Toon posts:

HP vs EPSON vs LEXMARK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Printers zijn leuk, vooral het kiezen ervan.
Maar minder leuk is dat de specificaties van de volgende printers precies hetzelfde zijn (opgezocht op de company websites). Maar zit er een adertje onder het gras? Of zijn er verborgen futures?

HP Deskjet 980cxi - 2400x1200 dpi - 299 Euro
Epson Stylus Color c70 - 2880 dpi - 189 Euro
Lexmark Z23e - 2400x1200 dpi - 63 Euro

Grote verschillen he? Eventjes niet gekeken naar de DPI verschillen tussen 2400 en 2880.

Ik wil gewoon fotos uit printen, goede qualitijd.
Maar de hamvraag is dus: waarom is lexmark bijvoorbeeld zoooo goedkoop!!

En zit bij de HP alleen de printerkoppen op de cartridges zodat wanneer de koppen kapot zijn je gewoon de cartridge hoeft te vervangen i.p.v. de hele printer? Of zit deze truuk al bij elke printer merk & type?

(Verwarrend he? :) vind ik ook!

En wanneer er staat dat het een netwerk printer is. Betekend dit dat er een netwerk kaartje erin gemaakt is? Of dat je het gewoon via je pc op USB kunt aansluiten en op je netwerk je kunt gebruiken? Want bij de meeste printers (geen HP) staat het er niet bij.

Verwijderd

Ik heb ooit eens van iemand van Lexmark gehoord dat de resoluties van Lexmark en HP niet echt te vergelijken omdat HP dit softwarematig probeert te bereiken ofzo, snapte er toen ook niet veel van...

Anyway, kijk ook ZEKER naar de prijs van de consumables (de inkt dus), Lexmark is hier het mooiste voorbeeld van, goedkope printers maar schandalig dure inkt en zuipt ongelofelijk...

Ook kijken of de koppen op de cardrige zitten, of op de "houder" zelf, als hij op de cardrige zit mogen ze verslijten, nieuwe cardrige = nieuwe kop, als een vaste kop (ik denk bij epson) versleten is, is het al een duurdere grap.

Hopelijk ben je hier toch iets mee :)

Verwijderd

Als je foto's van goede kwaliteit wil :

Epson Stylus Photo series printers (6 kleuren)
of
Canon S900 /S9000 (ik geloof ook nog een s800)

Voor goede fotokwaliteit nooit een HP
Kijk maar naar de testen in de fotobladen, Epson en Canon als beste.

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dat nouweer op !?

HP staat als 2e in de bladen,
op nummer 1e Canon. :(

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 16:58 schreef Balto het volgende:
Waar slaat dat nouweer op !?

HP staat als 2e in de bladen,
op nummer 1e Canon. :(
Weet ik niet wat voor ahem butbladen jij leest. Voor de beste printkwaliteit komt je echt uit bij Epson printers. Dit komt mede doordat Epson gebruik maakt van vaste printkoppen, welke een hogere precisie hebben dan de cartridge+printkop, en omdat Epson hardwarematig veel betere resoluties en schaling van inktdrops heeft.

Verwijderd

Topicstarter
En toen was je printerkop kapot en toen kon je een nieuwe printer aanschaffen. :9~

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 17:04 schreef Balto het volgende:
En toen was je printerkop kapot en toen kon je een nieuwe printer aanschaffen. :9~
We gebruiken niet allemaal de printer als hamer :) Ik heb al een hoop verschillende soort printers gehad omdat ik veel afdruk, maar daarbij legt HP het toch echt af tegen Epson of een Lexmark op inkjetgebied.

Overigens mag je gekke dingen gaan doen om die kop te vernielen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Mijn ervaringen:

HP:
Leuke printers, redelijke kwaliteit.
inkt overal te koop, en eventueel ook imitatie beschikbaar.
kop verwisselbaar (zit in de inkt)

Epson:
Beste printkwaliteit. Alleen vaste kop, dus je bent de lul assie verstopt zit.
Inkt ook goed verkrijgbaar.

Lexmark: ook goeie kwaliteit, alleen geen tot amper imitatie beschikbaar, dus dure patronen, die ook nog eens lastiger te krijgen zijn.
Wel verwisselbare kop.

Verwijderd

En dan zeg ik erbij, dat de Lexmark kwaliteit in eerste instantie erg goed is, maar als je naar kleurechtheid gaat kijken en snelheid in printen de Epson koning is.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

Stewie!

Keen must die!

neem de Epson, goede kaliteit, 6 kleuren als je bijvoorbeeld de Epson Photo 810 voor 140 euro neemt. En de cartridges zijn ook nog eens heel goedkoop!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ik mis wat:

vs Canon.. Inkt is tenminste te betalen... (ja ok.. zonder printkop.. maar toch.. 12,95 voor zwart Canon vs 42,- voor zwart HP...

