Toon posts:

@Home aansluit vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He beste mensen,

ik zit momenteel opgescheept met een traag en duur ADSL abbo.

maar @home is beschikbaar en wil ik graag overstappen.

enkele vragen resten mij nog:

Ik wil dan het starterspakket @home breedband nemen.

1: Ik wil graag het Kabel-modem in de meterkast plaatsen, maar mijn TV kabel komt in de woonkamer binnen, ik kan netjes een coax-kabel (zeer goede afgeschermde kwaliteit) wegwerken van ongeveer 3 meter naar de meterkast.

als ik deze kabel leg maar geen stekkers erop zet, doet de medw. van Essent dat?
doet de medw. van Essent hier moeilijk over? (over stekkers & plaatsing in meterkast)

2: Hoeveel kabels gebruikt @home van de UTP kabel?
(ik heb namelijk in de meterkast een utp kabel liggen die ik nu voor ADSL gebruik maar ADSL heeft maar 2 kabels nodig, van splitter tot modem).

Ik wil namelijk via dezelfde kabel een telefoon aansluiten, kan ik eventueel doen als monteur weg is! (als het natuurlijk mogelijk is).

Alvast hartelijk dank voor elke reactie.
VinceNet

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zijn dit niet vragen die je beter kan stellen aan @home?
overginds, je 2de vraag over het aantal aders (?) die de utp gebruikt zijn er 4 natuurlijk, of is @home heel erg breedband dat je ze alle 8 nodig hebt????

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 20:37
De aansluiting van de modem gebeurd altijd door athome
de rest zoals de utp kabel en het installeren van het netwerkkaart doe je dan zelf. De kabel zelf van de cai moet zo kort mogelijk zijn voor een goede signaal overdracht. Dus die extra meters kunnen roet in het eten gooien

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 20:46 schreef erkens het volgende:
zijn dit niet vragen die je beter kan stellen aan @home?
overginds, je 2de vraag over het aantal aders (?) die de utp gebruikt zijn er 4 natuurlijk, of is @home heel erg breedband dat je ze alle 8 nodig hebt????
Je hebt er 4 nodig (10Mbit) verder kan je de kabels zelf leggen maar dit doet @home ook soms (kabel leggen en puter instellen).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 27 juli 2002 20:55 schreef snooze7555 het volgende:
De aansluiting van de modem gebeurd altijd door athome
de rest zoals de utp kabel en het installeren van het netwerkkaart doe je dan zelf. De kabel zelf van de cai moet zo kort mogelijk zijn voor een goede signaal overdracht. Dus die extra meters kunnen roet in het eten gooien
Ik heb chello en heb ook de kabelaansluiting in de huiskamer, maar de monteur had een extra coaxkabel getrokken naar boven (ik had er zelf al een lopen maar die voldeed niet volgens hem) die kabel had hij vervolgens boven aan gesloten op de modem zo'n 5 a 6 meter verder dus.

Verwijderd

/me heb um wel in de meterkast. maar dat is omdat daar dat GROENE coax kabeltje van essent binnen komt :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
'k zou de coax kabel niet gaan verlengen als ik jou was...

't kost je snelheid namelijk...veel snelheid...

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 21:48 schreef Cutebritney het volgende:

precies >:) monteur had hier zo`n 2 meter op een bosje eerst :( heb ik maar ff ingekort naar zo`n 30 a 35 CM :)

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Op zaterdag 27 juli 2002 21:48 schreef Cutebritney het volgende:

Ik heb hier tien meter coax door huis liggen en geen enkel probleem met snelheid. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 27 juli 2002 21:57 schreef boriz74 het volgende:

[..]

Ik heb hier tien meter coax door huis liggen en geen enkel probleem met snelheid. :)
heb ook nooit probs met de snelheid, en zoals in mijn eerdere post hier kan je zien dat er toch ruim 5meter extra is, dus maakt niet uit.

btw ik heb het hier niet over mijn coax netwerk, das is nl. enkele tientalle meters lang :P (offtopic)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Op zaterdag 27 juli 2002 21:57 schreef boriz74 het volgende:

[..]

't kan per aansluiting verschillen....

soms ligt er al 10m van de straat naar je aansluiting, soms 2 meter....

Dus mischien kun je hem soms nog verlengen, soms niet...

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft dan mail adres van @home klantenservice???

btw. ik ga niet die coax verlengen ik ben van plan, deze van de modem rechtstreeks in de wandaansluiting (AOP) te plaatsen :+

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 22:57 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

't kan per aansluiting verschillen....

soms ligt er al 10m van de straat naar je aansluiting, soms 2 meter....

