Toon posts:

Via eden vraagje ( tv out probleem )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eindelijk mijn mooie via Epia mini-itx 800mhz geinstalleerd maar nu het probleem.

Ik kan alleen maar tvout krijgen als mijn monitor er ook aan vast zit. er hoeft niet eens stroom of wat dan ook op.
Echt raar als monitor er af is gaat het beeld trillen eh van boven naar beneden verplaatsen alsof er een storingsveld is ofzo.

Ik weet dat het vakantie is nu maar heeft iemand toevallig een flauw idee wat er aan de hand kan zijn?

edit :

Is het iets dat ie een terminator nodig heeft ofzo??

Verwijderd

staat ie wel op pal in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat op pal in de bios.
Maar het is juist heel erg gek want ik kan de monitor uitzetten en zelfs stroom eraf halen dan doet ie het nog maar de kabel eruit halen werkt dus niet. dan gaat ie trillen enzo.

Verwijderd

Ja ik heb precies hetzelfde probleem met mijn via eden. Ik heb er toen maar gewoon een oude monitor aansluiting op de vga poort gestopt, maar sinds korte tijd gaat het beeld weer helemaal trillen.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ik dat kan oplossen, want het is heel erg irritant. Heb jij het ook vooral als hij laat, want dan wordt het bij mij juist erger.

Verwijderd

Aangezien mijn TV-uit na 3 dagen kapot was door het hotswappen van m'n PS/2 toetsenbord, en het lezen van deze reacties: misschien is de TV-uit van de EDEN eigenlijk gewoon ronduit slecht?

Verwijderd

hebben jullie wel julie pc dan aan aarde hangen?

Verwijderd

anders moetten we gewoon een vga plug maken met 5x een 75 ohm weerstanden er in om die vga af te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik denk dat het misschien ook wel aan de aarde zou kunnen liggen...... zal de poort eens doorverbinden en kijken wat die dan doet....gewoon ijzerdraadje naar verwarming ofzo.

Verwijderd

En? Heeft het resultaat?

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56
Jullie hebben toch wel die jumper op het moederbord omgezet he? Trouwens, ik krijg alleen maar zwart wit beeld als ik de tv out in zo'n scart verloop stekker duw, iemand daar een oplossing voor toevallig?

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu gewoon niet op svideo gezet want dat wou dus niet met mijn tv denk ik. Jumpertjes omgezet etc zonder resultaat. heb moederbord geaard had geen effect.
Zullen we misschien toch een afsluitweerstand moeten maken in de vorm van een vga plug heel appart. Beeld is verder wel heel erg scherp

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MickMack schreef op 28 juli 2002 @ 17:33:
Jullie hebben toch wel die jumper op het moederbord omgezet he? Trouwens, ik krijg alleen maar zwart wit beeld als ik de tv out in zo'n scart verloop stekker duw, iemand daar een oplossing voor toevallig?
Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/hukaco/scart.jpg

s-vhs -scart gebruiken met op de scart deze draadjes doorverbonden.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe gaan we die afsluitweerstand maken?? iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
eh iemand?? kick enzo

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me een schema kan geven.........zal wel heel simpel zijn maar is een iritant probleem.... dus ..... wheeellllpp
Pagina: 1