Toon posts:

processor of moederbord stuk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een LEdje testen die ik juist had gesoldeerd en wou dus vlug eens m'n pc aansluiten, maar ik had juist vanalles losgekoppeld. Vlug dus alles aangesloten en bakje aan gezet.
PLots na +/- 30 sec. processor begint te roken!! shit! heatsink en fan vergeten!
Mijn cpu begon te roken en dan heb ik vlug maar de boel uitgetrokken.
(Ik heb een AMD duron die niet overclocked is)
Als ik nu ALLES terug aan sluit dan start hij precies nog op, de koeler op de processor werkt, maar het scherm springt niet aan(geen apparte videokaart).

Ik heb geen extra moederbord of processor en kan dus zelf niet testen wat stuk zou kunnen zijn.

nu is mijn vraag:
1. Hoe kan ik het testen zonder extra onderdelen?
2. Hoe lang kan een niet overklockte Duron 900Mhz werken zonder koeling

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

denk dat je proc mol is, dat hij nog dingen opstart ligt puur aan je bios en aan je moederbord. hoe je verder alles moet testen zonder extra onderdelen lijkt me niet mogelijk.
volgens mij kunnen alle processors geen moment zonder koeling behalve pent 4

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op zaterdag 27 juli 2002 21:18 schreef Xiln het volgende:

nu is mijn vraag:
1. Hoe kan ik het testen zonder extra onderdelen? -niet-
2. Hoe lang kan een niet overklockte Duron 900Mhz werken zonder koeling -amd = niet lang, ben bang dat hij allang dood is. rook is niet goed..-
zie ^^

Verwijderd

Topicstarter
damn, dat wordt weer eens diep in de geldbeugel tasten.

Dan koop ik maar direkt een deftig mobo en proc

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op zaterdag 27 juli 2002 21:37 schreef Xiln het volgende:
damn, dat wordt weer eens diep in de geldbeugel tasten.

Dan koop ik maar direkt een deftig mobo en proc
met een beetje mazzel werkt je mobo nog, dus als je niet teveel geld uit wilt geven koop je een 2e hands duron, of als je mobo een andere proc aankan :)

wel ff testen of je mobo het overleeft heeft :)

Verwijderd

cpu is deadmeat, zie tomshardware filmpje met de cpu-zonder-koeler.

Dus een nieuwe duron kopen, tegenwoordig kost dat bijna niks, 60euro of zoiets bij ons in België.

Verwijderd

ik denk ook dat de [roc kapot is als er rook uit komt is dat wel duidelijk lijkt me maar geef eens een linkje van de film op tomshardware.com ik wil hem wel eens zien

bvd ronald

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 21:18 schreef Xiln het volgende:
nu is mijn vraag:
1. Hoe kan ik het testen zonder extra onderdelen?
2. Hoe lang kan een niet overklockte Duron 900Mhz werken zonder koeling
Testen zonder extra onderdelen is bijna onmogelijk.
Ik zou eens bij jou in de buurt kijken of er geen zaak is die apart op onderdelen controleert. Maar het lijkt er haast wel op dat je mobo naar de felistijne is.
BTW geen enkele CPU overleeft het zonder kooeling ( op de P4 na)

Verwijderd

Topicstarter
R.I.P.
Op zaterdag 27 juli 2002 23:59 schreef algabra het volgende:
cpu is deadmeat, zie tomshardware filmpje met de cpu-zonder-koeler.

Dus een nieuwe duron kopen, tegenwoordig kost dat bijna niks, 60euro of zoiets bij ons in België.
Ik woon ook in België en heb ze ook al gevonden voor 60 euro, maar ik zal eens proberen om me computer binnen te brengen waar ik hem heb gekocht. Misschien kan ik het nog in garantie krijgen.
"Meneer toen ik vanmorgen opstond en me computer wou aanleggen deed ie het nie meer.Ik versta niet wat er verkeerd is."

Kunnen ze dat zien dat hij stuk is gegaan van overhitte?

Verwijderd

Als het een winkel is met goed personeel kunnen ze vaak zonder problemen zien dat er iets met de processor is gebeurd.

Je moet even naar de core van het ding kijken, als er een hoekje af mist of hij is enigzins verkleurd (of zwart) dan is het wel duidelijk..

Maar.. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.. Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Succes!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 01:09 schreef leutinnetje het volgende:

[..]

Testen zonder extra onderdelen is bijna onmogelijk.
Ik zou eens bij jou in de buurt kijken of er geen zaak is die apart op onderdelen controleert. Maar het lijkt er haast wel op dat je mobo naar de felistijne is.
BTW geen enkele CPU overleeft het zonder kooeling ( op de P4 na)
en alles onder de P2 :+

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 07:59 schreef MREn het volgende:

[..]

en alles onder de P2 :+
geloof me een P1 100 @ 180 draait niet lang zonder koeling *D (ervaring jah >:) )
Pagina: 1