Dus :

CNN 520: 185,- (ong.)
CNN 800: --> Pricewatch

en nog seperatie inkttanks ook :)

(/me is er ook al uit... het wordt de 520

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 20:16

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 27 juli 2002 20:08 schreef Eyeopener het volgende:

en nog seperatie inkttanks ook :)

(/me is er ook al uit... het wordt de 520
Nou das bijzonder :Z

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

kzou voor de Lexmark Z65 gaan:
1 netwerkmogelijkheden
2 4800!! dpi
3 printkop op inktpatroon
4 jaar on-site garantie
5 21 pagina's per minuut (zw) 15 in kleur ofzo
6 zijn wel imitatie voor te krijgen (of zelf navullen)
7 2 aparte papierbakken!! (1 voor gewoon,1 voor fotopapier)
8 slechts ¤199,-

Verwijderd

Als je goede foto's wilt moet je de epson phot 950 checken. Ook separate ink tanks en hardware matig 2880 X 1440 dpi (!!!).Hiermee kun ke ook op cd's printen en op rollenpapier. Ook is er een Cutter bij.
De a3+ versie is ook leuk: photo 2100. Heeft zelf gepigmenteerde inkt!!
C70 is een goede printer, maar voor foto's is een foto printer altijd beter!!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 20:44 schreef memendo het volgende:

[..]

Nou das bijzonder :Z
niet dan?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

Stewie!

Keen must die!

Op zaterdag 27 juli 2002 20:51 schreef uVo het volgende:
kzou voor de Lexmark Z65 gaan:
1 netwerkmogelijkheden
2 4800!! dpi
3 printkop op inktpatroon
4 jaar on-site garantie
5 21 pagina's per minuut (zw) 15 in kleur ofzo
6 zijn wel imitatie voor te krijgen (of zelf navullen)
7 2 aparte papierbakken!! (1 voor gewoon,1 voor fotopapier)
8 slechts ¤199,-
netwerk heb je bij de z65N, die is stuk duurder, printkop op inktpatroon is niet echt een voordeel ->duurdere patronen, de snelheid is ver onder de de 10 pagina's/minuut, zie alle test maar eens!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
[url="http://www.dp-now.com"]www.dp-now.com[/url]

Daar staat de s900 van canon, de epson 950, de lexmark 65 en de nieuwe HP 7350 getest.

De lexmark is echt slecht.
De epson 950 is bijzonder goed, maar ook erg prijzig.
De s900 is een mooie allrounder: print mooi, snel en is niet duur.
De nieuwe HP (de 7350 is de meest uitgebreide uit de range -ik heb hem hier staan :)- maar de 5550 heeft dezelfe printkwaliteit en kost maar 130 euro ofzo) is niet meer te vergelijken met de HP 9xx serie. De printkwaliteit is zeker net zo goed als de canon, ik ben er nog niet uit hoe hij zich verhoud tot de epson.

Voor mij gaf de prijs van de HP de doorslag (en het feit dat hij direct memorystick kan lezen).

Als je niet teveel wilt besteden en je wilt wel een mooie fotoprinter is voor jou de keuze tussen de s900 en de HP5550.

Verwijderd

Staar je niet blind op de prijs van de cartridges! Het gaat immers om de prijs per afdruk. Dus: vraag bij alle fabrikanten een tabel van de prijs per afdruk.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Neem een Epson :), ik ben 2,5 jaar terug op 30 december 1999 :+. Een epson stylus color 660 gehaald, na jaren gediscusieerd te hebben en we waren onze oude naald printer :? zat :P. Maar dat is de voro geschiedenis. Het is een epson stylus color 660 geworden, en hij doet het nog perfect. Nooit gezeik gehad met printerkoppen, zeer zuinig, maar ik print ook niet veel :P.

Inkt is trouwens wel heerlijk goedkoop voor deze printer :P. 12,5 euro voor zwart en 16,95 euro voor kleur. Nou als ik HP prijzen zie , dan lig ik echt dubbel :P. Wel imitatie :X...

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Heb net een Epson Stylus Photo 810 gekocht(132 euro bij Informatique) en ben zeeeeeer te spreken over de kwaliteit van de foto's.

Wordt trouwens ook als printer met de beste prijs/kwaliteitverhouding aangeraden in de Computertotaal van deze maand.

Enige verneukeratieve is dat hij geen gescheiden kleurentanks heeft, dus: blauw op, hoppetee complete kleurencartridge vervangen....

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 17:04 schreef Balto het volgende:
En toen was je printerkop kapot en kwam na een dag een mannetje van Epson deze thuis vervangen (in de garantie dat wel). Na zo'n 15000 afdrukken in 4 jaar was tie echt op. Een HP gekocht all-in-one. Die ging kapot in de garantie en dan zit je eerst 10 uur in de wacht, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze de oplossing niet weten |:( .
Daarbij print de Epson toch echt betere foto's.
Pagina: 1