Hoi! Ik krijg mijn GeForce 4 Ti 4400 niet boven de 60 FPS in een aantal games (o.a. Counterstrike) nu hoor ik gasten daar die gewoon 100 FPS draaien zonder een GeForce 4 zelfs met een GeForce 2. Er schijnt dus een manier te wezen omdat te verhogen maar ik heb geen id, iemand hier wel!? Thx Coen!
Verwijderd
Zoeken ff op Refresh fix in de FAQ.
Gebruik daarvoor dus een proggie als Powerstrip etc.
Slotje.
Slotje.
Waarop heb je je refreshrate staan? Toch niet toevallig ook 60Hz?
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Of je geeft hem gewoon deze link [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#refresh"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#refresh[/url]Op zaterdag 27 juli 2002 20:50 schreef squzy het volgende:
Zoeken ff op Refresh fix in de FAQ.
Slotje.
ipv om een slotje gaan roepen.
Heb je eigenlijk wel in de console max_fps 100 (of een ander getal) geprobeerd? Een vriend van me draaide namelijk ook 60fps met een Geforce 2 mx400 64 mbOp zaterdag 27 juli 2002 20:47 schreef Coennie het volgende:
Hoi! Ik krijg mijn GeForce 4 Ti 4400 niet boven de 60 FPS in een aantal games (o.a. Counterstrike) nu hoor ik gasten daar die gewoon 100 FPS draaien zonder een GeForce 4 zelfs met een GeForce 2. Er schijnt dus een manier te wezen omdat te verhogen maar ik heb geen id, iemand hier wel!? Thx Coen!
en max_modem 100 (of een ander getal)?Op zaterdag 27 juli 2002 22:34 schreef Coennie het volgende:
Jup al geprobeerd totaal geen verschil
Hebbu je V-Sync wel uit staan?
Forget your fears...
...and want to know more...
Wat is het probleem nou precies? Is op je desktop wel 85 hz maar in spellen niet dus? (als ik het goed begrijp)
Verwijderd
Ik weet bijna zeker dat het komt doordat je de Vsync nog aan hebt staan. Ik had eerst hetzelfde met m'n GF4 in 3dmark. Gewoon uitzetten in de drivers, of op automatische selectie, als het beeld in het spel gaat flikkeren.
Verwijderd
dat werkt in de meeste gevallen wel, maar de kwaliteit van het beeld word er niet beter op (lees slechter)....Op zaterdag 27 juli 2002 22:41 schreef Aetje het volgende:
Hebbu je V-Sync wel uit staan?
Inderdaad gewoon v sync uit en je hebt 100 fpsOp zaterdag 27 juli 2002 22:51 schreef Phytagoras het volgende:
[..]
dat werkt in de meeste gevallen wel, maar de kwaliteit van het beeld word er niet beter op (lees slechter)....
Heb ik zelf ook en ik zie geen groot verschil in kwaliteit. Oja zet je monitor dan ook ff op 100 Hz
AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax
als je boven de 60 uit wil komen moet je echt wel vsync uitzetten of een hogere refresh rate gebruiken op Direct3D.
anders heb je pech
anders heb je pech
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
ik wil niet zeuren, maar wat heb je nou aan zo'n hoge fps?? gaat het niet om de stabiliteit ervan? (dwz. geen spikes tijdens spelen) en als je een hogere resolutie kan draaien met een stabiele 30 fps is het toch veel leuker...
jijzelf merkt het verschil toch niet tussen 30 en 100 fps
t verschil niet tussen 30 en 100! ? !Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:47:
ik wil niet zeuren, maar wat heb je nou aan zo'n hoge fps?? gaat het niet om de stabiliteit ervan? (dwz. geen spikes tijdens spelen) en als je een hogere resolutie kan draaien met een stabiele 30 fps is het toch veel leuker...
dus beswel een beetje nogal heel erg wel, hoor
kheb bijv vaak 30 fps met UT2K3 maar 100 zou ik een stuk
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Het eeuwige debat, maar het verschil is duidelijk te merken hoor. Boven de 60 frames merk ik het zelf niet meer, maar 60 speelt een stuk prettiger dan 30.30 en 100 fps
Als Vsync aanstaan wil het beestje niet hoger dan de refreshrate 
OF je refreshrate de lucht in gooien met reforce of iets dergelijks OF je Vsync uitzetten.
OF je refreshrate de lucht in gooien met reforce of iets dergelijks OF je Vsync uitzetten.
Zoals zo vaak worden ook hier weer FPS (frames per seconde) en refreshrate door elkaar gehaald / door elkaar gebruikt. Hoewel ze wel met elkaar te maken hebben en elkaar ook kunnen beinvloeden zijn het toch echt verschillende zaken....
Een refreshrate-fix kun je niet gebruiken om te lage FPS op te lossen, maar om ervoor te zorgen dat games onder Windows 2000 / XP op dezelfde refreshrate draaien als je desktop.
Als Vsync aanstaat is het wel zo dat soms, afhankelijk van het spel, de FPS van een spel niet boven de refreshrate van je desktop uitkomt (vandaar "sync" of synchroon (gelijk).
Zowel de driver van je videokaart al soms ook het spel zelf kunnen vsync aan of uit zetten.
Dus als je desktop op 60Hz staat (hoofdpijn!) en je hebt ook Vsync aanstaan dan is de kans groot dat je inderdaad niet over 60 FPS uitkomt...
Een refreshrate-fix kun je niet gebruiken om te lage FPS op te lossen, maar om ervoor te zorgen dat games onder Windows 2000 / XP op dezelfde refreshrate draaien als je desktop.
Als Vsync aanstaat is het wel zo dat soms, afhankelijk van het spel, de FPS van een spel niet boven de refreshrate van je desktop uitkomt (vandaar "sync" of synchroon (gelijk).
Zowel de driver van je videokaart al soms ook het spel zelf kunnen vsync aan of uit zetten.
Dus als je desktop op 60Hz staat (hoofdpijn!) en je hebt ook Vsync aanstaan dan is de kans groot dat je inderdaad niet over 60 FPS uitkomt...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Die 60 Hz is een bug in XP. De nieuwste updates zullen dit moeten fixen... Had hetzelfde probleem namelijk, maar dan met een GF3
Jou probleem zal denk niet aan je kaart liggen... (Tenzij je monitor op 60 Hz staat
)
Jou probleem zal denk niet aan je kaart liggen... (Tenzij je monitor op 60 Hz staat
Use the Search Luke...
Verwijderd
Kijk uit wat je zegtVerwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:47:
30 fps is als een film kijken..
100 fps is als erin spelen
Dit is een oud topic en bovendien een vraag/discussie die al heel vaak gesteld/gevoerd is. Gebruik de search en je komt 10-tallen van dit soort topics tegen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()