Asus a7v333 problemen

Pagina: 1
Acties:

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
Ik heb sinds maandag eindelijk mijn nieuwe computer. Ik heb alles netjes in elkaar gezet, maar ik heb een paar probleempjes.

eerst ff de specs:
Asus a7v333 (raid/usb 2/sound)
XP 1800+
512 mb pc2700 dane elec
maxtor 80 gb
Leadtek geforce 4 ti 4400
Antec proformence II (case)
pioneer DVD 16x40

en ik heb het mobo in JumperFree mode staan
De problemen:

1.] wat moet ik bij de CPU External Frequence Selection (DIP_SW Switches 1-4) [url="http://members.lycos.nl/slv/other/asusa7v.jpg"](pic voor settings)[/url] in stellen?

2.] waar moet het ledje van de HDD komen? ik kan het niet in het de User Guide vinden van het mobo of van de case [url="http://members.lycos.nl/slv/other/555001.jpg"]pic van led "layout"[/url].

3.]Toen ik windows 98 ging installeren hong de computer vast bij het zoeken naar plug en play devices zoeken, een paar x op nieuw gereset en hij ging weer verder met installen. na een paar minuten was hij klaar en zoals te verwachten deed hij zich niet opstarten, maar in "veilige mode" wel toen ff in apperaat beheer gekeken en daar zag ik dat hij USB 2 niet kon installeren. Toen ff usb 2.0 disabeld en weer opgestart maar hij deed het nog steeds niet. Daar na heb ik maar weer geformateerd en nog eens win 98 erop gezet, deze x ging de installatie wel goed maar weer bleef hij bij het opstarten bij het windows 98 opstart scherm hangen. Wat kan ik hier aan doen? :?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31
Je kunt een update van de handleiding downloaden bij:
[url="ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/"]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/[/url]

Op bladzijde 31 staat hoe je hem jumperfree moet zetten; alle 6 dips naar beneden.

Op bladzijde 32 van de bijgeleverde handleiding staat info over ide activity led (bij nieuwe handleiding op blz 44).

USB 2.0 drivers kun je downloaden maar staan ook op bijgeleverde cd.

Zomaar een vraagje: waarom installeer je niet windows xp?

Jo ha, ook nog effe: er is ook een "groot asus a7v333 topic", daar kun je ook met al je vragen terecht. En het is geen zonde van de tijd om effe 37 pagina's door te lezen (oa dat flashen van bios 1003 en 1004 via alt-f2 dodelijk is!).

• X-Rey
Op zaterdag 27 juli 2002 21:37 schreef Brakius het volgende:
Je kunt een update van de handleiding downloaden bij:
[url="ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/"]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/[/url]

Op bladzijde 31 staat hoe je hem jumperfree moet zetten; alle 6 dips naar beneden.
ik heb hem met de jumper in jumper free mode gezet maar vroeg me af of ik die dips ook moets instellen
Op bladzijde 32 van de bijgeleverde handleiding staat info over ide activity led (bij nieuwe handleiding op blz 44).
ik zal eens kijken
USB 2.0 drivers kun je downloaden maar staan ook op bijgeleverde cd.
ik kan die drivers niet installeren als ik veilige mode ben, dan zijn de cd-roms uitgeschakels
Zomaar een vraagje: waarom installeer je niet windows xp?
de versies van win xp die ik heb (win xp prof. eng. / win xp prof NL/ win xp home NL)zijn niet bootabel en ik heb geprobeert win 2000 te installeren maar de boot disks van win 2000 doen het niet

Jo ha, ook nog effe: er is ook een "groot asus a7v333 topic", daar kun je ook met al je vragen terecht. En het is geen zonde van de tijd om effe 37 pagina's door te lezen (oa dat flashen van bios 1003 en 1004 via alt-f2 dodelijk is!).
op het mobo stond toen ik het kreeg als 1007
zie het vet gedrukte

• Brakius
Effe serieus he, is het zo moeilijk om de drivers effe op je hd te kopieeren en daarna te installeren :?

Maar dat maakt helemaal niets uit! Het beste is om de usb 2.0 gewoon gedissabled te laten.... Want dan is je performance qua hd en raid vele male sneller!!!!!!

• X-Rey
Op zaterdag 27 juli 2002 21:51 schreef Brakius het volgende:
Effe serieus he, is het zo moeilijk om de drivers effe op je hd te kopieeren en daarna te installeren :?

