Toon posts:

FPS in Counter Strike stopt bij 60

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe GeForce 4 Ti4400 en me FPS wil niet boven de 60 uitkomen, dit lijkt me stug, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:24

Houston3

ole

ik haal met mn gf2gts ook maar 60 terwijl ik met mn gf2mx 100 haalde is een commando voor fps_max 100 of max_fps 100 in console ofzo hier werkt et alleen nietm eer met cs 1.5 maybe bij jou wel / :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen mensen toch, search levert _misschien_ wat op, want het is iig een bekend probleem onder XP.....

een of andere patch doet wonderen, alleen die werkt niet met de laatste 29.42 detonators, vanaf 27.xx al niet meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:59
werkt wel ....fps_max 100......in cs1.5
tenminste bij mij wel.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, ik draai Win2k, die patch werkte niet, max_fps niet en fps_max ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v_sync uitzetten is een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd :) thx 100 fps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb echt wel meer als 100 hoor minstens 300 ofzo.
Klopt niks van die teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik had een keer dat ik met fps_max op 100 niet meer dan 60 fps kreeg. Door in console "fps max 150" te tikken had ik ineens 100 :?

Raar maar waar :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Vsync, 60 Hz en Windows XP. Download een refreshrate fix.

Echt, dit is al _ZOVAAK_ voorbij gekomen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 22:48 schreef Phytagoras het volgende:
mensen mensen toch, search levert _misschien_ wat op, want het is iig een bekend probleem onder XP.....
Op zondag 28 juli 2002 01:23 schreef Knakker het volgende:
Inderdaad.
Op zaterdag 27 juli 2002 22:55 schreef ncgq.prophet het volgende:
Ja, that'll work... |:(
Hebbie 100 fps maar met 60Hz, kan je net zo goed 60 fps hebben. Jezelf bedotten noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
  • Laatst online: 20-08-2024
Vsync uit suckt Gewoon powerstrip of rivatuner downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 01:27 schreef Jake het volgende:
Ja, that'll work... |:(
Hebbie 100 fps maar met 60Hz, kan je net zo goed 60 fps hebben. Jezelf bedotten noemen ze dat.
vsync uitzetten betekent GEEN 60Hz limiet meer :)

*edit: misschien toch even beter uitleggen.
Met vsync aan is je fps gecapped aan de refreshrate van je monitor. Als die dus op 60Hz staat haal je maximaal 60 fps. Op 85Hz 85 fps, 100Hz 100 fps etc, etc, etc.
Nu ben ik persoonlijk gewend vsync altijd uit te zetten, doe ik al jaren. Omdat er naast die cap op je fps ook een ander nadeel aan vast zit: LAG. Bij praktisch alle shooters heb ik er echt merkbaar last van, het beeld ververst niet snel genoeg waardoor de game zich in gaat houden en gaat wachten op de monitor tot alle frames gerenderd kunnen worden.
Met vsync uit laat ie de frames gewoon vallen die niet op tijd gerenderd zouden worden. En dat geeft (mij in ieder geval) een soepeler, vloeiender gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal ik die refresh rate fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Op zondag 28 juli 2002 16:03 schreef k0ekie het volgende:

[..]

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10

IDD. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 16:03 schreef k0ekie het volgende:
RefreshForce:
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2283"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2283[/url]

NVRefreshTool:
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2178"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2178[/url]

Kies er maar eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Op zaterdag 27 juli 2002 22:55 schreef ncgq.prophet het volgende:
[edit] :X
Die NV shit doet de link het al van niet
Baaah warm weer :D

[edit2]
Ik snap het niet.
Waar de fuck zijn die modes voor?
Ik heb er maar 1 toegevoegd, met de waardes: 0 0 0
:?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 15:19 schreef ncgq.prophet het volgende:
vsync uitzetten betekent GEEN 60Hz limiet meer :)
Dat is het dus juist niet...

Het is dat je PC gewoon het maximum aantal frames maakt dat ie kan, en dat op het scherm tieft. Je monitor blijft 60 Hz als je daar niets aan doet.
*edit: misschien toch even beter uitleggen.
Met vsync aan is je fps gecapped aan de refreshrate van je monitor. Als die dus op 60Hz staat haal je maximaal 60 fps. Op 85Hz 85 fps, 100Hz 100 fps etc, etc, etc.
Ja, want meer fps dan je monitor Hz heeft zie je er toch niet, vsync uit kan tot tearing leiden (je ziet dan boven in beeld een andere frame dan onderin).
Nu ben ik persoonlijk gewend vsync altijd uit te zetten, doe ik al jaren. Omdat er naast die cap op je fps ook een ander nadeel aan vast zit: LAG. Bij praktisch alle shooters heb ik er echt merkbaar last van
Het kan zeker dat je het ervaart, en het zou zélfs zo kunnen zijn dat het zo is. Dat laatse is zo als je fps iets meer naar beneden moet door vsync (omdat ie het aantal Hz van je monitor niet haalt). De 'lag' zal alleen niet veel zijn. Tenzij je PC absoluut geen 60 fps trekt, dan zou het op kunnen lopen tov vsync uit tot 17 ms (bij 59.9 fps zie je namelijk elke 17 ms 1 frame, waar je bij 30 fps elke 34 ms een frame ziet).
het beeld ververst niet snel genoeg waardoor de game zich in gaat houden en gaat wachten op de monitor tot alle frames gerenderd kunnen worden.
Ja ja wachten op alle frames, dus jij denk dat ie met vsync aan 10-20 frames vooruit rendert ofzo?
Met vsync uit laat ie de frames gewoon vallen die niet op tijd gerenderd zouden worden. En dat geeft (mij in ieder geval) een soepeler, vloeiender gameplay.
Als je frames dropped word het juist minder vloeiend (iemand die eerst nog ergens stond staat nu opeens ergens anders). Ik dacht niet dat vsync veel met droppen te maken had, meer dat ie er gewoon voor zorgt dat op elke Hz één frame staat, dat is òf een nieuwe òf die ene die je al had (zonder vsync zou je die frame dan ook nog niet hebben, want hij is nog niet af).

