P III - 450 @ 531 @ the TOP ?

Pagina: 1
Acties:

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een p3-450 @ 531 (benchmark 532) op een abit be6-II mobo en ik kan dus niet veel hoger :( Daar baal ik wel van ik heb een globalwin vos32+ cooler maar als ik ook maar iets hoger ga dan gaat die buggen :( Momenteel is mijn voltage 2.1 maar ook als ik dat ga verhogen gaat die niet lekker meer draaien

Misschien zie ik wel een bios instelling over het hoofd dus.......misschien iemand die mij kan helpen ?

alvast bedankt :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Het is je Offdie cache geheugen wat zijn limiet bereikt heeft denk ik. De nieuwere coppermines hebben ondie cache en die gaan wel een stuk verder.

ps mijn oude P3-500MHz Katmai kwam stabiel tot 620MHz standaard Voltage maar geen streep hoger op een Asus P3B-F.

Die-hard Brexiteer

• _Guevara_
mjah weet je wat het gekken is ik heb al eerder een be6-II gehad en die ging stuk ( wel garantie enzo was een fabrieksfout) maar op dat mobo heb ik zonder problemen op 550 gedraait :)

ik kon toen ook windows inkomen op 563 :)

maar nu lukt dat niet meer :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kan goed zijn dat je cpu lichtelijk is beschadigt door het opgevoerde voltage en de hogere fsb en dat ie daarom niet meer zover komt als eerst.

Die-hard Brexiteer

• _Guevara_
misschien ook wel omdat dat mobo is stuk gegaan dat toen mijn cpu ook wat beschadigt is !? wie weet :( als dat zo is zou ik het wel jammer vinden

heb namelijk die VOS32 gekocht om nog iets hoger te komen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Schakel je L2-cache eens uit een kijk hoever je dan komt ... dan weet je meteen of het wel/niet je L2-cache is ...

PC Specs

• _Guevara_
jah ik zal dat eens proberen maar okal doet die het dan wel is het nog niet echt handig !? want zonder cash is ook zo zonde :)

maar bedankt :)
Pagina: 1