Toon posts:

Potloodstrepies en duron maar nog niks.........

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al twee keer potlood strepies neergezet met een hb potlood, maar op een andere multiplier ho maar. Ik heb een abitkt7raid en duron600, mischien kan het aan een bios instelling liggen....
Weet iemand hoe je beter de l1bridges kunt verbinden met een potlood.
Plz , heb nu al twee keer succesvol de koeler eraf gehaald en erop gezet:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
je kan pennen/spuitjes kopen met geleidend zooi erin. moet je ffe bij de betere elektronica of computerzaak vragen.

Verwijderd

L1,L2,L3,L4 even allemaal doorverbinden met potlood.

Dan in bios multiplayer + vcor langzaam opvoeren

Verwijderd

Alleen de l1 bruggen zijn nodig (waarom moeilijk doen?)

Pak eens een ander potlood. De mate van geleiding verschilt per merk en potlood. Maybe kun je de geleiding ff doormeten. (je kan het ook met batterij en lampje doen, kijken bij welk potlood hij het felste brand)

• CrocJ
  • Laatst online: 27-05-2022
Khad hetzelfde probleem met m'n KT7-Raid + Duron 600. Heb geloof ik wel 5 keer opnieuw gekleurd zonder resultaat. Toen bleek dat ik de FSB en voltages ook niet kon veranderen werd ik dus een beetje achterdochtig -> moederbord omgeruild en nu loopt ie fijn op 1 GHz! Controleer dus maar even of je de voltages/fsb wel kan veranderen, het schijnt dat 1 op de 10 van de verkochte KT7's fouten vertonen.

Verwijderd

oke
Leg hem voor je zodat je er goed bij kunt.
Pak een HB vulpotlood (lekker dunne stift)
Pak een credit kaartje
en als je creditkaartje een mooie rechte lijn trekt een paar keer heen en weer met je potloodje.
Goed kijken of je niet te ver krast en ook de baantjes naast elkaar niet laten raken
Maw je moet een beetje NETJES werken
Bij mij ging het in 1 keer goed
Duron 600@950 op 1,775 volt
No problem
Rock-solid
succes

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar je nog geunlockte Durons kunt krijgen?

Verwijderd

uuhhh

NIET

Verwijderd

Ik heb een standaard HEMA HB potlood gebruikt en mijn Duron 600 MHz liep na even proberen goed op 950 MHz @ 1.750 V. Heb toen een burn-in gedaan op 500 MHz @ 1.85
V en nu loopt het beestje te snorren op 980 Mhz @ 1.775 V. (FSB 103,16 x 9.5, de FSB is ietsie hoger door variatie in de chipset en daarom loopt ie op 980 MHz).

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 21:18 schreef CrocJ het volgende:
Khad hetzelfde probleem met m'n KT7-Raid + Duron 600. Heb geloof ik wel 5 keer opnieuw gekleurd zonder resultaat. Toen bleek dat ik de FSB en voltages ook niet kon veranderen werd ik dus een beetje achterdochtig -> moederbord omgeruild en nu loopt ie fijn op 1 GHz! Controleer dus maar even of je de voltages/fsb wel kan veranderen, het schijnt dat 1 op de 10 van de verkochte KT7's fouten vertonen.[/quote]Ik heb dus de mutiplier in 't bios veranderd naar 6.5. ok, gereboot en er staat dus nog steeds 6.0 x 100. De multiplier en fsb kan ik wel veranderen, des te meer omdat ik 'm een tijdje op rond de 660 heb laten draaien met fsboverklokken. Das dus denk ik niet het prob. Is 't trouwens gevaarlijk als ze elkaar raken die l1bridges na het kleuren.

Ik ga denk vanmiddag een vulpotlood systeem halen en 't weer overnieuw doen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Jippie, eindelijk gelukt, na nog eens 2x kleuren met een vulpotlood. :):):) Heb 'm nu draaien op 700, ik ga nog verder maar pas als ik beter coolertje heb, 'k heb nu een coolermastertje. Weet iemand trouwens hoever ik kan gaan zonder met het voltage te hoefen klooien....

• CrocJ
Dan wordt het inderdaad opnieuw kleuren!

Je moet er dus zeker voor zorgen dat je de L1 bruggetjes niet kortsluit, dan kan je er zeker van zijn dat ie niet over wil klokken, als ie uberhaupt opstart!

Dat je 6,5 multiplier niet werkt kan zo blijven. Bij mij weigert ie dus met multipliers van 6,5; 7,5; 8,5; etc. te werken, wordt gewoon naar 6,7,8... verlaagd. Geen probleem, want deze proc heeft geen probleem met een multiplier van 10 :-)

Juist, goedzo. Hoe hoog je met het standaard voltage komt hangt van je proc af. De mijne ging tot 900, gewoon proberen. Zodra hij niet meer wil het voltage met kleine stapjes verhogen.

Verwijderd

>>Mimix

Dat hangt van je processor af, dat is telkens net even anders, sommige mensen moeten hun voltage al verhogen als ie zelfs maar een beetje is overgeklokd, bij andere mensen is het juist weer precies andersom. Er is dus maar één manier om achter te komen: testen, testen en nog eens testen.

