Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een lader voor NiMH batterijen waar eigenlijk geen omkijken meer naar is. Als je dus de batterij derin doet moet hij 'm automatisch ontladen en opladen waarna hij gaat druppelladen als hij vol is. Ik moet de batterijen er dus gewoon altijd in kunnen laten zitten zodat ze zo vol mogelijk zijn als ik ze pak. Bovendien moet ik naast een al volle batterij weer een lege kunnen plaatsen waarbij hij alleen die lege batterij weer gaat ontladen/opladen terwijl hij de andere blijft druppelladen (dit is vooral belangrijk). Verder het liefst geen snellader, is niet nodig en stressed de batterijen alleen maar.

Weet iemand een lader die dit allemaal kan?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

GP Powerbank Smart

het is wel een snellader, maar dat hij batterijen stressed? Ik ben net een middag wezen macroschieten in de tuin. De batterije nzijn leeg, ik steek ze in de lader en binen een uur heb ik weer genoeg power voor de barbeque van vanavond.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
hm, worden ze dan niet nogal warm?
want dat is juist zo slecht voor NiMH batterijen :{
en ik heb het echt nerges voor nodig dat ze zo snel vol zijn...

edit: toch maar besteld na even wat op hun site rondgekeken te hebben
Ziet er toch wel heel goed uit en ik zie dan wel hoe het met de levensduur ivm de hitte zit. Bedankt voor het advies in elk geval!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

NIMH en hitte? Over het algemeen liever niet warmer worden als 40 graden, als ze warmer dan 50 worden, is de kans op beschadiging (inwendig) groot

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 17:42 schreef PsyFlux het volgende:
hm, worden ze dan niet nogal warm?
want dat is juist zo slecht voor NiMH batterijen :{
en ik heb het echt nerges voor nodig dat ze zo snel vol zijn...

edit: toch maar besteld na even wat op hun site rondgekeken te hebben
Ziet er toch wel heel goed uit en ik zie dan wel hoe het met de levensduur ivm de hitte zit. Bedankt voor het advies in elk geval!
via internet besteld? waar heb je dat gedaan dan :o via hun site kan het toch niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 23:32 schreef ND het volgende:
NIMH en hitte? Over het algemeen liever niet warmer worden als 40 graden, als ze warmer dan 50 worden, is de kans op beschadiging (inwendig) groot
idd, niet warmer als 40 graden had ik ook al es erges gelezen :)
Maar ik ga er maar vanuit dat GP die combinatie van lader + batterijen wel aardig op elkaar afgestemd heeft, zeker omdat ze ook al aanraden geen andere batterijen ervoor te gebruiken. Plus nog es een beveiliging voor oververhitting.
Op zondag 28 juli 2002 00:17 schreef aardappelhoofd het volgende:

[..]

via internet besteld? waar heb je dat gedaan dan :o via hun site kan het toch niet...
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/29450"]Tweakers pricewatch[/url], goedkoopste winkel met groen duimpje -> perfect systems, even zoeken naar 'powerbank' op hun site en bestellen maar :)

waar de pricewatch al niet goed voor is ;)

edit: zie trouwes ook net een mailtje van hun dat ze tot 31 juli gesloten zijn en 1 augustus pas weer verzenden, hadden ze ook wel iets duidelijker op de frontpage mogen zetten... Nouja, duurt niet lang meer en het heeft gelukkig geen haast.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 01:02 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

idd, niet warmer als 40 graden had ik ook al es erges gelezen :)
Maar ik ga er maar vanuit dat GP die combinatie van lader + batterijen wel aardig op elkaar afgestemd heeft, zeker omdat ze ook al aanraden geen andere batterijen ervoor te gebruiken. Plus nog es een beveiliging voor oververhitting.
[..]

[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/29450"]Tweakers pricewatch[/url], goedkoopste winkel met groen duimpje -> perfect systems, even zoeken naar 'powerbank' op hun site en bestellen maar :)

waar de pricewatch al niet goed voor is ;)

edit: zie trouwes ook net een mailtje van hun dat ze tot 31 juli gesloten zijn en 1 augustus pas weer verzenden, hadden ze ook wel iets duidelijker op de frontpage mogen zetten... Nouja, duurt niet lang meer en het heeft gelukkig geen haast.
pff dat scheelt in de kosten, ik was gisteravond dus maar even gaan googlen, kwam het steeds tegen voor rond de 80 pleuro :s

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb 2dagen geleden in duitsland de Varta Photo Accu Lader gekocht voor 35euro. Daarbij kreeg ik een lader met 4x 1900mAh batts. De lader zelf kan ook nog eens AAA, AA en 9 Volt batterijen laden. Verder is de lader nu voorzien van druppellading.

Afbeeldingslocatie: http://nl.portable.varta.com/workspace/shp-news/57039.096.491%20Photo%20Accu%20Lader%20los.jpg

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:07
Op zondag 28 juli 2002 10:06 schreef ReseT het volgende:
Ik heb 2dagen geleden in duitsland de Varta Photo Accu Lader gekocht voor 35euro. Daarbij kreeg ik een lader met 4x 1900mAh batts. De lader zelf kan ook nog eens AAA, AA en 9 Volt batterijen laden. Verder is de lader nu voorzien van druppellading.

[url="http://nl.portable.varta.com/workspace/shp-news/57039.096.491%20Photo%20Accu%20Lader%20los.jpg"][afbeelding][/url]
Kan deze lader ook 1 batterij opladen en kijkt hij net als de Smart ook per batterij hoe vol hij is, dan is het namelijk niet veel geld.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

knakworst

Get more sats!

