Toon posts:

GF3 loopt vast door hitte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een nieuwe Hercules GF3 Ti200 gekregen, mijn oude was kapot door de hitte, toch was hij niet OCed. Ik wil vermijden dat dat nu nog een keer gebeurd. Er is niks aan gemod, geen clockspeeds, en niks van koelers enz. Er zit dus standaard een blue orb op en Tt memsinks.

Om uit te sluiten dat de northbridge of cpu te warm word heb ik vandaag een half uur Cpuburn laten draaien, temps 66°/52° (cup/northbridge) Ik weet het, dat is hoog maar de temperatuur doet mij niks. Na een half uur MOHAA (waar ik de pc voornamelijk voor gebruik) is hij 58°/49° dus dat zit goed.
Wat er wel gebeurd is: na dat half uur Cpuburn ben ik begonnen met te surfen terwijl dat progje aanstond. De computer reboote automatisch na een minuut. De temps stonden toen wel al een tien minuten stabiel op 66/52 dus de hoogste temp was bereikt.

Het is een XP 1700 gekoeld door een PAL8045 en een Papst N/2G (1500 rpm, 12db) Ik heb de fan van de voeding van mijn Aopen miditower ook vervangen door zo eentje en de PC hoor je amper. En stilte is ook het belangrijkste. Spijtig dat die Orb zoveel lawaai maakt maarja daar ga ik nix aan veranderen. Mijn moederbord is een MSI K7T266 Pro2 met 512mb ram en WinXP

Nu heb ik altijd vastlopers bij MOHAA na een minuut of 2 dus dat is duidelijk een hitteprobleem. Als hij vastloopt hoor je ook altijd een eindeloze piep door de luidsprekers.

Ik heb geen tempsensor voor de GPUtemp te meten en ik ga er ook geen kopen daarvoor. Dat kost veel te veel om met mijn zakgeld rond te komen.

Wat kan ik hier nu aan doen? Ik heb het antwoord al gegeven: betere koeling maar dat gaat zo simpel niet zijn. Ik wil de PC zo stil mogelijk en met die 2 papst fans hoor je hem niet (dat was toen ik er een Voodoo4500 PCI in had zitten omdat we de GF3 hadden opgestuurd voor vervanging) Met de voodoo liep hij trouwens ook nooit vast btw. Nu met de orb maakt hij al meer lawaai maar dat valt toch nog mee. Ik heb nog een 12db fan die ik erin kan zetten maar waar zou je dat dan doen? Een gat in de zijkant van de kast maken om de fan in te zetten zodat hij op de kaart blaast? Die fans maken maar heel weinig airflow dus veel zou dat niet helpen. En dan heb je weer wat meer lawaai.

Waarom ik zo weinig lawaai wil: Ten eerste vind ik dat zelf irritant maar de belangrijkste reden is dat de kamer van mijn ouders hiernaast is en ze gaan altijd vroeg slapen en ik zou ook graag s'avonds nog ff internetten enzo.

--edit--
De northbridgetemperatuur is dus de casetemp hé. Die klopt echt wel want het is een oven daarbinnen ;(
--edit--
Tweede edit al
Als ik de heatsink van de northbridge aanraak verbrand ik mijn vingers. Niet gezond voor mij noch voor het mobo. Kan dat anders geen oorzaak voor de vastlopers zijn? Ik betwijfel het omdat hij een half uur Cpuburn heeft gedraait.

Verwijderd

heb je wel casefans???

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 17:13 schreef Olivis het volgende:
--edit--
Tweede edit al
Als ik de heatsink van de northbridge aanraak verbrand ik mijn vingers. Niet gezond voor mij noch voor het mobo. Kan dat anders geen oorzaak voor de vastlopers zijn? Ik betwijfel het omdat hij een half uur Cpuburn heeft gedraait.
Je PC loopt toch pas vast als ie iets moet doen, dus windows voert iets uit wat fout gaat: BSOD.

Met alleen een inburner zou het kunnen zijn dat ie het ff uithoud, totdat er een 'belangrijke' opdracht gegeven wordt.

Als je je fikken verbrand, dan is het te heet. Is geloof ik regel 1 van overklokken (en ook van normaal gebruik dus).

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 17:47 schreef Jake het volgende:

[..]

Als je je fikken verbrand, dan is het te heet. Is geloof ik regel 1 van overklokken (en ook van normaal gebruik dus).
nu zeg je iets heel gevaarlijks......ga niet zomaar overal met je fikken aan zitten.....3de graad amd brandwondjes zijn niet leuk ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de case open nog ff mohaa gespeelt. Toen hij vastliep was de airflow uit de Orb niet zo warm. Nu begin ik toch te twijfelen dat het de norhtbridge niet is. Ik heb eigenlijk al altijd gedacht dat dat het probleem is maar met de Voodoo had ik dat niet en daarom van gedacht veranderd. Sjeezes wat moet ik nu doen? Heeft er iemand weet van een kleine HS met onhoorbaar stille fan (zoals op mijn voodookaart) die je op de northbridge heatsink kan plakken (niet schroeven of vastklikken met de pinnetjes). Dat moet volgens mij toch een graadje of 5 uitmaken en de vastlopers dus oplossen

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb mij Duron ooit eens aangeraakt (was de bedoeling om hem nèt niet aan te raken...) nadat ie een paar seconde heatsink loos aan was geweest... Daar krijg je geen 3e graads verbranding van hoor, maar gewoon een blaar.

