Geen beeld meer na bios flash

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42
Heyz, na dat ik mijn mobo(aopen ak33) had geflashed kreeg ik het beeld dat ik mijn pc moest uitdoen of resetten, nadat ik dat had gedaan startte de pc normaal op..
Als ik nu mijn pc wil aanzetten krijg ik geen beeld op mijn monitor :'(
Ik hoor wel dat de hd en processor allemaal aangaan, maar er gebeurt verder niks.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat ik er tegen kan doen ?

Bedankt !

p2k

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

HAHAHAHA... HOOR jij je processor aangaan ? Leg DAT mij eens even uit...

Maar is ie na de BIOS flash dus wel 1x gewoon opgestart ?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Geef eens meer info over de versie etc. of is AK33 de versie :? nee toch?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Misschien een videokaart / monitor probleem?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zaterdag 27 juli 2002 21:59 schreef SjoZ het volgende:
HAHAHAHA... HOOR jij je processor aangaan ? Leg DAT mij eens even uit...

Maar is ie na de BIOS flash dus wel 1x gewoon opgestart ?
Duh, hij hoort natuurlijk zijn koeler aangaan; je hebt gelijk dat het kan dat z'n processor gewoon niets doet; maar is het nou nodig zo lullig te doen? Stel je eens voor dat dit jouw pc overkomt! Dan verwacht je ook gewoon een aardige tip; en geen grapjas die jou op je denkfoutjes wijst. :+

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heb ik ook es gehad. Uurtje uit laten staan zonder de stekker erin hielp toen. Klikt gek maar ik was wel blij daarna......

Whish you luck

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 22:22 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

Duh, hij hoort natuurlijk zijn koeler aangaan; je hebt gelijk dat het kan dat z'n processor gewoon niets doet; maar is het nou nodig zo lullig te doen? Stel je eens voor dat dit jouw pc overkomt! Dan verwacht je ook gewoon een aardige tip; en geen grapjas die jou op je denkfoutjes wijst. :+
diep respect voor het volwassen gedrag van spider.007 jammer dat niet iedereen zich zo gedraagt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zaterdag 27 juli 2002 22:28 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:

[..]

diep respect voor het volwassen gedrag van spider.007 jammer dat niet iedereen zich zo gedraagt
(8> :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik heb dat ook wel eens gehad met zowel een Abit als een MSI moederbord. Volgens mij heb je twee opties:
1. Opstarten met een PCI grafische kaart, als het goed is heb je nu weer beeld.

2. Wellicht dat er bij het flashen iets niet goed is gegaan, er is dan een methode om opnieuw te flashen zonder dat je daar een beeldscherm voor nodig hebt. Komt neer op een aantal files downloaden van de Aopen site, op diskette zetten en computer opnieuw opstarten met een bepaalde toetscombinatie ingedrukt houden.

(De derde optie zul je al wel uitgeprobeerd hebben en dat is de bios resetten terwijl alle insteekkaarten verwijderd zijn behalve de grafische kaart.

Bij mijn MSI moest ik wel eens de processor eraf halen en dan de BIOS resetten, processor erop, opstarten en voila, alles deed het weer. Klote MSI bord)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• peligro2k
Ik heb de bios geflashed met bios versie: R1.23
En hij deed het dus eerst wel, maar nadat ik de pc uit had gedaan en daarna weer aan krijg ik dus geen beeld meer.

• tweakduke
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
reset hem eens
dan laadt die weer de standaard settings en moet die weer werken.

Tweakers Discord

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maar goed; nu even ontopic

offtopic:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815/1?limit=250"]Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.[/url]

;)

Je moederbord heeft zeker geen 2 bios chips of een ander manier waardoor je het flashen ongedaan kunt maken? Het lijkt er namelijk op dat het verkeerd is gegaan; je kunt dus het beste op zoek gaan naar een manier om je vorige bios ongedaan te maken. Is het alleen je monitor die niets meer doet? Dan kun je de bootflop om te flashen er wellicht weer in doen en zonder monitor proberen om je vorige BIOS er weer op te krijgen (die heb je gebackupt?)

Wellicht kunnen de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find met oplossingen van andere tweakers[/url] je op weg helpen?

Succes!

---

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 22:37 schreef peligro2k het volgende:
Ik heb de bios geflashed met bios versie: R1.23
En hij deed het dus eerst wel, maar nadat ik de pc uit had gedaan en daarna weer aan krijg ik dus geen beeld meer.
niet boos worden maar kun je even kijken of al je kabels goed aangesloten zijn......heb ook 1 keer gehad ik geen beeld meer kreeg...had pas na 10 min door dat me monitor kabeltje er uit lag |:( ......

• peligro2k
nee, alle kabels etc zitten er goed in, ik mijn bios proberen te resetten, hopelijk werkt alles dan weer

• peligro2k
Naja, het begint erop te lijken dat de mobo dood is :'(
Erg jammer..

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

jammer dat de cmos-clear niet werkte. ik dacht echt dat het daaraan zou liggen. Probeer eens de batterij er een tijdje uit te halen. Heb wel eens gehoord dat dit wel hielp. (Al vraag ik me af wat de meerwaarde daarvan zou zijn tov van een cmos-clear. :? )

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
ik had na m'n biosflash ook hetzelfde idee: hij wilde niet miet meer booten. wel 1 seconde aan daarna uit.

uiteindelijk CMOS gecleared, nu doet ie het weer (MET nieuwe bios :?)

anyway, ik heb af en toe ook last van na booten geen beeld, maar rest doet het wel? videokaart in uit verhelpt dit meestal bij mij.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• tweakduke
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je moet altijd cmos clearen na bios flash..
hij laadt de goeie settings anders niet :)

Tweakers Discord

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
aha ;)

ben er inmiddels achter :p

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Pagina: 1