Dus mischien kun je hem soms nog verlengen, soms niet...
hier staat de kast van Essent voor de tuin >:)

/me denkt zou mijn verbinding daarom zo lekker snel en stabiel zijn ?

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Mail adres is klantenservice@home.nl
hier staat de kast van Essent voor de tuin
* Dannyke denkt zou mijn verbinding daarom zo lekker snel en stabiel zijn ?
Hier staat de kast van Essent 500 meter verder op.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03

Predator

Suffers from split brain

[forum=19] -> [forum=4]

Vragen over ISP's horen in IT :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb 3 jaar lang achter 12 meter coax gezeten, dat kon volgens @home ook niet maar het ging meer dan prima :P.

Vorige week hebben ze kabel opnieuw aangesloten omdat ik verhuist ben (dit keer wel gewoon in de meterkast met 30 cm coax oid ;)) en kwa kabels trekken en knippen deed mijn monteur iig niet lastig (nou lag alles er ook al maar toch).
Hij heeft zelfs nog wat UTP kabel geknepen voor me die ik had liggen (ja zelf niet zo'n tang :P).

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 11:07 schreef IceStorm het volgende:
Ik heb 3 jaar lang achter 12 meter coax gezeten, dat kon volgens @home ook niet maar het ging meer dan prima :P.

Vorige week hebben ze kabel opnieuw aangesloten omdat ik verhuist ben (dit keer wel gewoon in de meterkast met 30 cm coax oid ;)) en kwa kabels trekken en knippen deed mijn monteur iig niet lastig (nou lag alles er ook al maar toch).
Hij heeft zelfs nog wat UTP kabel geknepen voor me die ik had liggen (ja zelf niet zo'n tang :P).
FOEI! elke Tweaker die een netwerkje heeft heb toch wel zo`n tang ? >:)
/me heb er zelfs 2 :D 10guldentjes per stuk gekocht >:)
en nee het zijn geen plastic ondingen

Verwijderd

0900-8112.
@Home heeft volgens mij geen e-mail adres voor dit soort vragen.
Als je trouwens geen doe-het-zelf- pakket neemt maken ze de hele zooi in orde, incl. PC installeren.
Je mag je modem volgens mij overal laten plaatsen, zolang het maar binnen 3 meter van de kabel-ingang is.
Wanneer je meterkast dus 3 meter ver is, maakt dat niet uit. Ik heb hem zelf eigenlijk liever op een wat handzamer plaats. Kan ik naar die mooie lichtjes kijken ;)
De nieuwe modem is trouwens een Surfboard 4200 van Motorola, niet meer zo'n lelijk geval als we gewend zijn...

Verwijderd

die com21 dingen zijn lekker plat dus

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 28 juli 2002 13:52 schreef willem-bever het volgende:
De nieuwe modem is trouwens een Surfboard 4200 van Motorola, niet meer zo'n lelijk geval als we gewend zijn...
Ik vind die COM 21's een heel stuk stijlvoller hoor dan zo'n plastic el cheapo kastje :)

Verwijderd

Com21 roelz :)

niet dat ik um zie ofzo hoor maar toch

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik zou geen starterspakket nemen,

als @home alleen de modem leverd en jij gebruikt je eigen netwerkkaart, ben je er toch ook?

die software van @home moet je toch niet hebben, want dat zijn oude aangepaste versies van I-explorer of Netscape!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 19:42 schreef OliverBB het volgende:
ik zou geen starterspakket nemen,

als @home alleen de modem leverd en jij gebruikt je eigen netwerkkaart, ben je er toch ook?

die software van @home moet je toch niet hebben, want dat zijn oude aangepaste versies van I-explorer of Netscape!
@home leverd klote nicjes.. geef mij mun 3com nicjes maar >:)

/me had ook starters pakket!! :)
zelf utp getrokken naar de meterkast alles al ingesteld met CC nummers ed :) en monteurtje zet modempie er tussen en BROEM! breedband :)

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 28 juli 2002 22:10 schreef Dannyke het volgende:
@home leverd klote nicjes.. geef mij mun 3com nicjes maar >:)
Vroeger gaf @Home zelf ook 3coms weg (wel 10 mbit only maar die waren toen 130 piek in de winkel :P)

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 22:24 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Vroeger gaf @Home zelf ook 3coms weg (wel 10 mbit only maar die waren toen 130 piek in de winkel :P)
pff mijn 3coms waren 9 euro 50 :)
Pagina: 1