Aan je heatsinks hoor je te kunnen zitten, zonder dat je wat krijgt (anders is gewoon goed fout, of heb je roze vingertjes).

Is heel stom, maar hij doet het nog steeds :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 17:43 schreef mr.bravoman het volgende:
heb je wel casefans???
Nopes, geen casefan want casefan = noise :)
Ik ga het anders proberen op te lossen => Northbrige word te warm dus northbridge koelen ipv heel de kast. Elke 80mm fan maakt lawaai.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
pff flow

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het archief een fotootje gevonden van zo'n fan die k bedoel:
[url="http://tweakers.net/images/1131"]http://tweakers.net/images/1131[/url]
Zo eentje is ook op de gpu van mijn voodookaart geplakt endus zou ik er ook zo eentje op de heatsink van de northbridge kunnen plakken om die temp wat te verminderen

Verwijderd

Mischien kan iemand mij hier ook helpen?
Ik heb een hercules radeon 8500LE FDX die memory
chipies worden echt heet als je 10seconde je vinger er op houd verband je bijna je vingers.
Voor de rest doet de kaart het gewoon goed.
Maar ik maak me toch wel zorgen om die temps.
En nog een vraag als ik er nu heatstinkjes op zet met wat moet ik dat doen? Ze moeten er ook nog af kunnen da is het belangrijkste. alvast bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik zou zeggen : pleur die geforce weg en zet die voodoo terug! :P

Of je zet er gewoon zo'n papst van 12DBa in als casefan. Je kunt wel zeggen "Da's weer herrie" maar volgens mij maakt het een stuk meer herrie als je op je toetsenbord tikt ;). Of als je klaar bent met internetten en je gaat wandelen...

Ik heb trouwens hier op GoT ook al eens een casemod gezien dat een kast van binnen totaal geisoleerd was, is dat misschien iets?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Geen GF3 advies, maar wel case temp. advies.
Als je probs. met de herrie hebt, kun je je casefans altijd nog op 7V laten draaien. Heel weinig herrie en toch goeie cooling.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Ik heb een x mijn vingertop gebrand aan een Athlon 1ghz.
Mijn vingertopje was daarna een beetje verschroeit
en zwart.
het deed dus wel pijn!
Maar ja, de cpu was toch al verbrand.
die chip op het midden was een beetje afgebrokeld, zwart
en zo.(deert niet, gewoon retour gezonden met de reden
dat hij het nooit had gedaan. Ik dach dat ik hem toch niet
meer terug zou krijgen dus heb toen gewoon een nieuwe athlon 1.2ghz gekocht.(was toen nog zowat de snelste)
En 3 maand later staat het TNT busje voor de deur
met een nieuwe CPU. Die kwam dus een beetje laat dus
heb hem gewoon als nieuw lekker verkocht.
en heb er ook nog winst op gemaakt.
die koper zal dus wel niet met pc's bekent staan
(wat een oen, hahahah)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op zaterdag 27 juli 2002 19:36 schreef tlforce het volgende:
Ik heb een x mijn vingertop gebrand aan een Athlon 1ghz.
Mijn vingertopje was daarna een beetje verschroeit
en zwart.
het deed dus wel pijn!
Maar ja, de cpu was toch al verbrand.
die chip op het midden was een beetje afgebrokeld, zwart
en zo.(deert niet, gewoon retour gezonden met de reden
dat hij het nooit had gedaan. Ik dach dat ik hem toch niet
meer terug zou krijgen dus heb toen gewoon een nieuwe athlon 1.2ghz gekocht.(was toen nog zowat de snelste)
En 3 maand later staat het TNT busje voor de deur
met een nieuwe CPU. Die kwam dus een beetje laat dus
heb hem gewoon als nieuw lekker verkocht.
en heb er ook nog winst op gemaakt.
die koper zal dus wel niet met pc's bekent staan
(wat een oen, hahahah)
Jij bent dus een Loser

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 27 juli 2002 22:47 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Jij bent dus een Loser
Hij draait z'n cpu zonder koeler ofzo, verprutst het zelf.. En gaat dan om garantie vragen.. Hij krijgt gratis een nieuwe cpu en onze cpu's worden weer een beetje duurder..

[url="http://www.watbenjedan.com/"]http://www.watbenjedan.com/[/url] ?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1