Maar dat maakt helemaal niets uit! Het beste is om de usb 2.0 gewoon gedissabled te laten.... Want dan is je performance qua hd en raid vele male sneller!!!!!!
ik heb usb 2 ook gedisabled en daarna win 98 geinstalled en NOG hong hij vast en alleen in veilige modes doet hij het

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zaterdag 27 juli 2002 21:48 schreef X-Rey het volgende:

[..]

zie het vet gedrukte
Dan boot je met een win98 diskje naar prompt, laad
eventueel handmatig cdrom drivers, mikt je 2k/xp cdje dr in, en tikt:
code:
1
2
3
d: <enter>
cd i386 <enter>
winnt <enter>

Tip: laad eerst SmartDrive van de diskette (smartdrv.exe), hierdoor gaat de setup een STUK sneller (zal de setup ook adviseren)

• Brakius
Of heb je toevallig een oude muis achter hangen? Ik had een oude seriele muis achter mijn asus a7v333 en het koste mij uren voordat ik wist waarom windows me ging hangen bij opstarten.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zaterdag 27 juli 2002 21:57 schreef Caesartje het volgende:

[..]

code:
1
2
3
cd i386 <enter>
winnt <enter>

Tip: laad eerst SmartDrive van de diskette (smartdrv.exe), hierdoor gaat de setup een STUK sneller (zal de setup ook adviseren)
Of ga naar bootdisk.com downed een goede bootdisk en het werkt ook.

Do as I say, don't do as I do.

• X-Rey
Op zaterdag 27 juli 2002 21:57 schreef Caesartje het volgende:

[..]

code:
1
2
3
cd i386 <enter>
winnt <enter>

THX ik zal het eens proberen
Door Brakius - zaterdag 27 juli 2002 21:59f heb je toevallig een oude muis achter hangen? Ik had een oude seriele muis achter mijn asus a7v333 en het koste mij uren voordat ik wist waarom windows me ging hangen bij opstarten
nee, ik heb een logitec dual optical scroll mouse (ps/2)
en een lenco computers toestenbord (ps/2) en een IBM P200 19" monitor

• X-Rey
kick.

nog ff de problemen duidelijk:

ik heb een groot probleem met mijn asus a7v333.

Als ik win 98 installeer heb ik geen problemen tijdens de installatie, maar als de comp daarna boot, blijft hij hangen bij het win98 scherm.

Als ik win ME installeer heb ik wel problemen tijdens de installatie, bij het dedecteren van de plug & play devices blijft hij steeds hangen, ik dan reboot ik elke x weer, na de installatie boot ik mijn comp en kom ik wel de windows in, maar als ik mijn videokaart en onboard sound ga installeren hang hij vast, en als ik dan reset, kom ik de windows niet meer in.

Als ik win 2000 of win XP installler kom ik niet verder dan het instialistatie (?) scherm en dan stopt hij gewoon.

de specs:
Asus a7v333 (met usb 2, raid en onboard sound
amd xp 1800+ ( + koeler van de boxed versie)
leadtek geforce 4 ti 4400
512 mb pc2700 samsung
matrox 80 gb
pioneer dvd 16x40
philips 12x8x32 cd-rewriter
floppy drive ( )
350 wat voeding

het moederbord loopt in JumperFree Mode, USB 2.0 en Raid en Sound heb ik gedisabeld na dat ik de windows versies de 1ste x heb geinstalleerd, en dus bij de 2x waren de gedisabeld.

Verwijderd

Check je FSB, ik heb veel problemen met FSB op 133, op 100 draait ie wel okay.

• X-Rey
help niet, heb win me nog eens geinstalleerd nog het zelfde probleem, win 98 se ook, win 2000 & xp installeren zich niet

Verwijderd

Heb mijn a7v333 omgeruild voor een nieuwe. Ik heb meteen maar een clean install gedaan van win XP. De settings van mijn moederbord heb ik op default gelaten. In de bios de laagste snelheid genomen (was 1050, ik heb een 1600+). Na de installatie heeft ie m'n HW goed gedetecteerd, eerst heb ik de VIA 4in1 drivers geinstalleerd, daarna de rest. Ook voor de zekerheid bios naar 1011 geflashd. Ik kon toen eindelijk op 133 FSB draaien. Hoger wilde ie echter niet. Wat extra koeling geinstalleerd, nieuwe koelpasta gebruikt. En nu kan ie 1627 Mhz hebben.

In jouw geval zou ik Win XP proberen te installeren, geen upgrade maar een verse install. Mocht dat niet werken, dan omruilen die mobo.

Sterkte!
Pagina: 1