Verwijderd

Okee, en dan hier de vraag van iemand die nog niet heeft geprobeerd te oc'en. :D Ik heb een TBird 1000@1000 en een A7V MET dipswitch. Ik heb het nu in jumperless config staan. in de bios kan ik echter wel de FSB veranderen.

Als ik dit doe, en de TBird is gelocked.. <- hoe controleer ik dat? merk ik dat dan? en hoe? wat gebeurt er dan? niets? schakelt ie terug naar 100MHz? ik niet weet.. :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10
Als je wilt weten offie niet gelocked is zonder de koeler eraf te halen moet je ff de multiplier veranderen m.b.v. die dipswitches, bijvoorbeeld naar 10,5.
Als hij dan boot op 1050 MHz heb je een unlockte processor. Zo niet, moet je de processor eruit halen en ff de L1 bridges inkleuren. Zo simpel is het.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, kon het gewoon niet laten, de duron heb ik opgekrikt naar 800, zonder voltageverandering ofzo. Met een temp van rond de 41 graden, (in viahm en bios). Valt dus best wel mee nog, maar nou ga ik denk ik nog niet verder. Tenminste, wat als je 'm te hoog zet, boot ie dan niet meer ofzo, wat is dan de oplossing, kom je dan nog wel in 't bios.

Thx allemaal....

• Daan
Ja precies, als je em echt te hoog zet wil hij niet meer booten.
Maar dat is geen probleem, gewoon ff op de reset knop drukken en alle BIOS settings staan weer op default. Of je zet de computer uit d.m.v. de powercable eruit te rukken en de dipswitches weer ff stappie terug zetten.

Verwijderd

Het benodigde voltage hangt niet alleen van de cpu/mainboard af. Mijn athlon 600 draait op 700 nog stabiel op 1.60v met mijn GlobalWIN VOS32. Echter, met een "standaard dual-fan cooler" van Titan had ie al 1.70v nodig om te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei dat ik niet verder wilde maar ja als je eenmaal de smaak te pakken hebt: ik probeerde dus 850, wat krijg ik hij boot (post schermpie) dan raid-hardeschijfdetectie, maar daarna een zwart scherm en lampje van monitor wordt oranje. Wat kan ik hier aan doen, ik wil en zal de 900 halen, met coolermastertje. Misschien voltage, hij staat nu op standaard: 1.68 in viahm en geloof ik 1.6 in bios. ??????????

• Daan
Mimix
Hehe.. de oc verleiding is groot he? :)

Voltage omhoog gooien!
Eerst naar 1,7V en steeds 0,05V omhoog als ie nog niet stabiel draait of zelfs post.

• CrocJ
Het voltage dat je in je bios instelt ligt met de KT7 altijd zo'n 0.06 volt lager dan het werkelijke voltage. Als je het voltage in je bios nu op 1.6 hebt staan kan je het nog zeker een paar stapjes verhogen, tot 1.7 ofzo loop je nog weinig risico. Dus gewoon met stapjes van 0.025 verhogen tot ie stabiel is, zolang je proc niet warmer wordt dan 50 graden is er niet veel aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 'k heb 'm dus op 8,5 * 100 gezet en voltage 2x opgekrikt, (met PgUp :)). Geboot gaat bijna naar windows en dan ineens een hele vage error, nog nooit gezien maar goed. 't Enige wat ie doet is opnieuw booten. 't Voltage stond dus nu op 1.650 ofzo, in iedere geval in pchealth stond 1.73 en de temp was 45 graden. M'n vraag nu is zal ik 'm nog een stapje hoger zetten. Ben bang dat ie dan echt te heet wordt, met een coolermaster erop.

Verwijderd

Topicstarter
de verleiding is groot inderdaad :P :)

• CrocJ
Tot 1.7 in je bios kan nog wel. Als ie het daarna nog niet wil doen wordt het tijd voor een betere koeler denk ik! (sowieso wel een goed idee; voor een geeltje heb je al een goeie Spire bij Venema Computers)

Succes.

Verwijderd

Heb de mijne op 8.5x - 1.75 v staan woord 54-63 graden met standaard coeler werk prima !

Verwijderd

Topicstarter
Thanx all, 'k ga denk binnenkort een nieuw coolertje halen en dan op naar de Gigaduron.

Verwijderd

Hebben jullie een 300 Watt voeding, of lukt het ook met 250 Watt? Ik heb laatste, en daar gaat het niet zo goed mee, zelfs niet 650@750. Misschien voedingsprobleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hq-08 met 300 watt voeding. Voor een duron was 250 watt genoeg, maar jij hebt 'm natuurlijk overklokt dus......

Verwijderd

Topicstarter
Updated News:

'k heb 'm vanmiddag eindelijk stabiel gekregen op 850. Met een temp van 44 graden.
En voltage 3 keer opgekrikt, vanaf standaard waarde.
Nou volgende stap dus 900, kzet m op 900, zie ik een hele vage error, iets met bios bootblock error, insert system disk. Het enige wat hielp was stekker eruit en erin. Ging die verder op 600. Naja, waar kan 't nou weer aan liggen....
Pagina: 1