Toon posts:

internet via satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu internet via Direcway; ik zit sinds een week in een gat waar geen kabel en/of ADSL is. (wel veel rust en natuur).
En ik moet voor mijn werk 24 uur online zijn.

Zijn er tweakers die tips hebben voor de instelling van IE 6.0, ik kan me voorstellen dat door de grote afstand een pakketje data niet al te klein moet zijn. De ping tijden zijn om te janken.

Verwijderd

gewoon verschillende instellingen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk, alleen is de bandbreedte niet constant. Als ik wat verander komt dat dan door de verandering of de drukte op de satelliet? En er zijn zo veel mogelijkheden. Er moeten toch Tweakers zijn die dit al eens aan de hand hebben gehad?!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

RvV

Ik gebruik die schotel alleen voor filefetch. Omdat er een limit op m'n dsl zit kan ik met die schotel tenminste wat leuke dingen downloaden. Verder moet ik er niets van hebben.

Is een Demon ISDN huurlijn voor 200 euro niet een optie?

Y'24

Verwijderd

Het is ook alleen maar voor het downloaden.

Wil je zelf info oproepen van een website dan ben je gebonden aan een normale analoog of een isdn telefoon lijn.
Deze is je uplink

Dus heb je verder niets aan die schotel. als je 24 uur online wil zijn.

Er is wel een sat internet met uplink maar dat is best wel een duur grapje en is vooralsnog alleen geschikt voor zakelijk gebruik.

Kijk maar eens op startpagina en zoek dan ff naar sateliet. Daar vind je allerlei providers en info die je eigenlijk nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Niks telefoonlijn nodig; zowel up als down werkt. Dus echt wel 24 uur online met snelheid van circa 10x ISDN (als alles goed staat ingesteld). Je hebt dus naast een ontvangstkop een echte zendkop op je schotel !

Kosten 98 euro per maand. Alleen de eenmalige kosten zijn een beetje hoog, maar ja, als de zaak betaald. _/-\o_

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

jaapdik, kan je wat info geven over die set die je hebt? Ik ben voor een kennis van mij in een afgelegen gebied al een tijdje op zoek naar zo'n oplossing. Hij wil altijd online zijn, €98 per maand maakt niet uit. Wat zijn de installatie kosten? En bij welk bedrijf is dat? Is de snelheid een beetje fatsoenlijk?

Bedankt alvast!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@ jaapdik

kijk even op www.sat4all.com daar wordt veel meer over satelliet internet gesproken dan hier bij tweakers.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10
Enneuh was het trouwens ook niet zo dat je bij deze vorm van internetten een datalimiet had van 500 MB ?? Dan kun je wel veel bandbreedte hebben maar er veel mee opschieten doe je ook niet echt.....

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Topicstarter
Het is een schotel van Hetzinger, type abo: Shanon.
zender en ontvanger de DirecPC van HUghes

Kosten eenmalig 2800 euro voor de set en de installatie.

Ik heb goede ervaringen met de service van Hetzinger (www.hertzinger.nl)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 juli 2002 @ 21:49:
Zijn er tweakers die tips hebben voor de instelling van IE 6.0, ik kan me voorstellen dat door de grote afstand een pakketje data niet al te klein moet zijn. De ping tijden zijn om te janken.
Als je voor je werk ook goede pingtijden nodig hebt dan zul je moeten wissellen naar 24/7 ISDN als je verbinding. Ook als server is satelliet niet echt geschikt, dan kun je beter een server op lokatie plaatsen om e.e.a. te hosten.

Pingtijden zullen door de afstand van 30.000 km naar de satlliet nooit goed zijn. 30.000 km is ong. 100 ms (300.000 km per sec met de lichtsnelheid) en om een server te pingen gaat jouw ping ongeveer zo:

comp --> naar sateliet --> van sateliet naar ISP --> ISP naar server --> *ping* --> server naar ISP --> ISP naar sateliet --> sateliet naar comp.

Da's dus 4 keer 30.000 km dus de basis ping is zowiezo 400 ms en omdat er ook nog andere factoren meespelen kun je veilig uitgaan van een MINIMALE ping van 500 ms.

Beter krijg je echt niet. Sateliet is ook niet om mee te gamen, maar je kunt er prima mee websurfen, video/audio streamen, downloaden, usenetten, mailen, chatten, etc... alles behalve applicaties die een razendsnelle ping nodig hebben. Zoals gaming.

Met 500 ms wordt je zelfs door een 28k8 modemer nog aan flarden geschoten in Unreal Tournament.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1