Toon posts:

upgrade 100naar 133 zinvol ?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

heb een laptop gekregen (al ff geleden) en nu wat met het ding aan het kloten. Hij kan als hoogste (volgens mij) op 133. Er zit nu een 100MHz cpu in maar zou ik die 33 mhz merken ? want zo'n cpu heb ik niet dus moet ik die eerst overkopen... en als die stap niet zo zinvol is laat ik het dus ook zitten... btw waarom ik hem niet gewoon @ 133 laat lopen dat is dat het een laptop blijft en dus niet mag overhitten

doel MP3's spelen...

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 12:48
denk dat je er niet veel van merkt

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 21:31 schreef T-Mug het volgende:
doel MP3's spelen...
Ik heb ooit eens met een 8 Mhz processortje een mono-mp3 spelertje gemaakt. Met 100 Mhz kun je dus MAKKELIJK een aantal MP3's parallel laten spelen.

Maargoed, het verschil tussen 100 of 133 MHZ merk je nauwelijks. Ik zou de boel de boel laten en dus geen andere processor kopen.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Op zaterdag 27 juli 2002 21:37 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens met een 8 Mhz processortje een mono-mp3 spelertje gemaakt. Met 100 Mhz kun je dus MAKKELIJK een aantal MP3's parallel laten spelen.

Maargoed, het verschil tussen 100 of 133 MHZ merk je nauwelijks. Ik zou de boel de boel laten en dus geen andere processor kopen.
/offtopic
Met een 8mHz processor een mono MP3-player ? Mijn oude 486 (66mHz) kon nog maar net mono MP3's afspelen !!!
/offtopic

Maar nee... van 100 naar 133 zou ik niet doen... Tenzij het een kwestie is van: 'op 100 lukt het NET niet'...
Maar op een 100 kun je makkelijk MP3's afspelen...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hoezo is maar een klein beetje sneller :|
Verchil tussen een 1Ghz en 1,33 Ghz is toch ook wel. Denk niet meteen in MHz, maar ook in procenten.
ALS je voordelig aan een 133Mhz CPU kan komen zou ik het gewoon doen.
Moet het meer dan ¤10-15 kosten zou ik het niet doen. (en misschien is 10-15 al wel te duur)

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Op zaterdag 27 juli 2002 22:02 schreef InterCC het volgende:
Hoezo is maar een klein beetje sneller :|
Verchil tussen een 1Ghz en 1,33 Ghz is toch ook wel. Denk niet meteen in MHz, maar ook in procenten.
ALS je voordelig aan een 133Mhz CPU kan komen zou ik het gewoon doen.
Moet het meer dan ¤10-15 kosten zou ik het niet doen. (en misschien is 10-15 al wel te duur)
ja, maar voor zijn gebruik zie ik het nut niet, als hij nu toekomt zou ik alles laten zoals het is & later eventueel degelijk upgraden

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu ook te denken dat ie misschien meer aankan aangezien ik er een 100 cpu op heb zitten, en dan niet hoger wil. Maar als ik er een 133 op zet dak meschien wel op 166 kom... ik ga ff zoeken op het inet maar aangezien het een duitse laptop is (y&z verwisseld)zal er wel niet zuper veel over te vinden zijn...

Verwijderd

Volgens mij kun je op een 100 Mhz prima MP3's spelen. Als je t alleen als MP3 speler gebruikt zou ik er Linux oid op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 22:15 schreef dev het volgende:
Volgens mij kun je op een 100 Mhz prima MP3's spelen. Als je t alleen als MP3 speler gebruikt zou ik er Linux oid op zetten.
maar 800 mb cd

ik hoorde iets van een linux based proggie dat ook je lcd aanstuurt :?

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Over je overclocked hem naar 133mhz.......

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 22:18 schreef marsian het volgende:
Over je overclocked hem naar 133mhz.......
dan word hij te warm (zit een tempsensor op :z ) en boven de 50c gaat ie uit |:( of vertraagt ie (is net op accu of lader) ik zit te denken een onderclockte cyrix/p1 233 op te zetten (koel en @ 133)

andere voltages |:( en fsb

Verwijderd

hoe zit het met de temp in dat ding want een air flow heb je denk nie in dat ding of wel

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 22:22 schreef redbullwaning het volgende:
hoe zit het met de temp in dat ding want een air flow heb je denk nie in dat ding of wel
huh wat airflow in een laptop hehehe nope zit een vrij groot (6x4 ong (zit ook wat bochten in)) masief alu blokje in

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Benchmarks zijn makkelijk te vinden, en soortgelijke topics ook wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.