MSI KT3 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik had net al een topic geopend alleen toen had ik mijn vraag niet goed geformuleerd.

Ik krijg het systeem niet stabiel op 12,5x133. Op 12,5x100 doetie het perfect maar zodra ik hem op een echte XP 2000 laat draaien krijg ik blauwe schermen op hij reboot tijdens het booten van XP.

Ik heb al geprobeerd op te starten met alles eruit behalve de hoog nodige zaken alleen dan doet hij het nog niet op 133 Mhz.

Wat kan er aan de hand zijn.

Geheugen is Kingston 512 MB DDR PC2700 op 333 Mhz.

// Net nog even geprobeerd om op 12,5x133 windows xp opnieuw te installeren maar het na het kopieren van de begin files krijg ik een blue screen met PAGE-FAULT-IN-NONPAGED-AREA.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

• Vincent17
Net even windows 2000 op 1250mhz geinstalleerd, dat liep goed. Windows kom ik makkelijk in. Even proberen op 12,5x133 mhz. Hij kwam windows in, ik dacht. YESS!

Maar nee hoor, tijdens het installeren van Quake3demo reboot ie.

WTF doe ik fout

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad bij hetzelfde bord. 100 draaide goed zette ik hem op 133 dan knalde hij er uit.
Ik heb toen mijn koreaanse cpukoeler vervangen voor een alpha pal 8045 die ik al nog had liggen en hij draait als een zonnetje. Mijn tip is dus check je cpukoeling en vervang deze als dat nodig is.

Verwijderd

Probeer eens de bios defaults te laden.
En kijk eens hoe je het geheugen hebt staan clock -33cpu cpu cpu+33 enz.

En stel het geheugen eens wat langzamer in. cas2.5 enz.

Je bent trouwens niet de eerste die dit probleem heeft met de kt3 ultra.

Kijk maar eens in de search.

• Vincent17
Het geheugen heb ik SPD staan, ik neem aan dat de pc dan zelf de instellingen zet.

Dus hij zet het automatisch ook CL 2.5.

Ik heb de DP5-7H53F, die volgens de Cooler Master site tot de 2600+ gaat dus dat zal wel goed zitten.

// Ik heb de search eens goed door genomen en er zijn inderdaad een hoop een andere mensen dit met hetzelfde probleem zaten. Allen user Incognito heeft het kunnen oplossen door een instelling te veranderen in de bios alleen vertelt hij niet welke en heeft geen e-mail opgegeven. De rest van de topics komt niemand eruit. Ik ga straks maar een bios update uitvoeren alleen staat er op MSI niet bij dat een bios update dit probleem fixed.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
probeer eens de vcore omhoog te zetten. Ik heb hem (met zelfde bordje) op 1,82v staan. No problemo en retestabiel op 140 mhz!

• Vincent17
Op zaterdag 27 juli 2002 22:10 schreef marsian het volgende:
probeer eens de vcore omhoog te zetten. Ik heb hem (met zelfde bordje) op 1,82v staan. No problemo en retestabiel op 140 mhz!
Nee hoor, zo vast als een huis met de vcore van de cpu op 1,82. Ik heb net memtest geprobeerd en die geeft ook totaal geen fouten aan, ik ga nu maar ff een biosupdate proberen.

• Vincent17
Hij doet het trouwens ook helemaal niet zo heel goed op 1250Mhz. Net even de quake3 demo geinstalleerd, maar als ik die probeer op te starten bevriest het scherm meteen.

Daarvoor een biosupdate geprobeerd, dus zo te zien heeft dat het ook niet kunnen verhelpen.

Verwijderd

Het geheugen heb ik SPD staan, ik neem aan dat de pc dan zelf de instellingen zet.

Dus hij zet het automatisch ook CL 2.5.

Ik heb de DP5-7H53F, die volgens de Cooler Master site tot de 2600+ gaat dus dat zal wel goed zitten.
Goede koeling is altijd noodzakelijk, ik heb een thermaltake vulcano7, monster van halve kilo. Teveel koeling is nooit slecht.

