DVD VCD branden (k weet niet hoe het heet)

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 11:47

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Topicstarter
k heb de search al gebruikt maar daar ging het meer over het omzetten van DVD naar VCD
ik heb dus sinds kort die pioneer A04 dvd brander nu heb ik op mijn schijf nogal veel mpg bestanden staan (stuk of 25(ze zijn 4.6 gb bij elkaar dus moet passen) is het mogelijk die allemaal op een DVD te branden (liefst met Nero) en dat ik ze op mijn stand alone DVD speler kan kijken dus eigelijk gewoon een VCD alleen dan met 4.7 gb aan video bestanden i.p.v 700 MB
misschien een beetje domme vraag maar ik heb em namelijk net dus weet nog niet hoe het gaat

Verwijderd

Dat kan, je zult dan Authoring software moeten gebruiken en een menu aanmaken die linkt naar de films.

PS.

Op een DVD-R past 4.700.000.000 bytes, dit is dus geen 4,7GB

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
kun je niet gewoon met nero een video-cd maken, en dan branden op DVD?
Een DVD speler kent het verschil tussen een DVD en cd tochniet...toch ?

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 16:18

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 27 juli 2002 21:51 schreef Cutebritney het volgende:
kun je niet gewoon met nero een video-cd maken, en dan branden op DVD?
Een DVD speler kent het verschil tussen een DVD en cd tochniet...toch ?
Dat dacht jij, 9 van de 10 gevallen speelt dvd hem niet af (standalone tenminste).........

can you read my mind?

Verwijderd

interesant draadje ff onthouwen

/me weet nog niet eens hoe die een DVD naar video cd ript :( |:(

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
4.6GB aan mpegs omzetten naar VCD formaat? lol, dat gaat je wat daagjes kosten (natuurlijk afhankelijk aan de snelheid van je computer). ik heb mezelf aangeleerd om divx op m'n monitor te kijken. aan het begin ging ik het ook omzetten, maar 700MB duurde iets van 5 uur als ik me goed herinner. niet de moeite waard vind ik :Z

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 02:26 schreef Terryb47 het volgende:
4.6GB aan mpegs omzetten naar VCD formaat? lol, dat gaat je wat daagjes kosten (natuurlijk afhankelijk aan de snelheid van je computer). ik heb mezelf aangeleerd om divx op m'n monitor te kijken. aan het begin ging ik het ook omzetten, maar 700MB duurde iets van 5 uur als ik me goed herinner. niet de moeite waard vind ik :Z
kaartje met TV out oet wonderen

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

Stewie!

Keen must die!

Op zondag 28 juli 2002 02:26 schreef Terryb47 het volgende:
mpeg != DivX
je bedoelt avi ofzo?

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

Stewie!

Keen must die!

als je versie 5.5.9 van Nero hebt, dan moet je DVDs kunnen maken. menu's kan je volgensm mij niet in Nero maken

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Terryb47
idd, is TV-OUT een must als je veel divx movies download. helaas heeft m'n videokaart dat niet :/

oh ja, mijn excuus (was gister al laat terug van de kroeg :Z)in mijn geval was dat avi naar .dat (vcd) formaat. weet niet of mpeg naar vcd formaat ook zo lang duurt.

waarom test je het niet gewoon uit GF666?

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 15:38 schreef Terryb47 het volgende:
idd, is TV-OUT een must als je veel divx movies download. helaas heeft m'n videokaart dat niet :/

oh ja, mijn excuus (was gister al laat terug van de kroeg :Z)in mijn geval was dat avi naar .dat (vcd) formaat. weet niet of mpeg naar vcd formaat ook zo lang duurt.

waarom test je het niet gewoon uit GF666?
koop je toch een TELEVIEWER? of een andere video kaart ?

• Terryb47
heh, op dit moment ben ik aan het sparen voor m'n dvd brander, dus dat heeft voorang. m'n volgende vidcard zal wel een tv-out hebben, maar vind het nu niet nodig, speel bijna geen games op m'n PC nu en zoals ik zei ben ik er wel gewend aangeraakt om films op monitor te kijken.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
moet volgens mij gewoon kunnen.
veel standalones kunnen ook mpg files aan.
zorg dat je een rwtje hebt en gewoon gaan testen zou ik zeggen.
Je kunt ook met de goeie software vob files van maken en als dvd branden.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 12:03

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 27 juli 2002 21:40 schreef geforce666 het volgende:
k heb de search al gebruikt maar daar ging het meer over het omzetten van DVD naar VCD
ik heb dus sinds kort die pioneer A04 dvd brander nu heb ik op mijn schijf nogal veel mpg bestanden staan (stuk of 25(ze zijn 4.6 gb bij elkaar dus moet passen) is het mogelijk die allemaal op een DVD te branden (liefst met Nero) en dat ik ze op mijn stand alone DVD speler kan kijken dus eigelijk gewoon een VCD alleen dan met 4.7 gb aan video bestanden i.p.v 700 MB
misschien een beetje domme vraag maar ik heb em namelijk net dus weet nog niet hoe het gaat
Nee kan niet direct maar kan wel

VCD Mpeg is niet DVD Compliant alleen al door het geluid 44Khz vs 48Khz

Dan bestaat er ook zoiets als DVD Compliant Meg1 dus die VCD Mpegs moeten geconverteerd worden naar DVD mpeg1 op Video nivea is het wel gelijk het is meer een audio probleem.

DVD Compliant streams zijn er veel verschillende van maar niet alle standalones kunnen dat afspelen dus zul je eerst moeten proberen wat ie wel accepteerd en wat niet.

Ik zelf heb al half DVD formaat geprobeerd ene kan het aan en ene niet Revoy/Panasonic

Maar op VCDHelP web site wordt je verteld hoe dat kan en waarmee en met welke tools.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Met TMPGEnc kan je video formaten omzetten naar het gewenste formaat zoals PAL

met nero kan je prima menu's maken om naar meerdere fragmenten op een dvd te linken.

kijk even op [url="http://www.vcdhelp.com"]http://www.vcdhelp.com[/url] (dvdhelp bestaat ook maar die linkt weer direct retug naar vcdhelp hihihi)

effe zoeken broeder....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Pagina: 1