Toon posts:

Internet verbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb mijn netwerkje eindelijk aan de praat maar wil nu mijn internet verbinding delen; helaas lukt het niet! Wie ohh wie kan mij hiermee helpen ?

MVG.
Marko.

SERVER
win 2000
Client
win 98 2e versie

Verwijderd

Rechterklik "my network places" -> properties
rechterklik "je internet verbinding" -> properties
zie tabbladje "sharing"
aanvinken klaar, je ip adres zal veranderen in xxx.xxx.xxx.1 (gateway) op andere pc's aangeven als gatweay (in 98 ook als dns server)
Klaar

Verwijderd

Je kunt ook programmaatjes hiervoor gebruiken om het werk te doen. Dit gaat vaak wel beter, je hebt meer mogelijkheden. Neem bijvoorbeeld wingate. Bij www.download.com kun je veel shareware en freeware vinden als je intypt: sharing internet connection of firewall.

Verwijderd

Wingate is te moeilijk om in te stellen, gebruik dan liever Sygate4.0!!! Te downloaden bij www.sybergen.com (demoversie)!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb sygate 3.1 gedownload omdat deze onder win 2000 werkt. Nu doet de server het wel zonder problemen maar de client niet. Wat ik ook doe hij doet het niet!

Wie oh wie helpt mij verder ??

MVG.
MARKO

SERVER:
win 2000

CLIENT:
Win 98 2e versie

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
Op de client bij tcp/ip instellingen een ip-adres in dezelfde subnet als de ander instellen (dus 192.168.0.1/255.255.255.0 op de server, dan 192.168.0.x/255.255.255.0 opde client), verder bij gateway het ip van de server invullen, en bij DNS (inschakelen) een naampje voor je systeem geven en het ip van (wederom) de server. Dan moet het werken, iig met Winroute, maar ik meen dat sygate exact hetzelfde doet...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1