Anders kan het ook aan de geheugens liggen, vooral de geheugensettings in de bios.

• Vincent17
Op zaterdag 27 juli 2002 22:55 schreef algabra het volgende:

[..]

Goede koeling is altijd noodzakelijk, ik heb een thermaltake vulcano7, monster van halve kilo. Teveel koeling is nooit slecht.

Anders kan het ook aan de geheugens liggen, vooral de geheugensettings in de bios.
De temperatuur komt nauwelijks boven de 55 graden uit en ik heb lichtjes de core met Arctic Silver ingesmeerd. De geheugen settings ben ik met me poten afgebleven. Ik heb ook al memtest gedraaid en die vond geen fouten. Daarna heb ik de bios up to date gemaakt met de laatste bios.

Ik kan alles trouwens gewoon goed doen in 12,5x100Mhz behalve quake ofzo iets draaien.

// zou het zo kunnen zijn dat er geen problemen zijn met koeling op 1250 Mhz (niet boven de 55 C) Maar als ik hem op 12,5x133Mhz laat draaien dat ie het dan niet trekt.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Wat voor voeding gebruik je? Check anders ef met sisoft sandra wat je voedings lijnen zijn, post ze anders ef hier.
Het kan namelijk zijn dat ie teweinig volt krijgt op de 5V en 3.3V lijn. Anders is misschien je geheugen wel kapot ofzo, of slecht mobo. Als het niet wil werken gewoon terug sturen. Ik heb ook de KT3 ARU, stond standaart op 100mhz, bij 2e boot meteen op 133 gezet en geen enkel probleem. Draai nu superstabiel op 144mhz fsb, 150 werd beetje instabiel. Na cpu unlock moet ik 166 wel halen ;)

• Vincent17
CPU Core Voltage: 1.73V
+3.3V Voltage: 3.25V
+5V Voltage: 4.97V
+12V Voltage: -12.16V
-12V Voltage: -12.03V
-5V Voltage: - 5.25V
+5V Standby Voltage: 4.97V
Battery Voltage: 3.42V

En verder heb ik volgens mij gewoon een no-name 300 Watt voeding, de kast die ik had gekocht was van een merk dat Evolution ofzo iets heette. Ik weet het niet meer zeker. Maar hiervoor had ik de K7T Turbo 2 met een Athlon 1200Mhz en de 256 MB RAM en voor de rest hetzelfde. Dus ook een GeForce 4 e.d. Dan zal het nu toch niet opeens aan de voeding liggen. Ik heb trouwens de search zeer lang zitten doorzoeken en ook die van hardware info en er zijn redelijk wat mensen die met hetzelfde probleem zitten.

Ik hoop dat uit dit topic de oplossing komt, want ik heb me totale vakantiewerk geld er aan uit gegeven.

Op 1250 kan ik trouwens geen quake of iets draaien, dan slaat ie ook meteen vast. Ik zit nu al wel een aantal uurtjes te internetten en files over het netwerk heen te zenden e.d. Dat werkt allemaal goed.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 28 juli 2002 01:05 schreef TheJackal het volgende:
CPU Core Voltage: 1.73V
+3.3V Voltage: 3.25V
+5V Voltage: 4.97V
+12V Voltage: -12.16V
-12V Voltage: -12.03V
-5V Voltage: - 5.25V
+5V Standby Voltage: 4.97V
Battery Voltage: 3.42V

En verder heb ik volgens mij gewoon een no-name 300 Watt voeding, de kast die ik had gekocht was van een merk dat Evolution ofzo iets heette. Ik weet het niet meer zeker. Maar hiervoor had ik de K7T Turbo 2 met een Athlon 1200Mhz en de 256 MB RAM en voor de rest hetzelfde. Dus ook een GeForce 4 e.d. Dan zal het nu toch niet opeens aan de voeding liggen. Ik heb trouwens de search zeer lang zitten doorzoeken en ook die van hardware info en er zijn redelijk wat mensen die met hetzelfde probleem zitten.

