Gloednieuwe Maxtor-schijf laadt Windows niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik heb sinds dinsdag een nieuwe hardeschijf, namelijk een Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 40 GB. Alleen sinds vanmorgen komt 'ie niet meer verder als het DOS-gedeelte, om het zomaar uit te drukken. Ik heb dus de hele nacht de Windows-Update laten lopen en toen ik vanmorgen opstond en na me beeldscherm keek merkte ik dat ik zo'n mooi 'blue screen' had. Uiteraard opnieuw opstarten. Hij herkent de schijf wel maar op een gegeven moment als 'ie alle apparaten heeft ingeladen, bij dat DOS-gedeelte, en het besturingssysteem geladen moet worden houd 'ie er mee op. Er is nog enige tientallen secondes hardeschijf-activiteit; maar dat duurt ook niet lang. Hij blijft dus in een zwart scherm steken. Vervolgens heb ik mijn oude Seagate-schijf erin gehangen en die werkt wel. Ik draai overigens Windows XP Pro Ned. Sinds ik die nieuwe schijf heb laat die ook nog iets nieuws zien bij het opstarten, namelijk.... "Primary IDE Channel No 80 Conductor Cable Installed." Aangezien de nieuwe schijf het gewoon deed zonder problemen in het begin heb ik er geen aandacht meer aan besteed.

Aangezien ik geen legale Windows versie heb en ik de Windows-Update aan het draaien was, kwam ook ff het idee na boven dat het iets met elkaar te maken heeft; maar dat lijkt me na nader inzien niet echt geloofwaardig. Verder denk ik dat ik hier te maken heb met een schijf die bij het 'uitvalpercentage' hoort :? Ik heb in ieder weinig zin om die hardeschijf weer helemaal naar Friesland op te sturen (Exile).

Is er nog wat aan te doen misschien? Iemand suggesties :? Ik heb 'em al opgestart met de opstartdiskette en ik kan in DOS wel de inhoud van me C zien. Verder lukt het me niet om met de CD op te starten. Ik wilde namelijk ook de veilige modus eens draaien. Ik heb de BIOS zo gezet dat die de CDROM eerst pakt en vervolgens de Win-XP CeeDee erin gedaan, maar de veilige modus toont ie niet.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Primary IDE Channel No 80 Conductor Cable Installed
Heb je dus wel zo'n kabel gebruikt?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Silent Thunder
Op zaterdag 27 juli 2002 13:57 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Heb je dus wel zo'n kabel gebruikt?
Neej, want hij functioneerde namelijk ook zonder; voor 4 dagen dan. :? Ik was ook niet op de hoogte dat ik extra kabels moest kopen toen ik me nieuwe harddisk kocht.

Nou jah... ik heb in ieder geval de 2 kabels die in me oude schijf zaten over gezet na me nieuwe. Dat is een vierpolige kabel en zo'n platte. Moet toch genoeg zijn....

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

is er toevallig een pinnetje omgebogen op de hd? die melding die je krijgt betekend volgens mij dat niet alle 80 draadjes contact maken :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• ErA
  • Laatst online: 17:00

ErA

Ik ken die foutmelding. Uh Zord dat de apparaten op de goede connector zitte. Blauw in het mobo. Op de uiterste de master. In het midden de slave. Check al je jumpers enzo. etc etc

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 13:59 schreef Silent Thunder het volgende:

[..]

Neej, want hij functioneerde namelijk ook zonder; voor 4 dagen dan. :? Ik was ook niet op de hoogte dat ik extra kabels moest kopen toen ik me nieuwe harddisk kocht.
|:(

Hij werkt zonder wel alleen krijgt hij dan teveel storing op het signaal en dus gaat je data een beetje door elkaar.

Gebruik dus wel zo'n kabel.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 27 juli 2002 14:01 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Hij werkt zonder wel alleen krijgt hij dan teveel storing op het signaal en dus gaat je data een beetje door elkaar.

dan schakelt ie gewoon terug naar udma33, niks geen data verlies

topicstarter: gewoon ff die maxtor diagnose tool draaien weet je gelijk of die disk nog goed is

[url="http://www.maxtor.com"]www.maxtor.com[/url]

A wise man's life is based around fuck you

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op zaterdag 27 juli 2002 14:01 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Gelul!! Hij draait nu gewoon op Ultra 2 =33 Mb/s ipv 66/100/133. Hij ziet zelf dat hij geen goede kabel heeft, dus gaat hij de data langzamer versturen.

Lijkt erop dat je schijf verrot is.
Volgens mij kun je alleen op een geïnstalleerde windows XP zelf een safe mode hebben. Niet op je CD!!