Ik heb een maad geleden nog 60 euro betaald bij Informatique, nu kost ie daar 79 euro :?

• ReseT
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 20:53 schreef getty het volgende:

[..]

Kan deze lader ook 1 batterij opladen en kijkt hij net als de Smart ook per batterij hoe vol hij is, dan is het namelijk niet veel geld.
Hoe bedoel je 'hoe vol hij is'?
De batterijen worden opgeladen met setjes van 2. Alleen de 9volt blok kan alleen erin. Als de batterijen vol zijn, gaat er een status lampje van rood, opladen, naar groen, vol. Er zitten 2 status lampjes op. Bedoel je dit?.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De Powerbanks kunnen geen batterijen ontladen voor het opladen. Op de GP site staat dat NiMH batterijen geen geheugeneffect hebben, dus dat ontladen niet nodig is. Er zijn verschillende meningen over het wel of niet aanwezig zijn van geheugeneffect bij NiMH batterijen.
Ik heb naast de Powerbank I een Hapé oplader, die ontlaadt wel eerst. Maar daar kunnen dan ook NiCd batterijen in geladen worden en daarvan is het zeker dat ze geheugeneffect hebben. Bij deze lader kun je de laadstroom ook instellen, voor batterijen tot 1000 mAh. En bij de Powerbank is dat ook niet nodig, batterijen van elke capaciteit worden met dezelfde laadstroom opgeladen. Ik weet ook niet wat nu het beste is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• HermeS
  • Laatst online: 02-03 15:52
Als je echt goede baterijen wilt zou ik dit stuk van digital imaging resource lezen:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

Daar komen GP baterijen er niet als beste uit. Echter ga ik morgen een kort weekje weg, en ga ik waarschijnlijk even langs perfect-systems, om toch de GP baterijen tehalen (dat ze niet de beste zijn, betekend natuurlijk niet dat ze slecht zijn), aangezien ik het geen trek heb in de hooge verzend kosten voor een 8-tal baterijen.

Maar dat ik zal het wel weer uitstellen omdat ik ze toch niet nodig heb.

Verwijderd

Ik zelf heb een giga lading aan oplaad batterijen. Enne ik heb gewoon een hema dinkie, wat ontlaad en dan laad. :)

Verder heeft een NiMH-batterij geen memory effect, voor zover ik weet en ik laad die dingen vaak op. heb 6x 1500MAh NiMh batterijen. En alleen NiCd-batterijen hebben memory-effect.
Verder ffies op Conrad kijken misschien, hebben daar een redelijk assortiment aan batterijen en opladers.

En ik zal ffies voor je kijken of die van mij apart kan laden en ontladen. wat jij dus wil

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 09:12 . Reden: waren 1500MAh's ipv 1700 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ND schreef op 27 juli 2002 @ 23:32:
Hmm weet je dat zeker? Want ikheb bij mijn Sony cybershot een lader en batterijen gekregen (nimh) en die batterijen worden behoorlijk warm als ze opgeladen worden, meer dan 40 graden. Hij schakelt automatisch uit als ze vol zijn, in ieder geval dat zou ie moeten doen. Maar als ik dit zo lees gaat ie te lang door. Dus is die lader van Sony dus gewoon slecht?

Verwijderd

Oscar28 schreef op 31 juli 2002 @ 09:53:
[...]

Hmm weet je dat zeker? Want ikheb bij mijn Sony cybershot een lader en batterijen gekregen (nimh) en die batterijen worden behoorlijk warm als ze opgeladen worden, meer dan 40 graden. Hij schakelt automatisch uit als ze vol zijn, in ieder geval dat zou ie moeten doen. Maar als ik dit zo lees gaat ie te lang door. Dus is die lader van Sony dus gewoon slecht?
Hoelaan is te lang door gaan bij jou?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb de camera pas kort, maar volgens de handleiding zou ie zo'n 13 uur moeten laden, maar volgens mij heeft ie eht wel eens 17 uur gedaan. Toen heb ik de warme batterijen er zelf maar uit gehaald.

Verwijderd

Oscar28 schreef op 31 juli 2002 @ 09:53:
[...]

Heb iets soortgelijks. Een duracell lader met NiMh batterijen. Lampje gaat branden als ze vol zijn. Maar die batterijen worden echt heet!!!
Is de kans nu echt groot dat de batterijen hiervan kapot gaan?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is die hema lader ook geschikt voor hogere capaciteit batterijen dan 1600Mah? En worden de batterijen in dat ding warm?

Verwijderd

sorry oscar, worden wel niet warm, niet echt dan, maar 1500 MAh is het max :(

Verwijderd

Accu's worden warm tijdens het opladen t.g.v. de inwendige weerstand: i²R. Hoe groter de laadstroom, hoe groter ook de warmte ontwikkeling. Vaak wordt 25% van de energie welke in de accu gestopt wordt in warmte omgezet. Daarom moet b.v. een lege 2000 mAh accu welke geladen wordt met 500 mA geen 4 maar minstends 5 tot 5½ uur laden. Ook bij het ontladen wordt bij grotere ontlaadstromen een deel van de lading in warmte omgezet en is dus niet beschikbaar in de vorm van electrische energie. De kwaliteit van de accu wordt dus bepaald door de inwendige weerstand en is vooral belangrijk bij grotere stromen: gebruik in camera's e.d. Zeer goed zijn Sanyo en Varta.
Pagina: 1