gaat op zich allemaal goed, ben lekker bezig , maar nu zit ik (volgens mij) toch echt in de shit.

Het verhaal is als volgt, ik heb een map , waar alles (volgens mij iig) goed staat.

Als ik deze map save, en compile met Q3Build, krijg ik een serie met deze foutmeldingen

- 2x Float plane bad normal
- Entity 0 brush 4 tm 7 : Degenerate plane
- Entity 0 brush 107 tm 121 : Degenerate plane

Warning! Couldn't find image for shader noshader

Nog zoiets geks.. Ik heb gisteren een beetje met jumppads lopen etteren. ging een beetje verkeerd, toen heb ik de hele jumppad verwijderd , en als ik hem save, compile, dan is de jumppad weer terug. maar in de editor kan ik 'm niet zien.

Wat dus als gevolg heeft dat ik niet meer verder kan editten op diezelfde plek, er verandert in quake3 niks, en in de editor wel.. als ik in q3radiant iets verander, zie ik het in de editor wel , maar in quake niet.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Wat is er verkeerd gegaan?? Is dit nog te fixen ?

Verwijderd

hmmm, zelf maak ik level omgeving, personen en objecten voor Remedy ( max payne, nu bezig met Max Payne 2 )

dus ik ben niet zo bekend met q3radiant, maar dit denk ik dat er aan de hand is:

Er is wat fout met de entity's, ( FSM, Particle ) het is lastig te achterhalen welke entity's je precies moet hebben, dus daar weet ik niet zo snel een oplossing op, dus raad ik je aan om volgende keer stukje bij beetje je level te testen.

De fout voor de Image Noshader kan je gewoon negeren, heeft te maken met een minescul foutje in de textures.

Ik neem aan dat Jumppads dezelfde zijn als jumppoints, de plek waar de speler word neergedropt, als dat klopt:

Ik denk dat je de jumppad als HIDDEN hebt aangegeven, je moet dan even bij de properties (eigenschappen) HIDDEN uitzetten.

Veel suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 23:32 schreef tommyguy het volgende:
hmmm, zelf maak ik level omgeving, personen en objecten voor Remedy ( max payne, nu bezig met Max Payne 2 )

dus ik ben niet zo bekend met q3radiant, maar dit denk ik dat er aan de hand is:

Er is wat fout met de entity's, ( FSM, Particle ) het is lastig te achterhalen welke entity's je precies moet hebben, dus daar weet ik niet zo snel een oplossing op, dus raad ik je aan om volgende keer stukje bij beetje je level te testen.

De fout voor de Image Noshader kan je gewoon negeren, heeft te maken met een minescul foutje in de textures.

Ik neem aan dat Jumppads dezelfde zijn als jumppoints, de plek waar de speler word neergedropt, als dat klopt:

Ik denk dat je de jumppad als HIDDEN hebt aangegeven, je moet dan even bij de properties (eigenschappen) HIDDEN uitzetten.

Veel suc6 ermee!
Bij de properties, van wat? hoe kom ik bij de properties van een jumppad die ik niet kan zien?

Verwijderd

Ohw, dus als je met je muis op de plaats gaat staan waar dat jump pad hoort te zijn, zie je helemaal niks, geen doorzichtige lijntjes etc...?

Dat is vreemd, dan heb ik geen ID wat er aan de hand is, ik raad je aan om even op google te zoeken naar een message board specefiek over Q3radiant, ik denk niet dat veel mensen hier je kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 01:23 schreef tommyguy het volgende:
Ohw, dus als je met je muis op de plaats gaat staan waar dat jump pad hoort te zijn, zie je helemaal niks, geen doorzichtige lijntjes etc...?

Dat is vreemd, dan heb ik geen ID wat er aan de hand is, ik raad je aan om even op google te zoeken naar een message board specefiek over Q3radiant, ik denk niet dat veel mensen hier je kunnen helpen.
Idd, in quake is de jumppad wel degelijk aanwezig, maar in de editor dus niet. de plek waar de jumppad zit (zeker weten) is gewoon leeg!

Ik hoopte hier antwoord te vinden....
Mischien dat morgen iemand met een oplossing komt want dit zuigt behoorlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een ideetje?

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Probleem is dat je hem verkeerd hebt gebouwd.
Oefen eerst eens met een gewoon vierkant level en bouw dan een jumppad volgens [url="http://www.planetquake.com/bubba"]deze[/url] tutorial. Als dat werkt dan bouw je je jumppad zo.

En om bij de properties van een entity te komen druk je op 'n' terwijl je de entity geselecteerd hebt.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 13:06 schreef SeRRveR het volgende:
Probleem is dat je hem verkeerd hebt gebouwd.
Oefen eerst eens met een gewoon vierkant level en bouw dan een jumppad volgens [url="http://www.planetquake.com/bubba"]deze[/url] tutorial. Als dat werkt dan bouw je je jumppad zo.

En om bij de properties van een entity te komen druk je op 'n' terwijl je de entity geselecteerd hebt.
Dat snap ik.

Maar dat is het probleem nu even niet meer. ik wil die jumppad (die ik niet kan zien, maar in quake3 wel aanwezig is) weg hebben zodat ik het opnieuw kan proberen.. Maar hoe vind ik iets , wat ik in de editor niet kan zien?

