Toon posts:

Miniset

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een paar jaar een goedkoop Aiwa minisetje maar het geluid vind ik eigenlijk toch te slecht en ik wil dus iets beters kopen. Is het mogelijk/slim om 't torentje zelf te houden en alleen nieuwe boxen/versterker te kopen? Ik heb niet zo veel geld op het moment (ongeveer E150), maar ik wil der best eventjes voor sparen. Wat raden jullie aan?

-Joris

Verwijderd

Ik zou eerst voor een nieuwe versterker gaan sparen, daarna voor een set leuke luidsprekers, daarna een leuke cd speler. etc...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is een versterker van redelijke kwaliteit ongeveer en waar moet ik op letten? Merk je al geluidskwaliteitverschil bij alleen een nieuwe versterker? Het gaat me er trouwens niet om dat ik veel harder geluid eruit wil krijgen, maar vooral betere kwaliteit.

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Tja, als je echt beter geluid wilt, is het toch verstandig om inderdaad aan losse componenten te gaan denken. Als je het Aiwa setje hebt met 3 CD wisselaar en hele lichte (in gewicht dan) boxen, dan ken ik het setje wel. Ik ken al iemand die de boxen heeft opgeblazen met het setje zelf!!
[Als reactie op CS_maDDog: het is ook niet mijn bedoeling om Aiwa af te zeiken, er is niks mis met dat merk, maar ik kan me een model herinneren dat een jaar of anderhalf geleden (althans hier in Tlburg) zo'n beetje overal voor zo'n 350 piek te koop was. Ineens zag je die dingen in verschillende studentenhuizen opduiken en die bakkies werkten niet allemaal 100% na een tijdje. Kan misschien ook te maken hebben met het intensieve (mis)bruik aldaar]

Een nieuw set boxen scheelt al veel, maar ik denk dat je met een set mooie boxen gelijk tegen de beperkingen van je setje aanloopt.

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, en hier op het forum wordt nogal eens met enorm dure merken gesmeten, maar een redelijke versterker moet je wel tussen de 130,- tot 200,- kunnen vinden. Een setje mooie boxen lukt ook wel tussen de 240,- tot 300,- (per set dan). Neem een eigen CD mee, en kies op je gemak je boxen en staar je zeker NIET blind op merken en alle vooroordelen die daar over leven.

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 17:38 schreef EnRaged het volgende:
Tja, als je echt beter geluid wilt, is het toch verstandig om inderdaad aan losse componenten te gaan denken. Als je het Aiwa setje hebt met 3 CD wisselaar en hele lichte (in gewicht dan) boxen, dan ken ik het setje wel. Ik ken al iemand die de boxen heeft opgeblazen met het setje zelf!!

Een nieuw set boxen scheelt al veel, maar ik denk dat je met een set mooie boxen gelijk tegen de beperkingen van je setje aanloopt.

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, en hier op het forum wordt nogal eens met enorm dure merken gesmeten, maar een redelijke versterker moet je wel tussen de 130,- tot 200,- kunnen vinden. Een setje mooie boxen lukt ook wel tussen de 240,- tot 300,- (per set dan). Neem een eigen CD mee, en kies op je gemak je boxen en staar je zeker NIET blind op merken en alle vooroordelen die daar over leven.
:? weet je hoeveel modellen minisets aiwa heeft... er zijn ook betere minisets van aiwa hoor.
ik had een nsx-v900 (1000piek/450euro), die ging echt loeihard. techniek was trouwens wel crap, cd speler na 3 maanden al verrot, cassetedeck na 2 jaar.

maar goed, goed keuze van losse componenten geeft natuurlijk t mooiste geluid.

Verwijderd

Kijk es 2e hands rond bv bij marktplaats.nl kan je voor een eurotje of 200 een simpele maar erg fijne rotel vinden ofzo.

ennuh er word hier niet zoveel met echt dure merken gesmeten hoor (helaas) :P Maar omdat je het zo lief vraagt.

MARK LEVINSON :D :D :D :D :D

Verwijderd

ik heb hier nu een basf componenten systeempie staan met een 2x80w versterker en 2x100 watt bose boxen ...het setje is al 20 jaar oud maar is echt perfect..

Als je bij display kijkt hebben ze geloof ik ook leuke versterkers voor weinig geld... conrad heeft die trouwens ook..
Ik hoop dat je wat leuks vind...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik zou beginnen met een stel leuke speakertjes.
De plastic troep die standaard bij setjes zit hebben niet echt "de specs" die je zou willen...
En als je een klein beetje doorspaart; vanaf E200 heb je echt leuke setjes..

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Een setje Missions bijvoorbeeld :p

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 02:56 schreef cmdr_sm het volgende:
Een setje Missions bijvoorbeeld :p
Bij Elektro World in Venray hebben ze nu [url="http://www.mission.co.uk/702.htm#703"]Mission 703[/url] speakers in de aanbieding voor 99 euro per stuk! Een vriend van mij heeft die dingen (aangesloten op een Sony miniset) en het klinkt best rielekst moet ik zeggen :9

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 20:14 schreef teacher het volgende:
ik zou beginnen met een stel leuke speakertjes.
De plastic troep die standaard bij setjes zit hebben niet echt "de specs" die je zou willen...
En als je een klein beetje doorspaart; vanaf E200 heb je echt leuke setjes..
Klopt, MS 902 b.v. :)
Op zaterdag 27 juli 2002 20:06 schreef Driez het volgende:
MARK LEVINSON :D :D :D :D :D
Driezdude, ML zuigt.. :P zelfs jij komt daar wel een keer achter ;)

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 15:51 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Klopt, MS 902 b.v. :)
[..]

Driezdude, ML zuigt.. :P zelfs jij komt daar wel een keer achter ;)
Ik noemde alleen iets duurs :p

Verwijderd

Ik heb zelf de meest uitgebreide losse componenten pro-logic set staan die AIWA 2 jaar geleden had. Ik heb deze gekocht omdat ik bepaalde mogelijkheden en een bepaald formaat zocht.

De meegeleverde speakers heb ik vervangen voor een complete B&W set. Dit klint zo goed dat ik (voorlopig >:) ) perfect tevreden ben over mijn huidige combinatie. Ik kan je daarom aanraden om eerst een paar goede speakers te kopen. Probeer deze uit en dan kun je eventueel altijd nog een nieuwe audioset kopen.

Micro Electro (o.a. Bergweg in R-Dam) heeft soms nog een set B&W DM 302 speakers staan voor 90,- ps (Na afdingen voor 70,- :) ) Mijn ouders hebben deze als hoofdspeakers op een Kenwood stereo en ik gebruik ze als rearspeakers. Qua prijs en kwaliteit kan ik je deze ook erg aanraden als upgrade voor een budget stereo. Suc6!
Pagina: 1