Toon posts:

Wat te doen aan resonerende kasten/deurklinken?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. als ik een keer lekker mn geluid goed hard zet dan resoneert mijn kastdeur fijn mee. ik heb er al vilt tussen gedaan maar het mocht niet baten

nóg irritanter is de deurklink daar weet dus gewoon niets op :( is echt zwaar irritant. bij beetje luid volume denk je onderhand dat me speakers vervormen. ff goed luisteren nee hoor tis me deurklink. wat doe ik hieraan? :?

speakers staan op me bureau en de linker n.b. op een dvdspeler. die hikt nog niet eens bij een volume waarvan ik koppijn krijg dus spikes zullen weinig zin hebben denk ik...

Verwijderd

Vervang die kast gewoon door ene die niet meer resonneert.. *D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 14:05 schreef Trommellvlies het volgende:
Vervang die kast gewoon door ene die niet meer resonneert.. *D
intelligent, maar voor dat geld koop ik liever een REL sub :D waarmee het probleem nog erger wordt :)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 11:44
geluid zachter?
verhuizen?
bass terug draaien?
koptelefoon op?

zo lastig kan het toch niet zijn ? :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

deurklink vaster draaien en probeer eens wat tochtstrips bij de deuren, van die foam strips zijn dat, die doe je rondom de randen van de deuren.

andere oplossing is zwaardere kastdeuren :P (vandaar dat ik net van de formido kom met 18mm mdf voor de kastjes op zolder)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Of (ff guitaarwerk voor zijn) loodbitumen erop plakken :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Kastdeur eruit trekken. Toen mijn de schuifdeur van me kast resoneerde, was ik hem zo zat dat ik hem doormidden heb gebroken en met die aardige vuilnismeneer heb meegegeven (Hij pleurde telkens me kast uit omdat het sluitmechanisme al geruime tijd stuk was, vandaar :)). En die klink heb je toch ook niet echt nodig? :P.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kun je die deuren niet gewoon met een magneetje dichthouden?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 19:17 schreef frim het volgende:
kun je die deuren niet gewoon met een magneetje dichthouden?
tis de deurklink die trilt. hij gaat niet open :D

Verwijderd

Als je de kastdeur zwaarder maakt zal hij waarschijnlijk bij een andere frequentie gaan resoneren. Als het goed is eentje die niet uit je boxen komt.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vastzetten met een elastiekje, neemt de resonatie wel op.
Klinkt simpel, is het ook, en het werkt ook nog, wat wil je nog meer :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 12:46
Anders probeer is een andere setup van je speakers. Ik heb ook een tijdje last gehad van een trillend bureau. Heb de speaker een aantal graden gedraait. (druk kan nu beter weg). En het probleem is zo goed als opgelost. (bij extreme belasting wil de tafel nog wel trillen :) )

Verwijderd

Topicstarter
volges mij staat tie al vrij, de basrefelex zit ook aan de voorkant. vandaar dat ik me maag nog wel es voel trillen >:) en dat voor een stel van die kleine speakers
maar ik heb ze al es verandert maar t blijft t zelfde. ik ze nu zeg maar langs me heen gericht staan(wel mooi spreiding) maar t probleem blijft
Pagina: 1