Toon posts:

Parallel kabel is dat parallel printer kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een laptop aan te sluiten op een pc, wordt er steeds gesprokken van een parallel kabel... maar is dit een "parallel" of "parallel printer" kabel?

En waar kan ik zo'n kabel halen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Op een parallele aansluiting kan een printerkabel worden aangesloten. Vermeld wel bij de computerwinkel wat voor printer je hebt, heeeeel soms heb je namelijk aan ander type aansluiting aan de kant van de printer.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 15:50 schreef dominicbout het volgende:
Op een parallele aansluiting kan een printerkabel worden aangesloten. Vermeld wel bij de computerwinkel wat voor printer je hebt, heeeeel soms heb je namelijk aan ander type aansluiting aan de kant van de printer.
Ik wil geen printer aansluiten maar een laptop!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan moet je een nullmodem kabel kopen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:51 schreef Silverburst het volgende:

[..]

Mja, dat gaat via parallele poort (ook serieel denk ik), maar da's een heel crapy oplossing, gewoon twee netwerkkaartjes en een crossed cable en je hebt een goeie stabiele oplossing :7

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Op zaterdag 27 juli 2002 15:51 schreef Silverburst het volgende:

[..]

heheh sorry, bier begint een beetje te werken..

Download my music on SoundCloud

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Niet per sé crappy en prima geschikt voor synchroniseren van een laptop en een pc, tot plm. 60kB/s, m.b.v. de parallelle kabelverbinding of windows commander, ook met NT.

Vraag in de winkel om een laplink- of interlink-kabel; Memo had ze voor fl. 17,50 en duurder zullen ze meestal niet zijn. Het is dus een kabel voor een printerpoort (2 x male) en lijkt daarom sterk op een printerkabel voor een printerswitch, die echter 1 op 1 is uitgevoerd i.p.v. de benodigde crosslink. Wel even op letten dus bij de aanschaf, en ook checken of de poorten op ecp/spp staan om errors te vermijden.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
als je eventueel in de buurt van amersfoort woont mag je die van mij wel lenen, is er eentje waar ook 2 seriele poortjes opzitten. vroeger gebruikt om snel een netwerkje te bouwen.

nu heb ik een pcmcia adapter in me 486 laptop gedouwd, die mag je eventueel ook wel ff lenen, 100 Mbit is toch sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 15:54 schreef D-weaver het volgende:

[..]

Mja, dat gaat via parallele poort (ook serieel denk ik), maar da's een heel crapy oplossing, gewoon twee netwerkkaartjes en een crossed cable en je hebt een goeie stabiele oplossing :7
Zal niet werken vanuit dos is het wel?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 16:19 schreef Silverburst het volgende:

[..]

Met 'n dos netwerk bootdisk kan dat denk ik best
[url="http://www.bootdisk.com"]www.bootdisk.com[/url] staat er wel 1 dacht ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op zaterdag 27 juli 2002 16:19 schreef Silverburst het volgende:

[..]

paraelle kabel in dos werkt perfect (was een speciale command for, zal hem een keertje opzoeken). er zijn ook proggies voor om onder dos te werken :) ~zoiets als bijv. fasylynx~

netwerk via de pcmcia adapter zou best wel eens kunnen, ik heb er een diskette bij met dos drivers, en er zou vast wel iets van software voor bestaan, misschien zelfs op de diskette.. heb hem nooit gebruikt wat ik gebruik gewoon de standaart drivers :)

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:53 schreef blackd het volgende:
Dan moet je een nullmodem kabel kopen.
Een nullmodem kabel is voor serieel naar serieel connectie.

Wat je nodig hebt is een parallelle kabel die voldoet aan de IEEE-1284 norm (alle pinnetjes aangesloten).

Verder kan je bijvoorbeeld de dos-utils interlnk en intersrv gebruiken. (Of parac.exe voor het overblazen van bestanden).

Suc6

Edit - correctie

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Kabel die jij zoekt noemen ze ook wel FX kabel. Heb er zelf eentje liggen koste me toen fl. 12,95

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Pagina: 1