Hoi allemaal 
Ik heb mijn dbase op de volgende manier genormaliseerd:
Bij het neerhalen van mijn activiteiten + beschikbaarheid, stuit ik op een hoog aantal queries. (ik heb het script nog niet gemaakt, maar het is een voorspelling)
Hypothetisch is het volgens mij zo:
Dit betekent dat ik bijvoorbeeld voor 12 activiteiten, met een personenlijst van x (maakt niet uit) personen: 1 (de activ.) + 12 (beschikbaarheid) = 13 queries nodig heb.
Mijn vraag: is mijn dbase niet goed genormaliseerd, of moet ik het anders aanpakken?
Dit is nog maar de basis van de hele opzet, dus als ik hier al veel queries voor nodig heb... gaat het nooit goed komen, denk ik
Ik heb mijn dbase op de volgende manier genormaliseerd:
Ik ben bezig met een simpele activiteiten-kalender. Per activiteit (a_id) kan een persoon (p_id) aanduiden of hij kan komen/niet kan komen/nog niet zeker is. De tabel 'beschikbaarheid' is dus de koppeltabel.persoon
p_id
p_naam
p_achternaam
p_mail
[u]activiteit[/u]
a_id
a_naam
a_datum
[b]beschikbaarheid[/b]
a_id
p_id
enum b_status: 'JA','NEE','MISSCHIEN'
Bij het neerhalen van mijn activiteiten + beschikbaarheid, stuit ik op een hoog aantal queries. (ik heb het script nog niet gemaakt, maar het is een voorspelling)
Hypothetisch is het volgens mij zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $query = "SELECT * from activiteit";
while ($row = mysql_fetch_array(..))
{
$query2 = "SELECT status,p_name FROM beschikbaarheid, persoon WHERE a_id = $row['a_id'] AND beschikbaarheid.p_id = persoon.p_id";
while ($row2 = ...)
{
.. doe wat met die status / naam .. (bijv string van maken)
}
.. die wat met de informatie van de activ. + de beschikbaarheid ..
} |
Dit betekent dat ik bijvoorbeeld voor 12 activiteiten, met een personenlijst van x (maakt niet uit) personen: 1 (de activ.) + 12 (beschikbaarheid) = 13 queries nodig heb.
Mijn vraag: is mijn dbase niet goed genormaliseerd, of moet ik het anders aanpakken?
Dit is nog maar de basis van de hele opzet, dus als ik hier al veel queries voor nodig heb... gaat het nooit goed komen, denk ik