Met 60 Hz en een capaciteit van 40 fps zou vsync je dus 30 fps geven, maar vsync uit zou je halve frames door elkaar heen geven (vooral hinderlijk als je fps niet constant 40 is). Komt je PC constant boven de 30 fps dan worden er ook maar 30 frames gemaakt, alleen een slome PC zou last kunnen hebben van vsync, het kan namelijk ook 20 fps worden met 3 keer dezelfde frame (maar zonder vsync zou je dan óók onder de 30 fps zitten). De meeste zullen vsync aan laten omdat ze het aantal fps van hun monitor toch wel halen, en/of omdat het mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 28 juli 2002 @ 18:18:
Het is dat je PC gewoon het maximum aantal frames maakt dat ie kan, en dat op het scherm tieft. Je monitor blijft 60 Hz als je daar niets aan doet.
Om even terug te komen op de vraag van de topicstarter; hij wilde weten waarom de fps bij 60 stopt. Dat ligt dus aan zowel de refreshrate van z'n monitor die op 60Hz staat, als aan de vsync die aan staat waardoor de fps daar niet aan voorbij gaat. Ik wilde eigenlijk aangeven dat je door de vsync uit te zetten kunt zien tot hoeveel fps je PC in staat is om weer te geven. Je hebt helemaal gelijk dat je net zoveel fps kunt zien als dat je monitor Hz'en kan weergeven, ongeacht de instelling van vsync.
Ja, want meer fps dan je monitor Hz heeft zie je er toch niet, vsync uit kan tot tearing leiden (je ziet dan boven in beeld een andere frame dan onderin).
Klopt. Ik ben daar zelf aan gaan wennen, valt op een gegeven moment niet zo erg meer op.
Het kan zeker dat je het ervaart, en het zou zélfs zo kunnen zijn dat het zo is. Dat laatse is zo als je fps iets meer naar beneden moet door vsync (omdat ie het aantal Hz van je monitor niet haalt). De 'lag' zal alleen niet veel zijn. Tenzij je PC absoluut geen 60 fps trekt, dan zou het op kunnen lopen tov vsync uit tot 17 ms (bij 59.9 fps zie je namelijk elke 17 ms 1 frame, waar je bij 30 fps elke 34 ms een frame ziet).
[...]
Ja ja wachten op alle frames, dus jij denk dat ie met vsync aan 10-20 frames vooruit rendert ofzo?
Met coolbits.reg kun je dat zelf instellen, standaard staat ie op 3 frames maximaal vooruit renderen. Het gekke is dat ik altijd een soort jojo-effect ervaar als vsync aan staat (het beeld staat net een fractie van een seconde te laat op de plek waar ik het verwacht als ik m'n crosshair ergens naartoe beweeg). Het gebeurt niet constant, net zomin als tearing dat doet, maar op de een of andere manier voelt het spelen met vsync uit wat 'directer' aan. Nogmaals: voor mijn gevoel althans.
Als je frames dropped word het juist minder vloeiend (iemand die eerst nog ergens stond staat nu opeens ergens anders). Ik dacht niet dat vsync veel met droppen te maken had, meer dat ie er gewoon voor zorgt dat op elke Hz één frame staat, dat is òf een nieuwe òf die ene die je al had (zonder vsync zou je die frame dan ook nog niet hebben, want hij is nog niet af).
Ik zal een voorbeeld geven: Met WarBlade heb ik met vsync aan altijd het probleem dat als er een hoop aliens neergeknald worden, de explosies de fps omlaag lijken te halen. Het gaat allemaal nog vloeiend, het duurt alleen langer. Met vsync uit heb ik dat niet en blijft de fps stabiel. M'n PC trekt het wel (check m'n specs), da's het probleem niet. Hoe kan vsync aan dan zoiets veroorzaken?
Met 60 Hz en een capaciteit van 40 fps zou vsync je dus 30 fps geven, maar vsync uit zou je halve frames door elkaar heen geven (vooral hinderlijk als je fps niet constant 40 is). Komt je PC constant boven de 30 fps dan worden er ook maar 30 frames gemaakt, alleen een slome PC zou last kunnen hebben van vsync, het kan namelijk ook 20 fps worden met 3 keer dezelfde frame (maar zonder vsync zou je dan óók onder de 30 fps zitten). De meeste zullen vsync aan laten omdat ze het aantal fps van hun monitor toch wel halen, en/of omdat het mooier is.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat vsync (aan of uit) verschil uit zou maken als je onder de Hz-grens van je monitor zat. Als je monitor op 60Hz staat, en je PC is in staat om op elk willekeurig moment maximaal 40 fps op het beeld te gooien, dan kan ie nooit die 60Hz met 60 frames vullen. Je zegt dat je dan 30 fps krijgt, halveert ie de fps aan de refreshrate of zo?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 20:37 . Reden: typo's :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Allemaal heel leuk. Maar nou wil ik dus Vsync gaan uitzetten voor CS. Waar doe ik dat dan? Ik kan het nergens vinden

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een grote kick die je daar doet, misschien had je beter kunnen zoeken op Vsync, want dit is een veelgestelde vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Met de search en Google is je antwoord ongetwijfeld te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.