[ Voor 0% gewijzigd door White Feather op 01-08-2002 00:51 . Reden: Nieuwe forum verziekte de tekst. ]

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Probeer het maar eens met een ATA66 kabel. Je kan wel ATA33 kabel gebruiken maar dan moet je in je HD BIOS ff de UDMA terug zetten.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Volgens mij XP f*cked up na die windowsupdate?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Silent Thunder
Op zaterdag 27 juli 2002 14:05 schreef zwelgje het volgende:

[..]
topicstarter: gewoon ff die maxtor diagnose tool draaien weet je gelijk of die disk nog goed is

[url="http://www.maxtor.com"]www.maxtor.com[/url]
Is dat dit bestandje? :

[url="http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm"]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm[/url]

En hoe moet ik die draaien dan? Ik kom namelijk me OS niet meer in. Gewoon in DOS? Opstarten met dat Diagnostic Tool?

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 27 juli 2002 14:13 schreef Silent Thunder het volgende:

[..]

Is dat dit bestandje? :

[url="http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm"]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm[/url]

En hoe moet ik die draaien dan? Ik kom namelijk me OS niet meer in. Gewoon in DOS? Opstarten met dat Diagnostic Tool?
ff een dos floppy downloaden van het internet, (of een win98 boot flop) en dan die tool draaien

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 14:14 schreef zwelgje het volgende:

[..]

ff een dos floppy downloaden van het internet, (of een win98 boot flop) en dan die tool draaien
Is niet nodig met Powermax,die maakt uit zich zelf een diskette die boot.

• Silent Thunder
Nou.... Powermax heeft dus een floppy gecreëerd. Ik hang nu maar weer me nieuwe Maxtor in me systeem en dan run ik die diagnostic Tool wel ff.

• Silent Thunder
Op zaterdag 27 juli 2002 14:30 schreef Silent Thunder het volgende:
Nou.... Powermax heeft dus een floppy gecreëerd. Ik hang nu maar weer me nieuwe Maxtor in me systeem en dan run ik die diagnostic Tool wel ff.
• Basic Quick Test ---> Passed
• Advanced Test ------> Passed

Bij beide tests werden geen errors geconstateerd. Verder stond er nog een 'Burn In Test' en een 'Write Disk Pack (Low Level Format)'. Aangezien ik de woorden 'Burn In' niet zo geruststellend vond klinken en 'Low Level Format' verdacht veel wegheeft dat mijn data word gewist, was ik niet zo gecharmeerd van die laatste 2 opties.

Maar de eerste 2 testen zijn toch voldoende he? Of is het ook noodzakelijk dat ik 'Burn In Test' en 'Write Disk Pack' doe?

• Silent Thunder
Op zaterdag 27 juli 2002 14:00 schreef m.m het volgende:
is er toevallig een pinnetje omgebogen op de hd? die melding die je krijgt betekend volgens mij dat niet alle 80 draadjes contact maken :)
Neej, alles is nog intact zo te zien.
Op zaterdag 27 juli 2002 14:01 schreef ErAdiCToR het volgende:
Ik ken die foutmelding. Uh Zord dat de apparaten op de goede connector zitte. Blauw in het mobo. Op de uiterste de master. In het midden de slave. Check al je jumpers enzo. etc etc
Mja.... dat de apparaten op de goede connector zitten geloof ik enigszins wel. Hij heeft verder nog nooit zo'n soortgelijke problemen gehad; maar ik kijk nog wel ff alles na. Het is de enige schijf in het systeem dus ik heb 'em op Master staan. Kun je misschien nog ff gedetailleerd vertellen hoe alles moet zitten? Die Master/Slave kabels zijn gewoon die dunne/platte he? En blauw in het mobo zullen de kabels van de voeding zijn?

• Silent Thunder
Ik geef 'em toch nog ff een klein schopje.
Verder heb ik het gevoel dat ik tegen mezelf zit te praten, aangezien de laatste vier posts van mij zijn. Is er verder nog iets wat ik kan doen nu? Hij kan er toch niet zomaar mee ophouden, moet toch een verklaring voor zijn. Aan de andere kant heb ik al zoveel geprobeerd; en ben er al praktisch een volledige dag mee bezig. Nog suggesties. :?

Betaal je bijna ¤100 ervoor, dan verwacht je toch dat zoiets langer als 4 dagen functioneert. :X

Verwijderd

Doe 'em gewoon weer formatteren om vervolgens Windows er weer eens vers op te zetten. Misschien is het wel brakke software dat al die ellende veroorzaakt, of zelfs een hardnekkig virus. Suc6. :)
Pagina: 1