Tijd even stilzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
Is er een programma'tje of zoiets dergelijks, waarmee je de tijd kunt stilzetten. Niet dat alleen het klokje niet meer loopt, maar gewoon dat programma's denken dat de tijd niet meer loopt. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik vraag. Ik heb gezocht maar kon het niet vinden, misschien is het niet mogelijk of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me sterk dat dat kan, ik zou ook niet weten wat voor nut zoiets zou kunnen hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
Het gaat er ook niet om of het nut heeft. Ik vraag me alleen af of zoiets bestaat. En of het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker nuttig :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker voor de trial version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Dit is niet mogelijk, de timer in het OS is de hoofdverantwoordelijk voor het draaien van een systeem.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Denk het niet omdat de RTC (Real Time Clock) geïntegreerd is in het moederbord (ja toch?), dus zal je iets op dat niveau moeten zoeken denk'k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:24 schreef vandenhork25 het volgende:
Het gaat er ook niet om of het nut heeft. Ik vraag me alleen af of zoiets bestaat. En of het wel mogelijk is.
iets dat geen nut heeft kun je beter niet bespreken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 27 juli 2002 15:24 schreef vandenhork25 het volgende:
Waarom zou je het dan willen weten, als het toch nutteloos is? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 27 juli 2002 15:25 schreef cONEction het volgende:
lekker nuttig :r
Op zaterdag 27 juli 2002 15:26 schreef cONEction het volgende:
Afgezien van het feit of dit topic nut heeft of niet zou ik je vriendelijk doch dringend willen verzoeken niet op deze voet door te gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
Op zaterdag 27 juli 2002 15:26 schreef cONEction het volgende:

[..]

Das onzin, alles kun je bespreken. Het gaat er ook niet om of het nut heeft, ik vraag het gewoon. Liefst gewoon antwoord op de vraag en niet of het onzin is of niet, daar vraag ik niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:28 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

[..]

Afgezien van het feit of dit topic nut heeft of niet zou ik je vriendelijk doch dringend willen verzoeken niet op deze voet door te gaan.
ok meneer, sorry, :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 27 juli 2002 15:29 schreef cONEction het volgende:

[..]

Zomaar een vraagje tussendoor: heb jij iets verkeerds gegeten? Je moet zovaak vomeren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 27 juli 2002 15:29 schreef cONEction het volgende:
Verkeerd gegeten? :+
[edit]
Damn wildhagen dacht 't ook al :P

Of moet ik het nog duidelijker brengen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:30 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Verkeerd gegeten? :+
[edit]
Damn wildhagen dacht 't ook al :P

Of moet ik het nog duidelijker brengen?
duidelijker graag , meneer de wijsneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

suit yourself...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:34 schreef BackSlash32 het volgende:
suit yourself...
oei meneer gaat met dikke engelse woorden gooien, ik geef op, jij wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 15:31 schreef cONEction het volgende:

[..]

duidelijker graag , meneer de wijsneus
Lees dit maar even door: [topic=436470]

en ik verzoek je toch dringend om de tips van BackSlash32 op te volgen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ok, ik zal jullie tips opvolgen, want ik ben zo dom, en natuurlijk is onzin antwoorden op onzin vragen verboden, dat ik dat niet wist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:26 schreef ShadowrunR het volgende:
Denk het niet omdat de RTC (Real Time Clock) geïntegreerd is in het moederbord (ja toch?), dus zal je iets op dat niveau moeten zoeken denk'k.
Volgens mij neemt windows die klok gewoon over tijdens het booten en is het wel sofwarematig mogelijk die klok te verzetten... Tenminste, dat denk ik, heb er verder ook geen flauw idee over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 15:43 schreef D-weaver het volgende:

[..]

Volgens mij neemt windows die klok gewoon over tijdens het booten en is het wel sofwarematig mogelijk die klok te verzetten... Tenminste, dat denk ik, heb er verder ook geen flauw idee over ;)
In Linux (althans, dat kwam ik tegen toen ik op Webmin zat te klooien) heb je wel zoiets als een hardware clock, en een system clock. Deze lopen apart van elkaar. Windows (dus) ook?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
Op zaterdag 27 juli 2002 15:44 schreef blackd het volgende:

[..]

In Linux (althans, dat kwam ik tegen toen ik op Webmin zat te klooien) heb je wel zoiets als een hardware clock, en een system clock. Deze lopen apart van elkaar. Windows (dus) ook?
Kijk hier heb ik tenminste wat aan! Iemand die weet of dit klopt? en of er iets bestaat om dit stop te zetten of om de minuut kan terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ontopic: :P
Ik was ooit es op zoek naar eDonkey + Hack op eDonkey (jaja, lekker lame, lekker boeiuh :P). Toen stuitte ik op eDonkey Speedhack. Dit had helemaal niets met eDonkey te maken, maar je kon wel de tijd er mee beinvloeden.

D'r zit een schuifbalkje op en hoe lager je die zette, hoe langzamer de tijd ging en vice versa. Je kon de tijd zelfs zo snel laten gaan dat er per seconde een minuut voorbij ging (m'n pa heeft heel raar staan kijken toen die dat zag, jammer dat ik daar geen foto van heb).

Aangezien de website waar die stond ook cracks had staan, heb ik hem maar effe op een eigen account gezet: [url="http://home.wanadoo.nl/julsing/SpeedHack.zip"]Hier[/url]. Gebruik is volledig op eigen risico!!!

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
Op zaterdag 27 juli 2002 15:43 schreef D-weaver het volgende:

[..]

Het is toch ook mogelijk om de klok handmatig te verzetten en als het handmatig kan dan moet het ook met een programma'tje kunnen of niet? Of zeg ik nu iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan verschillende tijden hanteren, tijdzones binnen Windows doen dat tenslotte ook.
De klok stoppen lijkt me met het oog op bepaalde system services nou niet echt mogelijk/handig...

[edit]
vertragen kan natuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
ja, die kan je gewoon heel simpel trug zetten, dat kan je nog in visual basic doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhork25
Op zaterdag 27 juli 2002 15:49 schreef OverSoft het volgende:
ja, die kan je gewoon heel simpel trug zetten, dat kan je nog in visual basic doen :P
Alleen jammer dat ik daar absoluut geen verstand van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voor de klagers: Als de topicstarter het vraagt is het voor hem nuttig. Anders zou hij het niet vragen nietwaar?

on-topic:
Misschien kun je een batchbestandje maken met een loop die steeds het commando time uitvoert.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 09:17

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

:? wat een niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook weleens in QBAsic een irritant progsel gemaakt wat gewoon je hele ijd datum enzo terugzette naar de milleniumwisseling om zo het moment te herbeleven... zeer onnuttig.

Ben het commando daarvoor inmiddels al weer vergeten, het was in ieder geval vrij simpel.

Je kan trouwens alleen de tijd verzetten, stilzetten kan niet want zonder tijd is er geen activeit mogelijk dus is alles bevroren dus zou je ook je muiscursor enz niet meer kunnen bewegen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 22:35
In Linux zou je heel eenvoudig een .so (zeg maar .dll) kunnen schrijven die de systemcall ondervangt om de tijd op te vragen (die laat je bijv altijd dezelfde tijd terug geven). Het enige vereiste is dat het programma dynamisch library's kan linken. Om dan die .so te laten laden doe je export LDPRELOAD=libtijdfaker.so

In principe zou ditzelfde truukje in windows mogelijk moeten zijn, echter ik zou niet weten wat daar als alternatief voor LDPRELOAD is.. Ik heb wel ooit eens iemand gesproken die zo'n proggie had, dus het moet mogelijk zijn!
Pagina: 1