Ik heb bij m'n Samsung Syncmaster 171P die aangesloten is op de analoge uitgang van m'n Leadtek geforce 2 pro een klein probleempje: Als ik het scherm zichzelf in laat stellen lijken er bij bijvoorbeeld zwarte lijntjes over een grijze achtergrond rechts ervan nog een wit lijntje te lopen. Dit zie je alleen bij verticale lijntjes. Als ik dan handmatig met Fine in het Image Lock menu het beeld ietsje naar rechts verplaats lijkt het veel beter op de plaats van de pixels te vallen zodat het zwarte lijntje ook echt 1 pixel in beslag neemt en ernaast geen witte ruimte te zien is. Alleen krijg ik dan bij een scherm met afwisselend donkere/grijze pixels (bij shut down menu van windows bijvoorbeeld) gigantisch last van een bewegend moire patroon waar ik geen last van heb met de originele instellingen.
Is het misschien een oplossing om dit scherm op een videokaart met DVI uitgang aan te sluiten? Ik heb namelijk het idee dat het omzetten van analoog naar digitaal niet helemaal lekker gaat, en met digitaal worden de pixels gewoon 1 voor 1 aangestuurd zoals het moet. Dat hele Image Lock menutje zou als het goed is dan ook moeten verdwijnen omdat het met DVI gewoon perfect is. Iemand misschien ervaring hiermee?
Is het misschien een oplossing om dit scherm op een videokaart met DVI uitgang aan te sluiten? Ik heb namelijk het idee dat het omzetten van analoog naar digitaal niet helemaal lekker gaat, en met digitaal worden de pixels gewoon 1 voor 1 aangestuurd zoals het moet. Dat hele Image Lock menutje zou als het goed is dan ook moeten verdwijnen omdat het met DVI gewoon perfect is. Iemand misschien ervaring hiermee?