En btw, ik heb de jumppad wel degelijk goed gemaakt.. hij was ook functioneel, maar de bedoeling was een jumppad te maken op de grond, en daaromheen een mooie opbouw te maken, zodat het er wat mooier uit zou zien.. nou is dit al een teringwerk, maar nu is het dus helemaal mislukt :(

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
dat die jumppad weg is komt mischien omdat je van de jumppad mischien zelf een entity oid heb gemaakt, ga naar view > filter en uncheck dan ff alles, als je hem dan nog niet ziet ist wel erg vaag, ist niet zo dat de bsp en de map file andere namen hebben?

heb je trouwens de nieuwste gtk radiant?

• Virgil

Virgil

We're not alone

Op zondag 28 juli 2002 13:40 schreef Shakespeer het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Maar dat is het probleem nu even niet meer. ik wil die jumppad (die ik niet kan zien, maar in quake3 wel aanwezig is) weg hebben zodat ik het opnieuw kan proberen.. Maar hoe vind ik iets , wat ik in de editor niet kan zien?

En btw, ik heb de jumppad wel degelijk goed gemaakt.. hij was ook functioneel, maar de bedoeling was een jumppad te maken op de grond, en daaromheen een mooie opbouw te maken, zodat het er wat mooier uit zou zien.. nou is dit al een teringwerk, maar nu is het dus helemaal mislukt :(
Als dat een teringwerk is waarom begeef je je dan aan mappen ?
Ik vind het harstikke leuk om relaxte jumppads te maken. check [url="http://www.geocities.com/serrver/"]http://www.geocities.com/serrver/[/url] (tijdelijk want ik zit nu op campzone en kan dus geen http WEB server draaien.)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 13:57 schreef SeRRveR het volgende:

[..]

Als dat een teringwerk is waarom begeef je je dan aan mappen ?
Ik vind het harstikke leuk om relaxte jumppads te maken. check [url="http://www.geocities.com/serrver/"]http://www.geocities.com/serrver/[/url] (tijdelijk want ik zit nu op campzone en kan dus geen http WEB server draaien.)
Ik bedoelde het niet op die manier. ik bedoelde , dat ik ongeveer 3 uur bezig ben geweest om een redelijk uitziende opstap te maken, en als het dan finaal mislukt is het niet erg leuk natuurlijk :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
geef dan ff een screenie zodat we kunnen zien wat je gemaakt hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost.

Heb gewoon het grootste gedeelte van mijn map gekopieerd , en geplaatst in een nieuwe map (zonder die rare jumppads dus) , is goed gegaan.

Nu kan ik weer verder klooien met de jumppads :)

• Virgil

Virgil

We're not alone

Op zondag 28 juli 2002 16:24 schreef Shakespeer het volgende:
Probleem is al opgelost.

Heb gewoon het grootste gedeelte van mijn map gekopieerd , en geplaatst in een nieuwe map (zonder die rare jumppads dus) , is goed gegaan.

Nu kan ik weer verder klooien met de jumppads :)
Ok dan heb ik een tip voor je als je veel wilt slecteren

Maak een brush in 1 van de views over een gedeelte wat je wilt selecteren. Dna rechtsklik je en ga je naar select en dan select inside of iets anders, gewoon proberen. En 1 tip. Loop niet te hard van stapel wat ik denk dat jij nu doet. Eerst een simpele vierkant maken die hollowen en dan wat je wilt experimenteren erin proppen.
En maak backups !!!! Het is heel irritant als je geen backups hebt van maps waar je retelang hebt gezeten...
En ja ik heb ervarnig ermee

Verwijderd

als je voor Remedy werkt, moet dat wel, dan ben je soms 2 a 3 dagen bezig met één kamer!! en dan moet je in die kamer nog dynamic objects en zo gaan plaatsen!

Ik kan je vertellen max payne 2 word veel beter en leuker dan max payne 1!!

Verwijderd

maar dit gaat over quake3 editten, niet MP.
anyway, stap over op GTKradiant, is toch een stuk stabieler.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 21:12 schreef Caspian het volgende:
maar dit gaat over quake3 editten, niet MP.
anyway, stap over op GTKradiant, is toch een stuk stabieler.
Yeah right, gaat lastig toch wel he, zeg ik ff tegen die gasten van Remedy stap over op een andere editor! Terwijl er al een aantal levels zo goed als af zijn.

Ik leg het wel ff uit:

offtopic:
Ik werk voor Remedy, niet in Finland maar gewoon thuis, achter m'n computer. Via een speciale FTP server download en upload ik level files, dus complete levels, kamers, objecten en textures. Van deze files maak ik dan een gedeelte van een level, of objecten, deze upload ik dan weer naar die server, en dan voegt Remedy in Finland ze toe aan het volledige level en uiteindelijk dus spel.

Omdat iedereen daar werkt met MaxED kan ik niet opeens een level gemaakt met Q3radiant gaan uploaden, daar kunnen ze niks mee!
[nogmeerofftopic]in max payne 1, de bank, de boot, all done by me! [/nogmeerofftopic]

Zo nu weer on topic! :)
Pagina: 1