Toon posts:

internet op laptop via pc met XP en @home

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een laptop aangeschaft en wil daarop via mijn pc internet draaien... ik hoef dus geen heel netwerk alleen internet daar gaat het mij om.
Nu heb ik al gekeken bij FAQ alleen daar wordt gegooid met routers en weet ik wat... het is mij allemaal een beetje onduidelijk.
Wie kan mij vertellen wat de instellingen zijn als ik 2 pc's op het internet wil met XP de crossed kabel en netwerk kaarten heb ik al. Mijn provider is @home.

Alvast bedankt,

Cees Voorn aka Outlaw

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 27 juli 2002 23:01 schreef Outlaw2001 het volgende:
Ik heb onlangs een laptop aangeschaft en wil daarop via mijn pc internet draaien... ik hoef dus geen heel netwerk alleen internet daar gaat het mij om.
Nu heb ik al gekeken bij FAQ alleen daar wordt gegooid met routers en weet ik wat... het is mij allemaal een beetje onduidelijk.
Wie kan mij vertellen wat de instellingen zijn als ik 2 pc's op het internet wil met XP de crossed kabel en netwerk kaarten heb ik al. Mijn provider is @home.

Alvast bedankt,

Cees Voorn aka Outlaw
ics *gaap* use the wizard, klik klik klaar

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Eerst zorgen dat het met 1 pc lukt (neem aan desktop).
Dan tweede netwerk kaart installeren en zorgen dat het netwerk tussen desktop en laptop werken (beide tcp/ip installeren en dan ip adres uit de faq halen <10.0.0.1 en 10.0.0.2 ; subnetmask moet je even opzoeken>.
Dan controleren of het werkt: [ping 10.0.0.1] en [ping 10.0.0.2] op beide computers uitvoeren.
Hierna ICS installeren .."ics *gaap* use the wizard, klik klik klaar".
Ik gebruik ics niet, maar zal wel goed te doen zijn met de wizard. succes.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je zal het toch met de FAQ moeten doen :P
[topic=309398]

Wil je het via ICS doen kan je deze FAQ volgens:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8[/url]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.