Toon posts:

CD writer leest geen cd's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag kan mijn cd-writer ineens geen cd's meer lezen. Het is een Samsung CD-R/RW SW-224B.
Als ik er een cd in doe dan zie ik het lampje branden, en ik hoor dat hij de cd probeert te lezen, maar als ik de cd dan wil openen zegt 'ie "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station G". Hij probeert de cd dus te lezen, maar dat lukt op een of andere manier niet.

Nu zat ik aan een paar dingen te denken:

-het 'oog' is vuil
-de IDE kabel werkt niet goed meer
-op een of andere manier werken mijn drivers niet goed meer (lijkt me stug, maargoed)

(iemand een ander idee?)

Aan de IDE kabel ligt het dus niet, want als ik de computer opstart herkent hij hem gewoon. Ik heb voor de zekerheid nog even een nieuwe IDE kabel erin gegooid, maar de situatie blijft precies hetzelfde.

Ik heb gezocht naar drivers, maar ik heb geen drivers gevonden(als iemand een goede site weet, zet hem hier vooral neer)

Nu blijft alleen dus dat oog over, maar dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk want ik heb het ding pas ongeveer 3 maanden, en ik heb bij andere cd-spelers in alle jaren nog nooit een oog hoeven schoonmaken.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

P.S. het is niet zo dat het maar bij één cd gebeurt, want dan zou je nog kunnen zeggen dat de cd verrot is... maar het is met alle cd's.

Verwijderd

Gebruik je misschien sinds kort een ander soort merk cds?

Dat het oog vuil is kan altijd, er kan een stofje voor zitten. Gewoon even met een compressor en luchtslang de writer schoonblazen, doet wonderen bij mij.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het kan natuurlijk ook zo zijn dat de drive gewoon kaduuk is....

Xbox360 gamerprofile

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

wie is sneller?
fok of tweaker?

gewoon kapot/finished

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 19:59 schreef Brid het volgende:
wie is sneller?
fok of tweaker?

gewoon kapot/finished
Zou kunnen dat iemand hier een oplossing had, toch :)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 27 juli 2002 19:59 schreef Brid het volgende:
wie is sneller?
fok of tweaker?

gewoon kapot/finished
wie is sneller??? waar slaat dat nou weer op :?

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 20:21 schreef gnimmeL_kraD het volgende:

[..]

wie is sneller??? waar slaat dat nou weer op :?
Ik had het ook op Fok! gezet, rede genoeg voor hem om zich als de allmighty computerkenner te gedragen. (jawel, hij maakte zelfs tijd vrij om nog even een reactie op Fok! te zetten, wat een weldoener)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

hap hap :)
Ja daar maak ik wel effe tijd voor, zo aardig ben ik wel >:)
Ik ben ook zo aardig om te zeggen dat ie kapot is B-)
Het is namelijk de meest logische conclusie of je moet je cd's met een udf formaat hebben gebrand en niet meer de udf reader op de pc hebben staan.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 16:03

M14

Op zaterdag 27 juli 2002 19:52 schreef Mr_Brownstone een heleboel
Dit probleem heb ik af en toe met mn Ricoh mp7060a brander (6x4x32) (ja, t ding is al zkr 2 jaar oud, maar brand nog steeds perfect). Gewone orginele muziek cd's, orginele cd-rom's enz. weigerd ie te lezen, en de dag (of week/maand) erna heeft ie er geen enkel probleem mee.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

volgens mij ligt dit probleem bij de standaard aspi drivers van windows xp, ik heb het namelijk ook bij mijn cd writer(philips serie 400).
cd's die door de brander zijn gemaakt wil hij niet afspelen,maar op mijn andere speler weer wel.
ik heb de drivers van nero en cdrwin ook geprobeert maar dat werkt dus ook niet.
ik heb me er nog niet verder in verdiept, dus ik kan niet echt wat nuttigs melden.
Pagina: 1