Ik heb sinds dinsdag een nieuwe hardeschijf, namelijk een Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 40 GB. Alleen sinds vanmorgen komt 'ie niet meer verder als het DOS-gedeelte, om het zomaar uit te drukken. Ik heb dus de hele nacht de Windows-Update laten lopen en toen ik vanmorgen opstond en na me beeldscherm keek merkte ik dat ik zo'n mooi 'blue screen' had. Uiteraard opnieuw opstarten. Hij herkent de schijf wel maar op een gegeven moment als 'ie alle apparaten heeft ingeladen, bij dat DOS-gedeelte, en het besturingssysteem geladen moet worden houd 'ie er mee op. Er is nog enige tientallen secondes hardeschijf-activiteit; maar dat duurt ook niet lang. Hij blijft dus in een zwart scherm steken. Vervolgens heb ik mijn oude Seagate-schijf erin gehangen en die werkt wel. Ik draai overigens Windows XP Pro Ned. Sinds ik die nieuwe schijf heb laat die ook nog iets nieuws zien bij het opstarten, namelijk.... "Primary IDE Channel No 80 Conductor Cable Installed." Aangezien de nieuwe schijf het gewoon deed zonder problemen in het begin heb ik er geen aandacht meer aan besteed.
Aangezien ik geen legale Windows versie heb en ik de Windows-Update aan het draaien was, kwam ook ff het idee na boven dat het iets met elkaar te maken heeft; maar dat lijkt me na nader inzien niet echt geloofwaardig. Verder denk ik dat ik hier te maken heb met een schijf die bij het 'uitvalpercentage' hoort
Ik heb in ieder weinig zin om die hardeschijf weer helemaal naar Friesland op te sturen (Exile).
Is er nog wat aan te doen misschien? Iemand suggesties
Ik heb 'em al opgestart met de opstartdiskette en ik kan in DOS wel de inhoud van me C zien. Verder lukt het me niet om met de CD op te starten. Ik wilde namelijk ook de veilige modus eens draaien. Ik heb de BIOS zo gezet dat die de CDROM eerst pakt en vervolgens de Win-XP CeeDee erin gedaan, maar de veilige modus toont ie niet.
Aangezien ik geen legale Windows versie heb en ik de Windows-Update aan het draaien was, kwam ook ff het idee na boven dat het iets met elkaar te maken heeft; maar dat lijkt me na nader inzien niet echt geloofwaardig. Verder denk ik dat ik hier te maken heb met een schijf die bij het 'uitvalpercentage' hoort
Is er nog wat aan te doen misschien? Iemand suggesties