Na installatie geeft mijn G550 een prima beeld op de VGA-uitgang (die is secundair). Op de DVI uitgang (die is primair) heb ik met een officiele DVI > VGA convertorplug een tweede VGA-monitor aangesloten. Hiervan is het beeld echter ontzettend paars!
Volgens mij krijgt hij geen groene beeldsignalen binnen. Als ik de monitorkabels omwissel, is het probleem nog steeds op de primaire uitgang. Ik heb dit zowel onder Windows 98se als onder Windows XP. Zou het aan de kaart zelf kunnen liggen? Of is de convertorplug niet helemaal lekker? Zo te zien ontbreken er geen pinnetjes o.i.d.
Monitorkabel beetje aandrukken 
Lijkt me iets wat ergens in de bekabeling zit.. Als ik het goed begrijp doet een andere monitor het ook, dan zou het inderdaad aan de converterplug liggen.
Lijkt me iets wat ergens in de bekabeling zit.. Als ik het goed begrijp doet een andere monitor het ook, dan zou het inderdaad aan de converterplug liggen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb ook de kaart er volledig uitgehaald en er opnieuw ingestopt maar dat maakt ook niks uit. Met monitor aan een beetje bewegen met de plug etc. werkt ook niet. Dus het kan inderdaad aan die convertorplug liggen... maar dus ook aan de kaart zelf!! Twee vragen:
- hoe zou ik kunnen uitzoeken of het aan de convertorplug ligt of aan de videokaart?
- zijn er meer mensen die ervaring hebben met brakke DVI > VGA convertorpluggen?
- hoe zou ik kunnen uitzoeken of het aan de convertorplug ligt of aan de videokaart?
- zijn er meer mensen die ervaring hebben met brakke DVI > VGA convertorpluggen?
Wat ik heel graag zou willen is mijn (brakke?) DVI > VGA-convertorplug uitproberen op een andere videokaart met DVI. Dus is er misschien een Tweaker in Almere (bij voorkeur Almere-Stad / Literatuurwijk) waar ik een keertje langs zou kunnen komen om (5 minuten maar) te kijken hoe het beeld er op die videokaart (hoeft geen Matrox te zijn!) er uit ziet met mijn DVI > VGA convertorplug 
Zou tof zijn
Zou tof zijn
Is je bios eigenlijk ook paars?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb alleen beeld op m'n goeie uitgang, totdat ik een gebruiker kies (zowel in Windows 98se of in Windows XP). Dan pas wordt de DVI>VGA-uitgang ingeschakeld.Op zaterdag 27 juli 2002 23:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Is je bios eigenlijk ook paars?
Maar wel een goeie vraag: hoe zou ik buiten het OS om beeld kunnen laten weergeven via de DVI-uitgang?
Verwijderd
Ik heb een keer paars beeld gekregen doordat ik de monitor plug d'r uit trok terwijl pc/monitor aanstond, er was een vonkje onstaan en kaart was toen brak (was een Matrox g400 dual overigens)
Monitor ff een paar uurtjes uitzetten, mijn mla heeft hier ook last van gehad (geel bij haar
), en na een nachtje was het over
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Tja, dat zou ooit gebeurd kunnen zijn. Punt is: het is een gebruikte kaart en ik moet er maar op vertrouwen dat de vorige eigenaar er netjes mee om is gesprongen.Op zondag 28 juli 2002 11:21 schreef virtual het volgende:
Ik heb een keer paars beeld gekregen doordat ik de monitor plug d'r uit trok terwijl pc/monitor aanstond, er was een vonkje onstaan en kaart was toen brak (was een Matrox g400 dual overigens)
En een nachtje de monitor laten staan maakt niet uit: de monitor die ik ervoor gebruikte stond al een maand uit. En als ik mijn twee monitors omwissel, dan is het de andere die het probleem heeft (dus altijd de monitor die op de DVI > VGA-convertorplug is aangesloten).
BTW: mijn 'goeie' monitor is een 17" Iiyama en de andere is een 15" Funai plug-and-play
Kwestie van uitsluiten.
[edit] o wacht DVI is primair, oops.
dus nu nog even monitoren omwisselen en kabels gelijk houden om te checken of het niet de connector op de monitor is, dan ben je er zo goed als zeker van dat het de converter is.
Hier concludeer ik uit dat het aan de Dsub kabel ligt?Als ik de monitorkabels omwissel, is het probleem nog steeds op de primaire uitgang.
dus nu nog even monitoren omwisselen en kabels gelijk houden om te checken of het niet de connector op de monitor is, dan ben je er zo goed als zeker van dat het de converter is.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Mijn twee monitoren hebben allebei vaste VGA-kabels & -connectoren. Dus de enige mogelijkheden die ik kan uitproberen zijn:Op zondag 28 juli 2002 13:41 schreef P5ycho het volgende:
Kwestie van uitsluiten.
[..]
Hier concludeer ik uit dat het aan de Dsub kabel ligt?
1.
- 15-inch op primaire DVI met VGA-convertorplug
- 17-inch op secundaire VGA
2.
- 17-inch op primaire DVI met VGA-convertorplug
- 15-inch op secundaire VGA
In beide gevallen is steeds het beeld op de primaire DVI met VGA-convertorplug brak.
dan zit er niks anders op dan de converter verwisselen met een andere, of een DVI panel erop hangen.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Via het Matrox Technical Support Forum kom ik in aanmerking voor een RMA. Dus mijn kapotte tweedehands kaart opsturen en dan een gloedjenieuwe terugkrijgen! Kijk, dat noem ik nou een goed voorbeeld van klantenbinding. Ik is errug blij met deze service!
Pagina: 1