Ik hoop dat uit dit topic de oplossing komt, want ik heb me totale vakantiewerk geld er aan uit gegeven.

Op 1250 kan ik trouwens geen quake of iets draaien, dan slaat ie ook meteen vast. Ik zit nu al wel een aantal uurtjes te internetten en files over het netwerk heen te zenden e.d. Dat werkt allemaal goed.
Ik denk toch dat het geheugen prob's zijn , ik zou eerst maar eens een andere module proberen en memtest

Verwijderd

Lastig probleem, de XP 2000+ is een echte stroomvreter, heb je nog een eenvoudig agp kaartje liggen, probeer het daar dan eens mee??

• Vincent17
Ik heb al memtest uitgevoerd en die vond geen fouten.

Ik zou even een andere AGP kaart kunnen gebruiken, ik heb nog een GeForce 2 GTS liggen. Daar ga ik het dan maar zometeen mee proberen.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Die memtest maakt niks uit, want me eerste msi kt3 was ook niet goed, zodra ik meer dan 128 mb inzette (2100) Had ik de ene naar de andere blauwe schermen. Ging toevallig naar zeeland dus pc mee en wou daar nieuwe geheugen in zetten 2700 samsung, nou hij wou niks meer ik daar een nieuw mainboard gekocht en geheugen , direct bij familie gebouwd en draaien maar tot heden perfect, heb dat andere mainboard terug gebracht en kreeg geld direct terug. Maar dat lag dus niet aan geheugen maar aan mainboard

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
Op zondag 28 juli 2002 21:31 schreef Jopioware het volgende:

Johan
offtopic:
sommige mensen vinden het niet leuk als je groet aan het eind van een post ;) hoef je niet te doen (zie faq)

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Op zondag 28 juli 2002 21:44 schreef marteltor het volgende:

[..]

offtopic:
sommige mensen vinden het niet leuk als je groet aan het eind van een post ;) hoef je niet te doen (zie faq)
LOL ik dacht even dat je jezelf op de vingers wees :D Maar jullie hebben bijna dezelfde icoon.

En voor vincent, ik zal eerst proberen een andere geheugen module erin te pleuren, heb je nogsteeds dezelfde shit dan moet je het mobo maar gewoon terug sturen.

• Vincent17
Op zondag 28 juli 2002 21:52 schreef Fraggler het volgende:

[..]

LOL ik dacht even dat je jezelf op de vingers wees :D Maar jullie hebben bijna dezelfde icoon.

En voor vincent, ik zal eerst proberen een andere geheugen module erin te pleuren, heb je nogsteeds dezelfde shit dan moet je het mobo maar gewoon terug sturen.
Ik heb jammer genoeg alleen geen extra DDR reep ergens liggen. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

• marteltor
Op zondag 28 juli 2002 21:52 schreef Fraggler het volgende:

[..]

moet je toch echt webicons aanzetten, dan lijken ze niet meer op elkaar :D

ps. wel al bios reset gedaan?

• marteltor
Op zondag 28 juli 2002 22:24 schreef TheJackal het volgende:

[..]
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
gewoon gaan slapen, morgen weer een dag, kijken dan wel weer, en als ie niet goed is ruil je hem gewoon :) niet druk maken iig

• Vincent17
Ik heb het gevonden, ik had de cooler niet zodanig bevestigt dat deze over de totale cpu heen ging, ik had hem dus verkeerd om gedaan. Hij zet wel goed over de core dus ik dacht dat het wel goed zou zijn.

Verwijderd

Op maandag 29 juli 2002 03:03 schreef TheJackal het volgende:
Ik heb het gevonden, ik had de cooler niet zodanig bevestigt dat deze over de totale cpu heen ging, ik had hem dus verkeerd om gedaan. Hij zet wel goed over de core dus ik dacht dat het wel goed zou zijn.
Ik heb gelijk, de koeling is niet in orde, met zo'n heet weer heb je daar veel last van.
Pagina: 1