Toon posts:

Shopping cart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een shopping cart gemaakt en alles werkt uitstekend. Nu blijf ik alleen bij een punt steken. De producten die de gebruikers hebben toegevoegd aan de shopping cart moeten natuurlijk bij het afrekenen in een database worden geschreven. Hoe kan ik dit doen, ik heb namelijk geen flauw idee!?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:32 schreef deef het volgende:
Ik heb een shopping cart gemaakt en alles werkt uitstekend. Nu blijf ik alleen bij een punt steken. De producten die de gebruikers hebben toegevoegd aan de shopping cart moeten natuurlijk bij het afrekenen in een database worden geschreven. Hoe kan ik dit doen, ik heb namelijk geen flauw idee!?

Alvast bedankt
Is een shoppingcart in PHP? ASP? Met cookies? Of in tabel? ff wat meer info, want zo is het natuurlijk onmogelijk je te helpen. Lees ook ff de FAQ.

Verwijderd

je bent erg onduidelijk, in welke taal heb je je shoppig cart geschreven?

maaruh, over dat database: mySQL :)

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Je kan in uw database schrijven door middel van SQL - het INSERT INTO commando.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb de shopping cart gemaakt met ASP en zonder cookies!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:33 schreef brinkmanjr het volgende:

[..]

Is een shoppingcart in PHP? ASP? Met cookies? Of in tabel? ff wat meer info, want zo is het natuurlijk onmogelijk je te helpen. Lees ook ff de FAQ.
je was me voor :P

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:35 schreef deef het volgende:
Sorry, ik heb de shopping cart gemaakt met ASP en zonder cookies!
ZOnder cookies? Hoe krijg je dan een shopping cart als je niet weet hoe ze in dbase moeten opgeslagen..? Waar worden dan de variabelen (aantal/product) opgeslagen? Toch ook in de dbase (tenminste als je geen cookies gebruikt)...?

Verwijderd

Topicstarter
Alles moet worden opgeslagen in een database ja. Maar het probleem is dat ik niet weet hoe de producten in de shopping cart kunnen worden toegevoegd aan een database (access). Ik werk met dreamweaver Ultradev 4 en MX.

Dan bedoel ik dus de producten die al zijn toegevoegd, het feitelijke afrekenen dus. Ik heb nog eens gekeken en ik heb cookies aangezet. Dus met cookies!

Verwijderd

Is niet onmogelijk een shopping cart zonder cookies/dbase, gewoon met "oneindig" veel hidden input-velden (niet effectief maar ja) :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dan nu ervoor zorgen dat de producten die worden afgerekend kunnen worden toegevoegd aan een database?

PS. Ik werk dus met cookies, heb ik net nog ff gecheckd.

Verwijderd

Gebruik je sowieso wel een dbase eigenlijk? Waar staan je producten die in je shopping cart gaan?

Verwijderd

Topicstarter
De producten die de gebruikers TOEVOEGEN worden opgeslagen in cookies en de producten bij het FEITELIJKE AFREKENEN worden in een database gezet zodat ik ze kan verwerken!
En dat laatste lukt me dus niet!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zaterdag 27 juli 2002 19:52 schreef deef het volgende:
De producten die de gebruikers TOEVOEGEN worden opgeslagen in cookies en de producten bij het FEITELIJKE AFREKENEN worden in een database gezet zodat ik ze kan verwerken!
En dat laatste lukt me dus niet!
WAT lukt je niet?
* Databasestructuur bedenken?
* Queries bedenken?
* Code bedenken?
* Waar je wat in DW4 moet invoeren?
* Cookies uitlezen?

Met alle respect, maar ik begin, nu ik je posts lees, steeds meer te twijfelen of dit een probleem is met de scripting. Ik denk dat het eerder een probleem is dat je moeite hebt met Dreamweaver 4 en graag alles via dit programma wilt doen, zonder dat je echt de achterliggende gedachte weet van de code die je intikt.

Het invoeren van gegevens behoort tot de basis van ASP / SQL; in de meeste (zo niet alle) tutorials op Internet is hier wel het een en ander over te vinden. Ik kan je dan ook aanraden om hier eens te kijken, zodat je weet wat je precies doet. Hierdoor zal je site een stuk beter werken en kan je fouten een stuk beter opsporen en verhelpen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ik vind dit eigenlijk een beetje belachelijk (sorry), maar wat jij vraagt is in de simpelste tutorials te vinden!

Verwijderd

Aha, nou... lees het ASP+SQL-gedeelte bij [url="http://www.w3schools.com"]www.w3schools.com[/url] maar eens na en laat voortaan die hoofdletters weg >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dus niet waar ik precies die code moet intikken in de ASP-pagina en welke code. Ik heb hier naast me een ASP boek liggen maar ik weet niet welke variabele ik moet combineren en welke ik moet gebruiken om dit te laten werken wat ik wil.
Is hier dan ook een makkelijke functie binnen dreamweaver aanwezig om deze gegevens in een database te planten??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zaterdag 27 juli 2002 20:06 schreef deef het volgende:
Ik snap dus niet waar ik precies die code moet intikken in de ASP-pagina en welke code. Ik heb hier naast me een ASP boek liggen maar ik weet niet welke variabele ik moet combineren en welke ik moet gebruiken om dit te laten werken wat ik wil.
Dit is het probleem wat ik in mijn vorige post aangaf: Je weet niet waar de code in een pagina voor staat en wat deze betekent.
Daarom: Leer eerst de basis voor je zelf ingewikkelde zaken gaat maken. Op [url="http://www.asp101.com"]www.asp101.com[/url], onder samples, staan een aantal interessante artikelen over de database en koppelingen met ASP.

In DW kan je een hoop doen, maar niet alles (volgens mij vind DW een Access DB inrichten niet zo heel leuk.. :) ), dit zul je handmatig moeten doen.

Kijk verder eens op Internet voor een paar goede tutorials. En anders is op google ook het een en ander te vinden.

Daarnaast: lees de FAQ ook eens. Je beginpost mist een hoop informatie (onder andere de taal (later komen we er achter dat je ASP gebruikt, maar dit is geen taal, enkel een paar extra 'objecten' (ik druk het fout uit, dus niet op aanvallen), die gebruikt kunnen worden in JScript of VBScript. (En welke van de 2 gebruik je?)

Ook de titel hoort anders te zijn, zo hoor je aan te geven waarmee je werkt (het zou dus iets worden als: [ASP/SQL]Invoeren gegevens db.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt
Pagina: 1